10 مکمل موثر بدنسازی

هزاران مکمل بدنسازی معرفی و آزمایش شده است. ثابت شده است که برخی کار می کنند در حالی که برخی فقط هدر دادن پول گرانبها هستند. بدنسازان و ورزشکاران باتجربه 10 مکمل برتر بدنسازی موثر را فهرست کرده اند که به شرح زیر است:

1. پروبیوتیک ها.

پروبیوتیک ها از باکتری های خوب مانند اسیدوپیلوس و بیفیدوس ساخته می شوند. آنها به سیستم گوارش کمک می کنند تا به درستی کار کند. محصولات تولیدی حاوی پروبیوتیک ها شامل پودرهای مخصوص، ماست ها، نوشیدنی های پروبیوتیک و کپسول ها می باشد. پروبیوتیک ها برای بدن سازان بسیار مهم هستند زیرا سطح کلسترول را کاهش می دهند و بدن را برای تولید آلفا اینترفرون تحریک می کنند که پاسخ ایمنی را تنظیم می کند.

2. پودرهای جایگزین غذا.

اینها جایگزین های عالی برای وعده های غذایی کوچکتر هستند که بدنسازان باید در طول روز مصرف کنند. جایگزینی وعده های غذایی در تسریع کاهش وزن و افزایش سریع توده عضلانی بدون چربی بسیار عالی است. آنها مملو از ویتامین ها، چربی های دوستانه، مواد معدنی، مقدار دقیق کربوهیدرات و پروتئین هستند.

3. فرمول های افزایش وزن.

این پودرهای گین همیشه نقش مهمی در بدنسازی داشته اند. اینها مخصوصاً برای مبتدیانی که خیلی لاغر هستند و در مصرف مقدار کافی غذا برای افزایش وزن مشکل دارند ایجاد می شود.

4. مالتودکسترین.

همچنین به عنوان پودر پلیمر گلوکز یا مولتی دکستروز شناخته می شود. یک پلی ساکارید مصنوعی توسط افرادی که در ورزش فعالیت می کنند استفاده می شود تا نیازهای انرژی ناشی از ورزش شدید را برآورده کند. این یک افزودنی غذایی است که عمدتا از نشاسته ذرت تولید می شود. می تواند مانند گلوکز به سرعت جذب شود و باعث می شود بدن سازها سریعتر وزن مورد نیاز خود را افزایش دهند.

5. پودرهای پروتئینی.

بیشتر بدنسازان به شدت به پودرهای پروتئینی متکی هستند تا میزان پروتئین مورد نیاز برای افزایش وزن را دریافت کنند. پودر پروتئین نه تنها به بدنسازان کمک می کند تا بدن مورد نظر خود را بدست آورند، بلکه به آنها کمک می کند تا سیستم ایمنی قوی تر و پوست سالم تری داشته باشند. علاوه بر این، به رشد قدرت عضلانی نیز کمک می کند.

پودرهای پروتئین از سویا، برنج، تخم مرغ و آب پنیر ساخته می شوند. اینها به صورت پودر خریداری می شوند که به راحتی می توانند فقط با اضافه کردن آب یا مخلوط کردن آن با شیر یا آب میوه به شیک پروتئین تبدیل شوند.

6. نوشیدنی های قبل از تمرین.

اینها نوشیدنی های انرژی زا هستند که حاوی یک یا چند محرک مانند افدرا، گوارانا یا کافئین هستند. اینها به بدنسازان در انرژی بخشیدن به تمرینات روزانه کمک می کند. نوشیدنی های قبل از تمرین معمولا حاوی کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، کراتین و اسیدهای آمینه هستند.

7. کراتین مونوهیدرات.

این مکمل پیشرو بدنسازی است که به طور علمی مورد تحقیق قرار گرفته و عملکرد کلی را بهبود می بخشد. این کاملا طبیعی است و در بسیاری از غذاها مانند ماهی سالمون، ماهی تن، شاه ماهی و گوشت گاو یافت می شود.

8. فرمول های کراتین.

اینها معمولاً به شکل پودری هستند که حاوی کراتین مونوهیدرات خالص، کربوهیدرات دکستروز و سدیم هستند. مطالعات نشان می دهد که اکثر بدنسازان این مکمل را انتخاب می کنند زیرا در کوتاه ترین زمان نتایج شگفت انگیزی به دست می آورند.

9. میله های تغذیه.

اینها برای ورزشکارانی که نمی توانند زمانی برای غذا خوردن پیدا کنند مفید است. انواع مختلفی از میله های تغذیه وجود دارد. اینها میله های با پروتئین بالا، میله های لاغری و میله های انرژی زا هستند. اینها به شدت برای بدنسازان توصیه نمی شوند زیرا معمولا حاوی چربی ها و مواد افزودنی هستند. آنها همچنین بسیار گران هستند.

10. گلوتامین ها.

این مهم است زیرا توانایی بدنسازان برای ترشح هورمون رشد را افزایش می دهد که به حمایت از رشد عضلات و متابولیسم چربی بدن کمک می کند. بدنسازان از گلوتامین برای کاهش وزن استفاده می کنند بدون اینکه اندازه عضلات خود را از بین ببرند.

مکمل حتما برای بدنسازی مورد نیاز است. از اطلاعات بالا برای دریافت بهترین مکمل و به دست آوردن ارزش پول خود استفاده کنید