4 نکته و ترفند برای تغذیه سالم

یک سبک زندگی سالم می تواند یک راه بسیار قدرتمند برای کاهش خطر بیماری ها و بیماری های جدی باشد. برای داشتن سلامتی مطلوب لازم است روزانه چند مرحله را دنبال کنید:

1. میوه و سبزیجات زیاد بخورید

مادر شما (و متخصصان مراقبت های بهداشتی) به شما گفته اند که سبزیجات خود را بخورید، و آنها درست می گفتند: خوردن میوه ها و سبزیجات تازه هر روز تغذیه خوبی برای بدن شما فراهم می کند و حساسیت شما را به بسیاری از بیماری ها و شرایط کاهش می دهد.

2. غلات کامل به جای غلات تصفیه شده

مصرف غلات خود را روی غلات کامل متمرکز کنید و از غلات تصفیه شده اجتناب کنید. غلات کامل مغذی تر هستند و حاوی فیبر برای حفظ سلامت سیستم گوارشی شما هستند.

3. مصرف گوشت و لبنیات را محدود کنید

بله، می‌دانم که رژیم غذایی استاندارد آمریکایی بسیار به سمت خوردن وعده‌های غذایی پر از گوشت و لبنیات است. با این حال، مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد این محصولات می تواند برای سلامتی مضر باشد. مصرف گوشت و لبنیات خود را محدود کنید و در عوض روی غذاهای سالم و تازه تمرکز کنید. لوبیا و حبوبات منابع عالی پروتئین سالم بدون مقادیر بالای چربی هستند.

4. منابع چربی سالم را انتخاب کنید

شما می توانید با تعویض چربی ها و روغن های ناسالم خود با انواع سالم تر، سلامت خود را بهبود بخشید. مصرف چربی خود را روی روغن های طبیعی مانند روغن زیتون فوق بکر یا روغن نارگیل فوق بکر متمرکز کنید. یا چربی های خود را از غذاهای کامل مانند آووکادو، آجیل یا دانه ها دریافت کنید.

با تمرکز عادات غذایی خود بر روی این غذاهای سالم، می توانید سلامت خود را بهبود بخشیده و از بیماری ها پیشگیری کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که شما همچنین باید عادات ناسالم خود را کنار بگذارید: مصرف قند زیاد را متوقف کنید، مصرف سدیم خود را کاهش دهید و از خوردن غذاهای فرآوری شده پر از مواد شیمیایی و نگهدارنده خودداری کنید.