8 روش مفید برای استفاده از سبزیجات ریشه ای برای لذت بردن از فصل


اگرچه ما عاشق سبزیجات ریشه ای در هر زمان از سال هستیم ، اما این سبزیجات مغذی در ماه های پاییز ، در فصل اوج ، شایسته توجه ویژه هستند. تهیه شده از طیف گسترده ای از رنگ ها ، طعم ها ، بافت ها (و البته سبزیجات) ، هیچ ایده ای در مورد نحوه استفاده از سبزیجات ریشه ای وجود ندارد. از همه بهتر ، این هشت غذای مغذی در پاییز فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارند!

سبزیجات ریشه چیست؟

همانطور که به نظر می رسد ، سبزیجات ریشه ای سبزیجات ریشه دار هستند. این غذاهای خوشمزه و مغذی در زیر خاک کاشته می شوند و به یک زندگی مغذی تبدیل می شوند. اگرچه ما معمولاً از برگ و گل سبزیجات استفاده می کنیم ، اما مزایای سلامتی سبزیجات ریشه ای در… بله ، ریشه وجود دارد!

در اینجا برخی از محبوب ترین سبزیجات ریشه ای فصلی آورده شده است:

  • سیب زمینی های شیرین
  • سیب زمینیها
  • ریشه ها
  • کدو (همه جوره!)
  • هویج
  • رازیانه
  • ریشه کرفس
  • زردک
  • تون
  • موسیر ها
  • زنجبیل
  • باشاشا
  • زردچوبه

فواید سبزیجات ریشه برای سلامتی

همانطور که در خاک عمیق تر می شوید ، سبزیجات ریشه ای به وضوح تمام مزایای طبیعت مادر را جذب می کنند! این سبزی یک سبزی قوی است. پر شده آنتی اکسیدان ها، ضد التهاب در خانه و با مواد مغذی مانند ویتامین C ، فولات و آهن ، سبزیجات ریشه ای با ارائه دهان پر از مواد مغذی خوب ، راحتی هر غذایی را به ارمغان می آورند.

علاوه بر این ، اینها کود دهی به سبزیجات پاییزی به لطف فیبر رژیمی و کربوهیدرات های جامد ، ما را برای مدت طولانی احساس سیری می کند.

نحوه پخت سبزیجات ریشه ای

نمی دانید چگونه سبزیجات ریشه ای بپزید؟ در حالی که ما عاشق خرده نان معمولی هستیم ، روشهای خوشمزه و غیرمنتظره زیادی برای استفاده از سبزیجات برای نارسایی قلبی وجود دارد. آبگوشت تند یا شیرین را اضافه کنید ، یک سالاد داغ بریزید ، در یک جعبه چرب شده بگذارید و حتی به عنوان یک نان استفاده کنید.

8 روش تغذیه ساده برای استفاده از سبزیجات ریشه ای

با بسیاری از ایده های عالی آشپزی ، در طول فصل تغذیه ، تحریک و لذت می شود.

شماره 1 یک تکه نان برش دهید

آیا می دانید که می توانید نان را حذف کرده و سبزیجات بو داده را جایگزین آن کنید؟ به ما اعتماد کنید ، یک نان به اندازه یک معامله واقعی شیرین است. عشق ما؟ نان تست سیب زمینی شیرین!

یک تکه ضخیم از سیب زمینی شیرین بلند را برش دهید و آن را در فر بپزید. در پاییز با دانه های آووکادو و شاهدانه در یک بشقاب خوشمزه یا با کره بادام زمینی و دارچین ترش و شیرین سرو کنید.

شماره 2 در Root Veggie Mash قرار دهید

پوره سیب زمینی سنتی خود را با مواد مغذی بیشتر و طعم بیشتر افزایش دهید! سیب زمینی شیرین ، ریشه کرفس ، کدو زمستانی و هویج همه انتخاب های خوشمزه ای دارند.

سبزیجات مورد علاقه خود را بخارپز کرده یا بپزید ، سپس به ماشین ظرفشویی آغشته به روغن زیتون یا آووکادو ، نمک و فلفل اضافه کنید و در صورت تمایل مخلوط شیر غیر لبنی (مانند نارگیل یا میوه) را پخش کنید.

شماره 3 چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده را برش دهید

چگونه می توان از سبزیجات ریشه ای خارج از آتش اولیه استفاده کرد؟ برای آنها یک میان وعده سالم بپزید! وقتی می توانید خودتان آن را تهیه کنید ، نیازی به ماهیتابه های بدون نسخه یا بدون نسخه نیست.

