10 فایده رژیم کتوژنیک – مشاوره در مورد تغذیه تلفنی


رژیم کتوژنیک – 10 مزیت رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سال ها بحث برانگیز بوده است. برخی ادعا می کنند که این رژیم ها به دلیل دارا بودن چربی زیاد ، سطح کلسترول را افزایش داده و باعث بیماری قلبی می شوند. با این حال ، اکثر مطالعات علمی نشان داده است که رژیم کم کربوهیدرات بسیار ارزشمند و سالم است.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش بیشتر وزن می شود ، بلکه باعث بهبود عمده در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کلسترول می شود.

این مقاله 10 فایده اثبات شده سلامت رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک را ارائه می دهد.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه رژیم غذایی است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد احساس درماندگی کنند و در نهایت از رژیم های سختگیرانه دست بکشند. با این حال ، خوردن کربوهیدرات کم به طور خودکار اشتهای شما را کاهش می دهد. مطالعات مداوم نشان می دهد که وقتی افراد مصرف کربوهیدرات و مصرف پروتئین و چربی بیشتری را محدود می کنند ، کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم کم کربوهیدرات در ابتدا منجر به کاهش بیشتر وزن می شود

قطع کربوهیدرات ها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش ها برای کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، در مقایسه با افرادی که رژیم کم چربی دارند ، در مدت زمان کمتری وزن کم می کنند ، حتی اگر در رژیم کم چربی به طور فعال کالری بسوزانند. درآمد خود را محدود کنید.

این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات شروع به دفع آب اضافی در بدن می کنند ، سطح انسولین را کاهش می دهند و منجر به کاهش سریع وزن در دو یا دو هفته اول می شوند.

در مطالعاتی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده اند ، افرادی که مصرف کربوهیدرات را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 برابر وزن بیشتری از دست می دهند ، این بدون گرسنگی اتفاق می افتد.

در مطالعه ای که بر روی بزرگسالان چاق انجام شد ، نتایج نشان داد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم معمولی به طور موثر وزن را تا شش ماه کاهش می دهد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از معده شما تامین می شود

چربی ها در قسمت های مختلف بدن یکسان نیستند. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه بر سلامت شما و خطر بیماری تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی در بدن وجود دارد: نوع اول چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی است ، و نوع دوم چربی احشایی است که در شکم ذخیره می شود ، زیرا اکثر افراد دارای اضافه وزن دارای این نوع چربی هستند.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی منجر به التهاب و مقاومت به انسولین می شود و همچنین می تواند عملکردهای متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش این چربی های مضر شکم بسیار مثر است. در حقیقت ، بیشتر چربی هایی که افراد از طریق رژیم کم کربوهیدرات از دست می دهند از شکم است. با گذشت زمان ، این منجر به کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

  1. تری گلیسیریدها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در جریان خون شما قرار دارند. به خوبی شناخته شده است که سطح بالای تری گلیسیرید ناشتا یک عامل بسیار خطرناک در ایجاد بیماری های قلبی عروقی است. یکی از محرک های اصلی افزایش تری گلیسیرید در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد از خوردن کربوهیدرات دست می کشند ، به وضوح می توانند شاهد افت شدید سطح تری گلیسیرید خون باشند. از سوی دیگر ، رژیم های کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. سطح را افزایش دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه میزان HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است بالاتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL ، خوردن چربی است و رژیم کم کربوهیدرات دارای چربی بالا است.

بنابراین ، تعجب آور نیست که سطح HDL در رژیم غذایی کم کربوهیدرات سالم به طور چشمگیری افزایش می یابد ، در حالی که در رژیم کم چرب ، معمولاً فقط کمی افزایش یا کاهش می یابد یا حتی کاهش می یابد.

  1. قند خون و انسولین خود را پایین بیاورید

میلیون ها نفر در سراسر جهان از دیابت و مقاومت به انسولین رنج می برند و رژیم کم کربوهیدرات و رژیم کتوژنیک می تواند به ویژه مفید باشد. مطالعات علمی نشان داده است که حذف کربوهیدرات ها سطح قند خون و مقاومت به انسولین را به شدت کاهش می دهد.

برخی از افراد مبتلا به دیابت ممکن است بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، دوز خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد از افراد بعد از 6 ماه مصرف یا کاهش داروهای کاهش دهنده قند خون را متوقف کردند.

اگر دیابت دارید و داروهای قند خون مصرف می کنید ، قبل از تغییر مصرف کربوهیدرات خود با پزشک خود مشورت کنید.

  1. امکان کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم کم کربوهیدرات یک راه م toثر برای کاهش فشار خون است که می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. سندرم متابولیک در واقع مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • قند خون بالا در حالت ناشتا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان هر پنج این علائم بسیار مثر است. با چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریباً از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. اندازه ذرات LDL مهم است. ذرات کوچکتر با خطر بالای بیماری قلبی مرتبط هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر خطر کمتری دارند. رژیم کم کربوهیدرات اندازه ذرات LDL را افزایش می دهد و در عین حال تعداد کل ذرات LDL را در جریان خون کاهش می دهد. به همین ترتیب ، کاهش مصرف کربوهیدرات ها ممکن است وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان چندین اختلال مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتهای آن فقط می تواند این نوع قند را بسوزاند. به همین دلیل ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کند. بیشتر مغز شما همچنین می تواند کتون ها را بسوزاند که در هنگام گرسنگی یا خوردن کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم کتوژنیک دهها سال است که برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکان تحت رژیم کتوژنیک بیش از 50 reduction کاهش تشنج را تجربه کردند ، در حالی که 16 had هیچ تشنجی نداشتند.

در حال حاضر رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سایر اختلالات مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

سرانجام

موارد متعددی در علم تغذیه در مورد مزایای بی نظیر رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی گزارش شده است. این رژیم ها نه تنها می توانند کلسترول ، فشار خون و سطح قند خون شما را بهبود بخشند ، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش داده ، روند کاهش وزن را بهبود بخشیده و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. اگر در تلاش برای بهبود سلامت خود هستید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید