5 غذای برتر برای تسکین درد استخوان


اگر بدن شما احساس خستگی می کند و مفاصل و استخوان های شما حساس یا ضعیف هستند ممکن است مشکل بزرگی داشته باشد بیشتر اوقات ممکن است ناشی از بیماری هایی مانند آنفولانزا باشد و با گذشت زمان از بین برود اما این ناراحتی می تواند ناشی از آرتروز نیز باشد. یا حتی از دست دادن استخوان که بیشتر یک مشکل موقتی است اگرچه داروها و مکمل ها می توانند به مبارزه با این بیماری ها کمک کنند، اما تلاش برای تغییر رژیم غذایی نیز کمک می کند. درمان درد استخوان همچنین می تواند مفید باشد.

درمان درد استخوان

به گفته امی گودسون، نویسنده کتاب راهنمای تغذیه ورزشی، استخوان ها و مفاصل یکسان نیستند. و رژیم غذایی به طور معجزه آسایی این مشکلات را حل نمی کند.

“داشتن غذاهایی که به طور منظم در طول زمان مصرف می شوند ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کند. و احتمال درد مفاصل ناشی از التهاب را کاهش دهد اما هیچ رژیم غذایی نمی تواند درد را کاهش دهد. “داشتن یک رژیم غذایی منظم می تواند به حفظ تراکم استخوان سالم کمک کند. اما هیچ غذایی وجود ندارد که به درد استخوان کمک کند یا از بین ببرد.»

برای کشف غذاهایی که می توانند به مبارزه با التهاب یا حفظ تراکم استخوان سالم کمک کنند، ادامه مطلب را بخوانید.

درمان درد استخوان

1. شیر

اگر به دنبال پایه ای برای استخوان های قوی هستید. هرگز قدرت شیر ​​گاو را دست کم نگیرید.

“باور کنی یا نه؟ یک لیوان شیر گاو ساده یکی از بهترین راه‌ها برای قوی نگه داشتن استخوان‌های شماست.» یک لیوان شیر 13 ماده مغذی ضروری از جمله حدود 300 میلی‌گرم کلسیم را برای درمان درد استخوان شما فراهم می‌کند.

گودسون همچنین توضیح می دهد که دریافت کلسیم در رژیم غذایی (DRI) برای بزرگسالان 19 تا 50 ساله 1000 میلی گرم در روز است، بنابراین مصرف سه قسمت از محصولات لبنی، به ویژه شیر، می تواند به این هدف کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که مردان بین 51 تا 70 سال هنوز به 1000 میلی گرم کلسیم نیاز دارند، زنان در واقع برای حفظ تراکم استخوان به کلسیم نیاز دارند. و آنها به 1200 میلی گرم نیاز دارند.

گودسون ادامه می دهد که شیر با ویتامین D نیز غنی شده است که 100 واحد بین المللی در هر لیوان است.

گودسون می گوید: «ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. بدون ویتامین D کافی شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیمی را که از رژیم غذایی خود دریافت می کنید دریافت می کنید. نیازی به گفتن نیست شیر حاوی مواد مغذی دیگری است. که به رشد استخوان ها و بافت ها مانند فسفر و پروتئین با کیفیت بالا کمک می کند

اگر دوست ندارید شیر گاو را مستقیماً از روی لیوان بنوشید. Goodson به اشتراک می‌گذارد راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید این محصولات لبنی ارزان‌قیمت را در رژیم غذایی خود بگنجانید. آن را با یک لاته یا اسموتی سرد امتحان کنید که شما را هیدراته نگه می‌دارد و همچنین به حفظ استخوان‌هایتان با افزایش سن کمک می‌کند.

درمان درد استخوان

2. پنیر

پنیر یک غذای غنی از کلسیم است که در غرفه های لبنیات یافت می شود.

گودسون توضیح می دهد: “محصولات لبنی بهترین منبع کلسیم در رژیم غذایی آمریکایی ها هستند.”

پنیر نه تنها منبع عالی کلسیم است. اما برای چربی ها و پروتئین ها نیز مفید است. همچنین حاوی تعداد زیادی ویتامین است: ویتامین A – برای تحریک تولید و فعالیت گلبول های سفید خون و مشارکت در استخوان سازی – و ویتامین B12 – لازم برای تشکیل گلبول های قرمز خون و DNA. همچنین نقش مهمی ایفا می کند. در عملکرد و رشد سلول های مغزی و عصبی

گودمن همچنین بیان می کند که 40 گرم پنیر حدود 300 میلی گرم شیر را در رژیم غذایی روزانه شما فراهم می کند.

درمان درد استخوان

3. ماهی چاق

اجازه ندهید کلمه “چربی” شما را بترساند.ماهی های چرب که به نام ماهی های روغنی نیز شناخته می شوند، سرشار از چربی های امگا 3 هستند.

دکتر جولی آپتون می گوید: “امگا 3 به کاهش التهاب اطراف مفاصل کمک می کند که منجر به درد و سفتی می شود.

نمونه هایی از ماهی های چرب شامل ساردین، ماهی تن و سالمون است.

توبی آمیدور، متخصص تغذیه می گوید: «ماهی سالمون دارای چربی امگا 3 است و به کاهش التهاب کمک می کند. به همین دلیل است که برخی افراد ممکن است درد استخوان یا مفاصل را تجربه کنند.

اگرچه آپتون ادعا می کند که بهترین منبع ماهی چرب است، اما او گفت که می توانید چربی های امگا 3 دریافت کنید. در گردو و بذر کتان.

کلسیم

4. ماست

یکی دیگر از محصولات لبنی که کلسیم زیادی برای تقویت و التیام درد استخوان فراهم می کند، ماست است که برای صبحانه عالی است. به عنوان میان وعده بخورید یا به عنوان غذای جانبی

گودمن می گوید سه چهارم فنجان ماست ساده برای تامین 300 میلی گرم لبنیات در روز کافی است.

حذف احتمالی ماست از رژیم غذایی نیز می تواند مصرف پروتئین شما را کاهش دهد. این می تواند به ضعیف شدن استخوان های شما کمک کند.

با این حال، هنگام انتخاب ماست حتما به دنبال ماست کم قند باشید. ماست قندی به احتمال زیاد باعث مشکلات دیگری مانند التهاب، افزایش وزن و بیماری قلبی می شود.

غذای سالم

5. روغن زیتون

به گفته آمیدور، روغن زیتون منبع عالی چربی های تک غیراشباع است که التهاب را کاهش می دهد.

نشان داده شده است که مصرف روغن زیتون فوق بکر (EVOO) به کاهش بیومارکرهای التهابی مرتبط با آترواسکلروز کمک می کند که باعث سخت شدن شریان ها به دلیل تجمع پلاک می شوند. EVOO همچنین دارای خواص ضد التهابی مشابه ایبوپرو است. Fen این به دلیل ترکیب فنلی اولئوکانتول است.

با این حال، اگرچه آمیدور سرشار از فواید است، اما روغن زیتون را باید در حد اعتدال مصرف کنید.

آمیدور می گوید: «مراقب باشید، هر قاشق غذاخوری 120 کالری دارد.» برای کمک به کنترل کالری، 1 قاشق غذاخوری در هر وعده را در دستور غذای خود انتخاب کنید.

منبع:

این را بخور

تقویم فارسی اندروید