10 نکته مهم در مورد سلامت جنسی


سلامت جنسی

سلامت جنسی می تواند به اندازه سلامت جسمی و روانی شما در زندگی شما موثر باشد. و می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی شما داشته باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند سالم بمانید و زندگی جنسی خوبی داشته باشید. همانطور که نیاز به تغذیه مناسب دارید، ورزش کنید و بخوابید تا تناسب اندام داشته باشید. اگر مشکلات سلامت روانی دارید، باید فعال، اجتماعی باشید و با درمانگر خود صحبت کنید. شما باید مراحل را دنبال کنید برای بهبود سلامت جنسی خود اگر مشکلی دارید اقدام کنید در این مقاله سعی شده است 10 مطلب مختصر و مختصر در مورد سلامت جنسی در اختیار شما قرار دهیم. این می تواند به شما کمک زیادی کند و گام های خوبی برای حفظ سلامت جنسی خود بردارید. با ما همراه باشید و این اطلاعات مفید و جالب را بیاموزید.

1. صریح با همسرتان صحبت کنید.

اکثر مردان و زنان از صحبت آشکار با همسر خود خجالت می کشند، پس چه دروغ بگویند و چه حقیقت را پنهان کنند. این می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند و در نهایت منجر به ناامیدی و از دست دادن اعتماد بین دو طرف شود. اجازه ندهید کار، خانواده، ترس از قضاوت همسر و عادات صحبت کردن شما را از خود دور کند. و به نام مزیت، رابطه خود را خراب کنید. کسانی که صداقت را ترک می کنند یا آشکارا در مورد تمایلات جنسی خود صحبت نمی کنند با مشکلات جدی روبرو می شوند. شما می توانید زمان و مکان مناسب را برای صحبت در مورد رابطه جنسی انتخاب کنید. و آگاهی از نیازهای یکدیگر در حالی که هر دو طرف آرام می شوند.

2. الکل ننوشید!

این نکته آنقدر مهم است که به مورد دوم پرداخته ایم. الکل تأثیر پایداری بر زندگی جنسی شما دارد. مصرف زیاد الکل می تواند باعث اختلال نعوظ در مردان و کاهش پاسخ به محرک ها در زنان شود. وقتی به تحریک و نوازش طرف مقابل پاسخ نمی دهید. سرما آمد و فرد مقابل ممکن است استرس و اضطراب را تجربه کند.علاوه بر این، افرادی که الکل زیاد می نوشند تمایل به داشتن رابطه جنسی محافظت نشده دارند. این باعث کاهش قدرت تصمیم گیری و افزایش استرس در هر دو طرف می شود.

3. عادات خود را بهتر بشناسید.

بیایید عادات خود را بهتر بشناسیم.

کلید سلامت جنسی، شناخت خود است. اگر خواسته های خود را می دانید همچنین کمتر مضطرب و استرس خواهید داشت. اگر می دانید زندگی زناشویی و جنسی شما چگونه است. گامی در جهت حفظ سلامت جنسی خود بردارید. گاهی اوقات برخی از افراد بدن خود را به اندازه کافی نمی شناسند. گیج کننده است و ندانند کدام کارها و فعالیت ها برای آنها سرگرم کننده تر است. خودشناسی فقط به این نیست که واکنش ها و اعمال خود را در رابطه جنسی بدانید. به محض اینکه متوجه شدید سرد یا گرم شده اید زندگی جنسی شما موثرتر خواهد بود، به عنوان مثال، برخی از زوج ها از داشتن رابطه جنسی هر شب خوشحال می شوند. در حالی که برخی از زوج ها می توانستند دو بار در هفته رابطه جنسی بهتری داشته باشند. همه اینها زمانی امکان پذیر است که خودتان و عادات خود را به خوبی بشناسید.

