11 روش طبیعی برای تسکین درد فتق


در دبیرستان به فنلاند مهاجرت کرد

فتق به عضوی اطلاق می شود که از طریق یک نقطه ضعیف یا ضعف در بدن بیرون زده یا بافت چربی ایجاد می شود. انواع مختلفی وجود دارد و برخی از آنها رایج تر از بقیه هستند. فتق می تواند دردناک و حتی کشنده باشد. اگرچه توصیه می کنیم به پزشک مراجعه کنید. اما تعدادی از درمان های طبیعی وجود دارد که ممکن است به تسکین علائم کمک کند. درد فتق این درمان ها ممکن است شامل کمپرس یخ، ریشه زنجبیل، ماساژ، شیرین بیان، آلوئه ورا، پودر فلفل سیاه و روغن دانه کرچک باشد. و همچنین تغییرات سبک زندگی مانند کاهش وزن، تغییرات رژیم غذایی و ورزش

فتق ممکن است از ضعف در عضله یا دیواره بافت اطراف عبور کند. ممکن است شبیه یک توده یا تورم زیر پوست باشد. این عارضه معمولا در ناحیه شکم دیده می شود. اما می تواند در قسمت بالای ران، ناف و کشاله ران نیز رخ دهد، اگرچه پزشکان در صورت مشکوک شدن به فتق اکیدا آن را توصیه می کنند. اما چندین درمان خانگی برای درمان فتق محبوب هستند. از جمله برخی تغییرات در شیوه زندگی که می تواند خطر ابتلا به فتق را کاهش دهد.

راه های طبیعی برای تسکین درد فتق

درمان های خانگی برای فتق به شرح زیر است:

روغن دانه کرچک

در گذشته از روغن دانه کرچک برای انواع مشکلات سلامت معده استفاده می شد. زیرا می تواند معده را در یک لایه نازک بپوشاند. بنابراین ممکن است از التهاب جلوگیری کرده و هضم مناسب را تقویت کند. برای تسکین علائم دردناک فتق می توانید یک بسته روغن کرچک تهیه کرده و روی شکم خود قرار دهید.

آب آلوئه ورا

به عنوان یک عامل ضد التهابی و تسکین دهنده طبیعی آلوئه ورا اغلب برای افرادی که از درد فتق رنج می برند توصیه می شود. آلوئه ورا را می توان روزانه به صورت آب میوه مصرف کرد. برای بهترین نتایج برای کاهش خطر فتق باید قبل از هر وعده غذایی مصرف شود.

کیسه یخ

وقتی فتق دارید اغلب التهاب، قرمزی و درد شکم یا کشاله ران وجود دارد. اگرچه این ممکن است راحت ترین راه حل نباشد. اما استفاده از کیسه یخ در ناحیه آسیب دیده می تواند باعث کوچک شدن و کاهش التهاب در بدن شود. این معمولا درد و تورم را تسکین می دهد.

ریشه زنجبیل

در مورد کاهش درد معده و تسکین التهاب، چیزهای کمی به اندازه ریشه زنجبیل موثر هستند. شما می توانید این دارو را به شکل مایع از طریق آلو غلیظ زنجبیل مصرف کنید، یا می توانید زنجبیل خام را برای تقویت معده و احتمالاً کاهش درد تا حد زیادی مصرف کنید. این می تواند معده و مری را از تجمع آب معده که می تواند با فتق رخ دهد محافظت کند. برای تسکین درد و التهاب نیز می توانید چای ریشه زنجبیل بنوشید.

شیرین بیان

فتق می تواند به پوشش معده و مری آسیب برساند. و ریشه شیرین بیان از دیرباز به عنوان یک محرک درمانی برای این قسمت های بدن شناخته شده است. مصرف چای شیرین بیان باعث تحریک بازسازی سریع بافت های آسیب دیده می شود. همچنین به دلیل داشتن خواص ضد درد به تسکین درد و التهاب همزمان کمک می کند.

کاهش وزن

چاقی یک عامل خطر اصلی برای بیماران فتق است و همچنین می تواند روند بهبودی را کند کند. اگر وزن کم کنید ممکن است بدن شما استرس کمتری داشته باشد. وضعیت بدن شما بهتر خواهد شد و علائم ممکن است به طور طبیعی ناپدید شوند همچنین باید وعده های غذایی کوچکتر بخورید، زیرا فشار کمتری بر شکم و عضلات اسفنکتر شما وارد می کند.

تغییر رژیم غذایی

اگر می خواهید از فتق پیشگیری یا درمان کنید به طور خاص باید از برخی غذاها اجتناب کنید. اگر قبلاً یکی را دارید یا احتمالاً دارید شما باید از غذاهای تند و اسیدی و غذاهایی که هضم آنها سخت است اجتناب کنید. این غذاها می توانند پوشش معده را ملتهب کرده و درمان را دشوارتر کنند.

پودر فلفل سیاه

پودر فلفل سیاه مفیدتر از افزودنی های غذایی است. فلفل سیاه با تسکین مشکلات معده و کاهش التهاب در روده مرتبط است. همچنین می تواند به توقف رفلاکس اسید کمک کند و ممکن است در قسمت هایی باعث بهبودی شود. از بدن که ممکن است با فشار دادن اندام ها به دیواره حفره از بین برود

تسکین استرس

یکی از عوامل اصلی ایجاد فتق استرس و اضطراب است. هورمون های استرس بیش از حد در بدن می تواند اندام های شما را ضعیف کرده و فشار بیشتری بر متابولیسم شما وارد کند. مشکلات معده و رفلاکس اسید می تواند تحت تأثیر استرس باشد. این می تواند خطر ابتلا به فتق را تشدید یا افزایش دهد. فعالیت های عالی کاهش استرس شامل مدیتیشن، یوگا، طب سوزنی، ماساژ و همچنین استفاده از روغن های ضروری و رایحه درمانی است.

ورزش را کاهش دهید

یکی از دلایل اصلی فتق ورزش شدید یا فعالیت زیاد هنگام وزنه زدن است. اگر تجربه دارید و قبلا فتق داشته اید یا تمایل به انجام ورزش های سنگین دارید؟ در عوض، ورزش خود را کاهش دهید و با بهبودی، ورزش را آسان‌تر کنید. استرس در حین ورزش می تواند شبیه به زور زدن در حین حرکات روده باشد. این نیز می تواند باعث فتق شود. بنابراین آب کافی بنوشید و فیبر کافی بخورید.

آب سبزیجات

احتمالاً یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین درمان‌های فتق، یک لیوان آب سبزیجات است. به خصوص آب میوه های تهیه شده با هویج، اسفناج، پیاز، کلم بروکلی و کلم پیچ. این امکان وجود دارد که خواص مغذی و ضد التهابی سبزیجات بتواند سوزش و درد فتق را کاهش دهد. افزودن کمی نمک به آب سبزیجات می تواند راه خوبی برای بهبود نتایج باشد.

نکته احتیاط: اگر فتق جدی با روش های جراحی مناسب درمان نشود همیشه خطر عوارض یا حتی مرگ وجود دارد. اگر استرس دارید و به طور ناگهانی برای فتق احساس درد می کنید. توصیه می شود در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. این درمان های خانگی باید در اکثر موارد فتق مکمل و درمانی در نظر گرفته شوند.

منبع:

مواد آلی

تقویم اندروید فارسی