7 ایده دلپذیر برای سلف سرویس برای بازگرداندن اعتیاد پس از توانبخشی


اگرچه اکثر برنامه های توانبخشی مواد مخدر و الکل کمتر از 6 ماه طول می کشد ، اما دوره واقعی بهبودی ناشی از اختلالات سوء مصرف مواد (SUD) معمولاً بسیار بیشتر طول می کشد.

بسیاری از افرادی که با موفقیت توانبخشی خود را تکمیل می کنند ، گاهی خود را در مواجهه با خواسته می بینند. این بدان معنی است که مراقبت های پس از بازتوانی خوب برای افراد مبتلا به SUD بسیار مهم است.

به طوری که اشتها و عود زیاد مشکل ساز نباشند ، مراجعه منظم به درمانگر و جلسات منظم گروهی امری طبیعی نیست.

با این حال ، چندین روش اثبات شده از مراقبت از خود وجود دارد که می توانید برای بهبود بیشتر مدیریت عود و دستیابی به بهبودی راحت تر و پایدارتر استفاده کنید. در اینجا چند روش توصیه شده توسط مراکز توانبخشی در بوستون آورده شده است.

1.) سفر کنید

تجربیات جدید می تواند به ایجاد ارتباطات جدید در مغز شما کمک کند. رفتار اجباری مرتبط با SUD عمدتا به دلیل ارتباطات مغزی ناکارآمد است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یک حرکت ساده می تواند مغز شما را از الگوهای ثابت خارج کند و این نشان می دهد که ارتباطات بیشتری ایجاد می کند. این رشد در سراسر مغز شما اتفاق می افتد و می تواند به خواباندن روند بهبودی کمک کند و به این ترتیب می تواند زودتر از “اتصالات بد” دور شود.

با این حال ، نکته مهم این است که می خواهید مقصد خود را عاقلانه انتخاب کنید. شهرهای مهمانی و مکان هایی که به دلیل مصرف زیاد مشروبات الکلی یا مواد مخدر معروف هستند ممکن است کمتر مطلوب باشند یا حداقل احتیاط بیشتری لازم داشته باشند.

2.) تهیه غذاهای سالم را بیاموزید

تغذیه سالم یک راه دست کم گرفته شده برای افزایش ریکاوری شما است.

مغز شما و بقیه بدن شما برای تغذیه به تغذیه مطلوب نیاز دارند. بدون تغذیه مناسب ، بهبودی کند می شود و خلق و خوی شما به راحتی بدتر می شود. هیچ یک از این شرایط به بهبودی طولانی مدت شما کمک نمی کند.

البته ، شما به راحتی می توانید این درمان را با دریافت خدمات متخصص تغذیه یا برنامه ریز غذا تسهیل کنید. با این حال ، ممکن است برای بسیاری از افراد بهبود یافته گران و غیرقابل دوام باشد.

راه حل بهتر ، مقرون به صرفه تر و سرگرم کننده تر برای اکثر مردم این است که تهیه غذاهای سالم را به سرگرمی خود تبدیل کنند. این یک امتیاز دارد که به شما امکان می دهد غذا را مطابق با طعم ، فرهنگ یا اعتقادات خاص خود تنظیم کنید.

3.) روزانه ورزش کنید

ورزش یکی از قدیمی ترین درمانهای م effectiveثر SUD شناخته شده است. فعالیت خفیف بدن را با هورمون های خلق و خوی خوب سیل می کند ، به ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند و در صورت انجام مقدار کافی ، حداکثر طبیعی را فراهم می کند که می تواند جایگزین مواد مضر شود.

کلید دستیابی به این مزایا ماندن در آن است. بر خلاف تصور عموم ، میزان کل ورزش از اهمیت کمتری نسبت به ثبات برخوردار است.