4. نترسید

یکی از مهمترین عواملی که بر سلامت جنسی شما تأثیر می گذارد، شجاعت است. از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید. از صحبت کردن نترسید اعتماد به نفس داشته باشید و با قدرت در مورد آنچه در ذهنتان می گذرد صحبت کنید. (لحظه ای به آن فکر کنید که می تواند به طرف مقابل آسیب برساند) برای شجاع بودن باید طرف مقابل را بشناسید. شما باید مرزهای خواسته های او را کشف کنید و او را بهتر بشناسید. این باعث بهبود کیفیت سلامت جنسی شما می شود.

5. بهداشت فردی را رعایت کنید.

بهداشت شخصی

در مورد رابطه بین سلامت فردی و سلامت جنسی صحبت چندانی نشده است. نکات زیر را فراموش نکنید.

  • به یاد داشته باشید که آلت تناسلی خود را هر روز بشویید.
  • نیازی به تراشیدن موهای زائد نیست. اما می تواند به تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی کمک کند.
  • در راه دوش بگیرید.
  • برای شستن ناحیه تناسلی از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید.
  • لباس زیر را در آفتاب قرار دهید یا با اتو استریل کنید.
  • هر 6 ماه یکبار لباس زیر را عوض کنید.
  • ناحیه تناسلی را از جلو به عقب بشویید.
  • فراموش نکنید که خودتان را خشک کنید.

6. محافظت جنسی داشته باشید

بهتر است با کاندوم رابطه جنسی داشته باشید به این ترتیب احتمال انتشار میکروب ها کاهش می یابد. به خاطر داشته باشید که کاندوم می تواند از انتقال بیماری های مقاربتی جلوگیری کند، اما HPV یکی از آنها نیست.

به طور منظم به متخصص زنان یا اورولوژیست مراجعه کنید.

برای شناخت سلامت جنسی خود لازم است به طور دوره ای سلامت جنسی زنان و مردان را بررسی کنید، مثلاً بعد از رابطه جنسی. زنان باید ابتدا سه بار پشت سر هم آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. و اگر مشکلی نیست آنها باید هر سه سال و هر پنج سال یک بار این آزمایش را انجام دهند.همچنین برای تشخیص مشکل و جلوگیری از پیشرفت آن باید سلامت زنان را به طور منظم بررسی کنند. این برای مردان نیز صادق است. البته امتحاناتشون فرق داشت.

8. یک درمانگر جنسی را در نظر بگیرید.

اگر مشکلی دارید نمی توانید آن را برطرف کنید. می توانید به دنبال کمک حرفه ای باشید. درمانگر جنسی همانطور که اگر معده درد داشتید به متخصص گوارش مراجعه می کنید. وقتی افسردگی دارید به روانشناس یا روانپزشک مراجعه می کنید. زمانی که سلامت جنسی شما در معرض خطر است – برای مثال اگر خونسرد هستید یا همسرتان انتظارات را برآورده نمی کند، باید به یک متخصص جنسی مراجعه کنید. شما باید با یک متخصص جنسی صحبت کنید.

9. ورزش کنید!

آره! ورزش همچنین بر سلامت جنسی شما تأثیر می گذارد. تا زمانی که سطح هورمون در بدن شما در سطح مناسب نباشد. شما نمی توانید از نظر جنسی سالم باشید. و قطعا مشکلی خواهید داشت. یکی از راه های تنظیم هورمون ها در بدن از طریق ورزش است. همچنین بدن شما را خوش فرم نگه می دارد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

10. برای سلامت جنسی خود وقت بگذارید!

برای سلامت جنسی

نکته آخر بسیار آسان است. به یکدیگر زمان بدهید اگر می خواهید سلامت جنسی خود را ایمن نگه دارید. باید برای عزیزانتان وقت بگذارید. حتی اگر رابطه جنسی نداشته اید و شریک زندگی ندارید. همچنین باید برای سلامت جنسی خود وقت بگذارید و به آن فکر کنید و بخوانید. تا زمانی که به خوبی آموزش ندید، نمی توانید تصمیمات درستی بگیرید.




آیا این مقاله برای شما مفید بود؟