به سبزیجات مورد علاقه خود مراجعه کنید:

چیپس ریشه گیاهی: برش ها را با استفاده از ماندولین یا یک تکه ریز خرد کنید و در روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 15-20 دقیقه بپزید.

ریشه گیاهی سرخ کرده: غلیظ خرد کرده یا سرخ کنید و روغن آووکادو ، نمک و فلفل را در دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه (یا تا زمانی که طلایی رنگ شود) بپزید.

شماره 4 یک لایه روی ساندویچ قرار دهید

سبزیجات مورد علاقه خود را بپزید ، بپزید یا بپزید ، سپس آنها را در یک جعبه فصلی قرار دهید! سعی کنید نان خود را با این ترکیب اختیاری از جعبه های مواد مغذی پر کنید:

چغندر پخته و هویج پوشیده از سبزیجات برگ تیره و پنیر بدون لبنیات مانند پنیر شیر بادامی کایت هیل (بهتر است طعم کدو فصلی آنها را امتحان کنید!)

بوقلمون ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین بو داده ، کاهو و دانه های خردل.

هویج خام یا بو داده ، خیار ، اسفناج ، کاهو ، آووکادو و لوبیا گاربانزو له شده.

شماره 5 آنها را در یک اسموتی خوشمزه ترکیب کنید

اگر تا به حال سبزیجات سبز به شیر خود اضافه نکرده اید ، آن را از دست داده اید! میوه های پر قند را با این سبزی بسیار شیرین جایگزین کنید و یک اسموتی تهیه کنید که از نظر ضخامت و خامه مشابه باشد. سیب زمینی شیرین پخته ، کدو تنبل ، هویج و چغندر برخی از افزودنی های اسموتی مورد علاقه ما هستند!

این اسموتی زیبا کدو تنبل FitOn PRO را امتحان کنید! این کرم بدون شیر و چرب است که فقط با چهار ماده (به علاوه طعم) ساخته شده است.

شماره 6 آنها را در سوزن کن لگد کنید

به صبحانه خود یک صبحانه مقوی و سرشار از پروتئین با هش ریشه بدهید.

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را کاهش دهید (ما سیب زمینی شیرین ، چغندر ، سیر و پیاز را دوست داریم) و آنها را برای یک صبحانه سبک به تابه اضافه کنید. در ماهیتابه ای در روغن بپزید ، سپس سبزیجات (مانند اسفناج) ، منابع پروتئینی (مانند تخم مرغ ، بوقلمون یا لوبیا) و ترشی (مانند آووکادو ، سالسا ، گیاهان و ادویه جات ترشی جات) را اضافه کنید.

شماره 7 دعا کنید

اگر تا به حال سالاد گرم پاییزی خورده اید ، می دانید که چقدر شیرین (و مغذی) است. ما دوست داریم از پایه برگ های سبز (مانند اسفناج یا دیگر) استفاده کنیم و آن را روی سبزیجات ریشه ای داغ مانند سیب زمینی شیرین بو داده ، کدو زمستانی یا چغندر پرورش دهیم. حتی می توانید میوه های پاییزی مانند انجیر ، انار یا سیب را مخلوط کنید! آجیل یا آجیل بوداده مانند پیکانی یا تخمه کدو بپاشید و با روغن یا سس دلخواه خود آن را تمام کنید.

شماره 8 سوپ داغ درست کنید

ما نمی توانیم در مورد نحوه استفاده از سبزیجات ریشه بدون ذکر سوپ تند صحبت کنیم! فکر کنید: سوپ کدو نارگیل ، یا ماکارونی مرغ و هویج – یام!

در اینجا برخی از مفاهیم اساسی که برای ترکیب اساسی هستند ، آورده شده است:

سوپ رشته مرغ با آب سبزیجات یا استخوان ، هویج ، کرفس ، پیاز و مرغ خرد شده تهیه می شود.

سوپ کدو پخته شده از شیر نارگیل ، کدو تنبل ، آبگوشت ، پیاز و سیر تهیه شده است.

سوپ زنجبیل هویج با هویج بو داده ، آبگوشت ، زنجبیل ، پیاز ، سیر و یک پایه تزئینی اختیاری مانند شیر نارگیل تهیه می شود.

اکنون با غذاهای مغذی پاییزی روی زمین بمانید

با بسیاری از روشهای مغذی برای استفاده از سبزیجات ریشه فصلی ، در شلوغ ترین فصل با ما همراه باشید. از همه بهتر ، ایده های این غذای خوشمزه فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارد!

آیا به دنبال غذاهایی هستید که حتی مغذی تر هستند؟ امضا کردن FitOn PRO برای دسترسی به جعبه های آشپزی سالم که می توانیم در آشپزخانه ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید