یک نکته علمی ثابت شده برای دویدن مانند یک دونده ماراتن

بدون شک قهرمانان از آنچه برای صبحانه می خورند ساخته می شوند.

همه ما شنیده ایم که “صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است”. و برای یک دلیل خوب.

متأسفانه، بسیاری از ورزشکاران به این امید کاذب که به آنها کمک می کند تا با کاهش کالری دریافتی خود، خوش اندام بمانند، صبحانه را حذف می کنند. با این حال، استراتژی آنها نمی تواند دور از واقعیت باشد. نخوردن صبحانه، بدن شما را از انرژی‌های ضروری که برای ورزش کردن با سرعت کامل نیاز دارد، محروم می‌کند. ورزش اول صبح ممکن است سخت باشد. هر ورزشکاری این را به شما خواهد گفت. اما این بهانه ای برای حذف صبحانه نیست.

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، ممکن است آخرین وعده غذایی خود را شب قبل و چند ساعت (احتمالا تا 10 ساعت) قبل از صبحانه خورده باشید. همانطور که ماشین شما به سوخت نیاز دارد، بدن شما نیز برای بهترین عملکرد خود به سوخت نیاز دارد.

مطالعات علمی به طور مرتب نشان می دهد که فقط 300 کالری (مثلاً یک موز متوسط) برای صبحانه به بدن یک “شروع اولیه” سالم می دهد. متابولیسم شما افزایش می یابد، که به شما کمک می کند بیدار بمانید و بهترین عملکرد خود را در طول روز داشته باشید. یک صبحانه خوب همچنین به شما کمک می کند تا نیاز به میان وعده در طول روز را کاهش دهید.

من فقط پنج دقیقه از روز خود را قبل از رفتن برای دویدن صبحگاهی با اطمینان از تهیه و خوردن یک صبحانه مغذی سرمایه گذاری می کنم. مطمئنم دوستان و خانواده ای دارید که می گویند “من برای یک صبحانه مناسب وقت ندارم”. راستش را بخواهید، این فقط یک بهانه است – تهیه یک صبحانه متعادل نیازی به سختی وقت گیر نیست.

اگر صبح زود تمرین می کنید، سعی کنید صبحانه را به دو قسمت تقسیم کنید، زیرا احتمالاً نمی خواهید قبل از تمرین یک صبحانه بزرگ بخورید زیرا احساس نفخ خواهید کرد. سعی کنید نصف وعده بخورید، مثلا ب. یک موز یا یک کاسه کوچک غلات. اطمینان حاصل کنید که “دومین صبحانه” خود را ظرف یک ساعت پس از اتمام تمرین خود میل کنید. شما باید مطمئن شوید که نیازهای مایعات خود را تامین می کنید و همچنین غذاهای پر کربوهیدرات مصرف می کنید. این برای جایگزینی ذخایر خالی گلیکوژن شما بسیار مهم است که ماهیچه های شما را بازسازی می کند و هوس خوردن میان وعده ناهار را کاهش می دهد.

برای صبحانه مقوی، پرانرژی و خوشمزه شما، جو دوسر پخته شده در شیر را به همراه موز در بالا توصیه می کنم. لذیذ! این وعده غذایی شگفت انگیز کربوهیدرات هایی را برای شما فراهم می کند تا در طول روز ادامه دهید. کلسیم و پروتئین اضافی به شما کمک می کند تا عضلات دوسر برآمده را تقویت کنید و در عین حال شکم شش تکه داشته باشید! شما انبوهی از سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را نیز ذخیره خواهید کرد.

اما دلیل اصلی من اینه که فرنی رو خیلی دوست دارم اینه که خیلی سریع و راحت درست میشه. شما فقط از خواب بیدار می شوید، یک فنجان بلغور جو دوسر و یک قطره شیر را در یک قابلمه بریزید و بعد از دو دقیقه آماده است. یک موز را پوست بگیرید و برش دهید، کمی عسل بپاشید و لذت ببرید!

برای تناسب اندام از خوردن نترسید. زنگ ساعت خود را تنظیم کنید و فردا صبح شروع کنید و بدانید که صبحانه می تواند سرگرم کننده باشد و عملکرد شما را برای بقیه روز بهبود بخشد.