8 ایده جالب برای ترغیب کودکان به خوردن سبزیجات

آیا در وادار کردن فرزندانتان به خوردن سبزیجات مشکل دارید؟ من حتما انجام میدهم.

دختر من قبلاً در امتحان کردن و خوردن تقریباً هر چیزی عالی بود … و سپس 2 و نیم ساله شد. اکنون تقریباً غیرممکن است که او را مجبور به خوردن چیزی غیر از ذرت در مورد سبزیجات کنیم. بنابراین مجبور شدم راه‌های سرگرم‌کننده و گاه یواشکی بیاورم تا بتوانم مقداری سبزیجات در او بیاورم. در اینجا تعدادی از موارد مورد علاقه من است.

1) یک قابلمه بزرگ از سوپ سبزیجات درست کنید و سپس چند شکل نودل سرگرم کننده اضافه کنید. می توانید از نودل های الفبای استفاده کنید یا به دنبال شکل های جدید و سرگرم کننده بگردید. ممکن است بتوانید شخصیت های کارتونی، اسباب بازی و اشکال ورزشی و غیره پیدا کنید. من حتی شکل کدو تنبل و درخت کریسمس را دیده ام. با کمی شانس، بچه های شما آنقدر مشغول املای کلمات، یا شناسایی شکل خواهند بود که متوجه تمام سبزیجاتی که در سوپ می خورند، می شوند.

2) اگر نمی توانید آنها را مجبور کنید آن را بخورند، آنها را مجبور به نوشیدن کنید. مقداری آب سبزیجات را روی یخ بریزید و یک نی، یک چتر کوکتل یا یک چوب کرفس به آن اضافه کنید و تماشا کنید که آن‌ها آن را می‌نوشند. ممکن است بچه‌های شما به اندازه خوردن کل سبزی فیبر دریافت نکنند، اما اینکه آنها را بنوشید سبزیجاتشان بهتر است. که هیچ سبزی در سیستم آنها قرار نمی گیرد.

3) آیا سعی کرده‌اید به آنها سبزیجات خام با مقداری سس دامداری بدهید تا آنها را در آن فرو ببرید؟ بسیاری از بچه هایی که به سبزیجات پخته اهمیت زیادی نمی دهند، اگر بتوانند آنها را غوطه ور کنند، آنها را می خورند. فقط یک کیسه هویج بچه بردارید و مقداری فلفل قرمز و زرد و مقداری خیار خرد کنید. آنها را در یک بشقاب بچینید و کنار آن کمی سس رنچ یا دیپ سبزیجات مورد علاقه خود قرار دهید.

4) حتی یک قدم جلوتر بروید و اجازه دهید از سبزیجات خود آثار هنری خلق کنند. سبزیجات خام را در رنگ ها و اشکال مختلف عرضه کنید و آنها را تشویق کنید تا در بشقاب خود یک کلاژ سبزیجات درست کنند. با استفاده از برش های خیار به عنوان چشم، هویج بچه به عنوان بینی و یک تکه فلفل قرمز به عنوان دهان می توانید به راحتی صورت درست کنید. می توانید از شاهی یا هویج رنده شده یا حتی مقداری پنیر به عنوان مو استفاده کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، خواهید دید که آنها در حال نمونه برداری از “لوازم هنری” خود هستند.

5) برای ترغیب آنها به خوردن سبزیجات بیشتر هنگام شام، کمی سالاد را امتحان کنید. مقداری کاهو، مقداری گوجه‌فرنگی ورقه‌ای یا خرد شده، برش‌های خیار، هویج رنده شده، تکه‌های فلفل قرمز و زرد، گل‌های کوچک بروکلی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید بیرون بیاورید. همچنین ممکن است بخواهید در مورد سس سالاد گزینه هایی را به آنها پیشنهاد دهید. موارد مورد علاقه در خانه ما رنچ، ایتالیایی، کاتالینا و فرانسوی است. در کنار همه چیز، مقداری کروتون و پنیر رنده شده بریزید.

6) بچه ها را دور هم جمع کنید و یک پیتزا سبزی سرد درست کنید. کار را با یک قوطی رول هلالی شروع کنید. خمیر را باز کنید، اما مثلث ها را از هم جدا نکنید. در عوض درزها را به هم فشار دهید و طبق دستورالعمل بسته روی یک ورقه پخت بپزید. اجازه دهید ورق خمیر کاملا خنک شود، سپس با مقداری پنیر خامه ای (ما طعم سبزیجات یا سبزی را دوست داریم) بمالید و روی آن مقداری سبزی نازک ورقه شده بریزید. بصورت مربعی برش داده و سرو کنید.

7) آنها را در آشپزخانه مشارکت دهید، به خصوص در مورد آشپزی. از آنها بخواهید سبزی ها را بشویید، اگر به اندازه کافی بزرگ شده اند، بگذارید سبزیجات را برش دهند (البته تحت نظارت شما)، اجازه دهید به شما کمک کنند هم بزنید، یا هر چیز دیگری که فکر می کنید مناسب سن است. از اینکه چقدر به محصول نهایی خود افتخار می کنند شگفت زده خواهید شد. باور کنید اگر موفق شوند تقریباً هر کاری را امتحان می کنند.

8) اگر همه چیز شکست خورد، سبزیجات را در مواد غذایی دیگر پنهان کنید. مامانم برای ما پوره پرتقال مخصوص درست می کرد. ما فکر می‌کردیم خیلی شیک است، اما تنها کاری که او انجام داد این بود که مقداری هویج را با سیب‌زمینی بپزد و همان‌جا له کرد. همچنین می توانید بروکلی را با سس گوجه فرنگی یا پنیر بپوشانید. به غذایی فکر کنید که فرزندتان واقعاً از آن لذت می برد و کمی سبزی در آن مخفی کنید.

چند مورد از این ایده ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای فرزندان شما بهتر است. به آن ادامه دهید و دیر یا زود طعم سبزیجات را در آنها ایجاد خواهد کرد.