کوئرستین چیست؟ چقدر آن را می خواهید و در چه نوع غذایی آن را پیدا می کنید؟


با افزایش علاقه عمومی به مبارزه با التهاب و پیشگیری از بیماری، ممکن است تعجب کنید که مصرف مکمل ها و مصرف مکمل ها چگونه می تواند کمک کننده باشد. کوستین در بسیاری از غذاها و به شکل مکمل یافت می شود. این یک آنتی اکسیدان است که اخیراً به این دلایل توجه همه را به خود جلب کرده است.

این آنتی اکسیدان عملکرد سلول های سالم را ارتقا می دهد. سلامت قلبی عروقی و گردش خون جسیکا چو، بنیانگذار Wellness، می‌گوید و با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، یک پاسخ ایمنی سالم را تقویت می‌کند. کوئرستین ممکن است برای انواع مشکلات مفید باشد. از جمله آلرژی، تب یونجه، آسم، بیماری قلبی، کلسترول بالا فشار خون بالا، سرطان و اختلالات التهابی مانند آرتریت روماتوئید سیستیت بینابینی و پروستاتیت

اگرچه به طور کلی بهتر است آنتی اکسیدان ها را از غذاهای گیاهی برای مبارزه با التهاب و بیماری های مرتبط دریافت کنید. اما ممکن است تعجب کنید که آیا از مکمل های کورستین استفاده می کنید یا خیر. ما از کارشناسان در مورد کوئرستین پرسیدیم و آخرین تحقیقات را تجزیه و تحلیل کردیم.

کوستین

کوئرستین چیست و چرا به آن نیاز دارم؟

کوئرستین یک فلاونوئید یا رنگدانه گیاهی است که در غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها، سیب و چای سبز و همچنین سایر فلاونوئیدها یافت می شود. کوئرستین سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد.

دکتر ناتالی ریزو مستقر در نیویورک و بنیانگذار گرینلتز می گوید: «در این رابطه، آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین ممکن است به حذف رادیکال های آزاد مضر از بدن کمک کند که از التهاب مزمن جلوگیری می کند. التهاب مزمن با بیماری شدید همراه است. بنابراین، کاهش التهاب در بدن بسیار مهم است. این بیماری ها شامل سرطان، بیماری قلبی و دیابت است.

اگرچه می توانید از مزایای ضد التهابی فلاونوئیدها از طریق رژیم غذایی بهره مند شوید اما کورستین به عنوان یک مکمل غذایی نیز موجود است.

Bethany Tenant، بنیانگذار طب طبیعی ورزشی در پورتلند، می گوید: مکمل ها ممکن است برای کسانی که سعی در حمایت از سیستم ایمنی بدن دارند ضروری باشد. مقابله با آلرژی یا بهینه سازی ریکاوری عضلات و استخوان ها

اگرچه برخی از افراد ممکن است متوجه اثرات مکمل های کورستین شوند. اما تحقیقات علمی دقیق از استفاده از بسیاری از مکمل‌های ادعایی کورستین پشتیبانی نمی‌کند.

چه کسانی باید (و نباید) کوئرستین مصرف کنند؟

در صورت توصیه پزشک یا متخصص تغذیه ممکن است بخواهید از مکمل کورستین برای مبارزه با التهاب استفاده کنید. شما نباید کوئرستین مصرف کنید. اگر باردار هستید، در دوران شیردهی هستید یا مشکلات کلیوی دارید. بسیاری از داروها و گیاهان ممکن است با مکمل های کورستین تداخل داشته باشند.

استفاده از کورستین

کوئرستین در درجه اول برای درمان تصلب شرایین و بیماری عروق کرونر قلب استفاده می شود. و همچنین پیشگیری بالقوه سرطان. از دیگر کاربردهای احتمالی می توان به کاهش التهاب ناشی از عفونت، آرتریت و ورزش با شدت بالا اشاره کرد. راه ممکن دیگر کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت است. اما شواهد کافی در مطالعات انسانی برای حمایت از اثربخشی در همه این شرایط وجود ندارد.

با گسترش COVID-19 افراد مختلف به دنبال راه های مختلف هستند. علاوه بر رژیم غذایی و ورزش برای حمایت بیشتر از سیستم ایمنی بدنشان. اگرچه کورستین دارای اثرات ضد التهابی است. اما در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر مناسب بودن این مکمل ها برای پیشگیری یا درمان COVID-19 وجود ندارد.

مزایای بالقوه سلامتی کوئرستین

کوئرستین فعالیت آنتی اکسیدانی را در بدن افزایش می دهد. و التهاب مزمن که می تواند منجر به بیماری های مختلف شود را کاهش دهد آنتی اکسیدان ها به طور کلی ممکن است خطر بیماری قلبی، سرطان و دیابت را کاهش دهند.

در زیر برخی از مزایای بالقوه مرتبط با کورستین آورده شده است. همراه با برخی محدودیت های تحقیقات فعلی.

ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند دکتر تنانت می گوید: «کوئرستین یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از قلب محافظت کند.» تحقیقات نشان می دهد که این فلاونوئید می تواند در برابر تصلب شرایین محافظت کند. استرس اکسیداتیو ناهنجاری‌های سلول‌های اندوتلیال و غیره. «کوئرستین ممکن است اثر محافظتی بر قلب داشته باشد. این می تواند آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش دهد. و از تصلب شرایین جلوگیری می کند.

یک مطالعه ادعاهای محافظت از قلب را تأیید کرد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که کورستین ممکن است اثر کاهش فشار خون داشته باشد و خطر فشار خون بالا را کاهش دهد.

ممکن است به کاهش قند خون شما کمک کند. مطالعات دیگر نشان می دهد که فلاونوئیدها، مانند کورستین، ممکن است به کنترل بهتر سطح قند خون در بدن کمک کنند. همزمان کارشناسان هنوز مشخص نکرده اند که کورستین برای مدیریت دیابت بی خطر است. از آنجایی که مطالعات انسانی وجود ندارد

اگر چه تاثیر کورستین در افراد دیابتی در انسان بیشتر مورد بررسی قرار نگرفته است. اما داده های اخیر نشان می دهد که کورستین یک درمان بالقوه برای دیابت است. از آنجایی که این ماده قند کل بدن را با تأثیر بر بسیاری از اهداف در روده کوچک، لوزالمعده و لوزالمعده تعدیل می کند، او این کار را انجام می دهد. برای افراد مبتلا به دیابت، کورستین ممکن است به بهبود عملکرد انسولین و بهبود متابولیسم گلوکز کمک کند.

ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند مطالعه دیگری نشان می دهد که ممکن است با کاهش از دست دادن سلولیت قابل دوام کار کند. که می تواند به درمان بسیاری از انواع سرطان کمک کند

ممکن است به کاهش علائم آلرژی کمک کند. کوئرستین یک بیوفلاونوئید موجود در پیاز، سیب، چای سیاه و گریپ فروت است که به تثبیت سلول های ما کمک می کند. اجاره‌ها می‌گویند که این یک گزینه طبیعی عالی برای جلوگیری از آلرژی است، اگرچه مرکز ملی سلامت کورستین را برای درمان رینیت آلرژیک فصلی توصیه نمی‌کند. اما تحقیقات جدید از کوئرستین به عنوان ماده ای با خواص پشتیبانی می کند. “ضد آلرژی” مانند کاهش التهاب و مهار تولید هیستامین.

فواید کورستین برای ورزش و ورزش ثابت نشده است. هیچ مدرکی برای حمایت از کورستین به عنوان مکمل بدنسازی ایمن یا موثر وجود ندارد. Tenant، یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده کوچک با 16 مرد در دهه 20 سالگی، گفت: “تحقیقات اخیر نشان می دهد که مکمل می تواند بهبود آسیب عضلانی ناشی از ورزش نامنظم را بهبود بخشد.” تمرین های ورزشی دشوار. و ضعف ناشی از ورزش را کاهش دهید این می تواند به کاهش آسیب ها و در عین حال افزایش ریکاوری عضلانی کمک کند. با این حال، قبل از توصیه گسترده کورستین برای این منظور، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

ممکن است اثرات محافظت کننده عصبی داشته باشد مکانیسم های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کوئرستین همچنین به محققان کمک می کند تا اثرات بالقوه محافظت عصبی آن را در حیوانات و انسان بررسی کنند. اعتقاد بر این است که کوئرستین به دلیل توانایی آن در مقاومت در برابر استرس اکسیداتیو چنین نقشی را ایفا می کند. که می تواند به سلول های مغز آسیب برساند

غذاهای حاوی کورستین

کورستین یکی از پرمصرف ترین فلاونوئیدها در رژیم غذایی غربی در نظر گرفته می شود که در بسیاری از سبزیجات، میوه ها و سایر منابع گیاهی یافت می شود:

  • سیب
  • مارچوبه
  • هاها توت
  • کلم بروکلی
  • گیلاس
  • فلفل دلمه ای
  • پیاز
  • نخود فرنگی
  • کاهوی فرانسوی
  • گوجه فرنگی

یک رژیم غذایی مغذی پر از میوه ها و سبزیجات مانند اینها به طور متوسط ​​13 میلی گرم کورستین در روز را فراهم می کند.