به طور کلی ، سوار شدن بر روی تردمیل یا تردمیل هر روز به مدت 10-20 دقیقه آسان تر از زمانی است که باید دو ساعت ورزش می کردید. با گذشت زمان ، انگیزه خود را برای انجام کارهای بیشتر پیدا خواهید کرد. این استراتژی معمولاً نتایج بهتری نسبت به زمانی که سعی کرده اید تا آمادگی کامل تمرین کنید ، به همراه دارد.

4.) مرتبا مدیتیشن کنید

تمرینات مدیتیشن ، مانند تمرکز حواس ، دعا یا حتی تمرینات متمرکز بر روی یک ساز موسیقی ، می تواند مغز شما را تحریک کند. اگر به طور مداوم انجام شود ، می تواند به رشد ارتباطات جدید کمک کند ، که کلید بهبودی از SUD است.

مدیتیشن همچنین می تواند به تنظیم خلق و خو کمک کند ، که می تواند نیاز به داروهای روانپزشکی را کاهش دهد ، اما از بین نبرد. با این حال ، تفاوت ممکن است به معنای تفاوت بین مصرف دوز کوچک فقط در موارد اضطراری و نیاز به مصرف دوزهای روزانه باشد.

5.) تمام شب را متوقف کنید

افرادی که از SUD بهبود می یابند اغلب به دلایل مختلف در خوابیدن مشکل دارند. فقدان خواب با کیفیت می تواند صدمات زیادی به خلق و خوی شما وارد کند ، که اگر تمام تلاش خود را برای بهبودی از ماده ای که قبلاً برایش راحت بودید انجام دهید خوب نیست.

برخی از کارهایی که می توانید برای بهبود خواب انجام دهید حذف تلویزیون و رایانه از اتاق خواب ، نصب پرده های ضد صدا و تهیه مجموعه ای بهتر از ملافه است.

افزودن یک سیستم تهویه مطبوع بهتر به اتاق شما نیز می تواند به شما در خواب عمیق تر و کمتر مناسب کمک کند. یک تشک ارتوپدی زیباتر نیز می تواند کمک کننده باشد ، که به شما کمک می کند استرس را از بین ببرید و به شما کمک می کند تا تازه بیدار شوید و آماده مواجهه با چالش های بهبود در یک روز معین باشید.

6) شغل کم استرس تری پیدا کنید

استرس و اضطراب پیش بینی کننده اصلی SUD و عود بیماری هستند. اگر فرصت دارید ، سعی کنید شغلی را پیدا کنید که استرس کمتری نسبت به شغل فعلی دارد.

اگر همه چیزهای دیگر یکسان باشد ، ممکن است بخواهید شغلی با استرس کمتر داشته باشید که کمی کمتر از شغلی که دستمزد بیشتری دارد ، دستمزد داشته باشد ، اما شما را به سقوط از ماشین نزدیکتر کند. اگر رفت و آمد یکی از منابع اصلی استرس است ، سعی کنید موقعیتی نزدیک به خانه یا موقعیتی را پیدا کنید که بیشتر روزهای هفته گزینه های کنترل از راه دور را ارائه دهد.

7.) کاری خلاقانه انجام دهید

سرگرمی های خلاقانه راه خوبی برای بیان افکار و احساسات است که در غیر این صورت مجبور به انجام آنها نیستید.

این سرگرمی ها همچنین می توانند راه خوبی برای ایجاد دوستی های سالم جدید باشند که می تواند انگیزه شما را برای ماندن در مسیر بهبود تقویت کند.

نتیجه

استراتژی های پس از توانبخشی نقش کلیدی در تعیین سرعت و پایداری بازیابی SUD ایفا می کند.

با انجام منظم فعالیتهای سالم و در عین حال لذت بخش ، می توانید درمان خود را با انرژی پر کنید و آرزوها را کمتر از آنچه که در آن بود ، ایجاد کنید.

اگر می خواهید این درمانها یا سایر روشهای درمانی توانبخشی را امتحان کنید ، ابتدا آنها را با درمانگر یا مشاور خود در میان بگذارید.

موفق باشید و خونسرد باشید!

دیدگاهتان را بنویسید