برای بیشتر مردم یک رژیم غذایی سالم پر از غذاهای غنی از کورستین کافی است.

زیرا تحقیقات محدود است و شما در حال دریافت سایر مواد مغذی هستید. مقدار زیادی غذا مانند آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین ها و سایر مواد معدنی. ریزو می‌گوید، بنابراین توصیه می‌کنم به جای مکمل‌ها، از غذاهای غنی از کورستین استفاده کنید.

مکمل‌های کورستین را فقط در صورت توصیه پزشک یا متخصص تغذیه مجاز یا متخصص بهداشت مصرف کنید. این مکمل ها ممکن است با مکمل های دیگر تداخل داشته باشند. از جمله برخی گیاهان بنابراین، قبل از اضافه کردن آن به روال سلامتی خود، با پزشک مراقبت های اولیه خود مشورت کنید.

چه مقدار کوئرستین مصرف کنم؟

اگر پزشک شما فکر می کند که ممکن است مکمل های کورستین مصرف کنید: رعایت دوز توصیه شده بسیار مهم است. بیشتر مکمل ها در دوزهای 250 تا 1000 میلی گرم مصرف می شوند.در برخی از بزرگسالان ممکن است مصرف 1 گرم در روز بی خطر باشد. این مکمل به مدت 12 هفته روزانه به صورت خوراکی مصرف می شود.

برای درمان کورستین به مستاجرین توصیه می شود با دقت بیشتری از آن استفاده کنند.

نکته: 500 میلی گرم یک یا دو بار در روز. و در صورت نیاز به مکمل کورستین برای بیش از چهار هفته با پزشک خود صحبت کنید. وی گفت: “ایمنی دوزهای بالای طولانی مدت مشخص نشده است.”

عوارض جانبی و ایمنی کوئرستین

اگرچه برخی از افراد ممکن است مکمل های کورستین را توصیه کنند. اما خطراتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

اول، اگر قبلاً مشکلات کلیوی دارید. مکمل های کورستین مصرف نکنید. زیرا این مکمل ها می توانند بیماری کلیوی را بدتر کنند. اگر سرطان وابسته به استروژن دارید مکمل های کوئرستین نیز می توانند باعث رشد تومورها شوند. بنابراین باید اجتناب شود

علاوه بر این، در حالی که مطالعات هیچ گونه عوارض جانبی را نشان نداده اند، در ورزشکارانی که روزانه تا 1000 میلی گرم کورستین تا 8 هفته مصرف می کنند، مؤسسه ملی بهداشت هشدار می دهد که شواهد بالینی کافی وجود ندارد که نشان دهد این مکمل ها در این مورد هستند. کامل و بی خطر است.

مشخص نیست که آیا این مکمل برای زنان باردار یا شیرده بی خطر است. به این دلیل بنابراین می‌توانید از مصرف مکمل‌ها اجتناب کنید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

مکمل کوئرستین و تداخلات دارویی

اگرچه کورستین در رژیم غذایی شما تداخلی ایجاد نمی کند، اما این مکمل ها ممکن است برخی داروها را کم اثر کنند.

  • داروهای ضد دیابت که می توانند باعث هیپوگلیسمی شدید شوند
  • داروهای ضد فشار خون که می توانند فشار خون را کاهش دهند.
  • سیکلوسپورین
  • دیکلوفناک موضعی و خوراکی برای درمان آرتریت
  • گیاهان یا مکمل هایی که قند خون را کاهش می دهند، مانند کروم.
  • گیاهان یا مکمل هایی که فشار خون شما را کاهش می دهند، مانند ال-آرژنین و نیاسین.
  • میدازولام
  • پراواستاتین
  • آنتی بیوتیک کینولون
  • کوئتیاپین
  • وارفارین

خلاصه کردن

کوئرستین یک آنتی اکسیدان است که در بسیاری از غذاهای گیاهی یافت می شود و دارای اثرات ضد التهابی در بدن است. ریزو می گوید: «من یک رژیم غذایی گیاهی را برای کاهش التهاب توصیه می کنم.» آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین در غذاهای گیاهی فراوان هستند. بنابراین مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات می تواند به پیشگیری از التهاب کمک کند.

اگرچه خوردن غذاهای حاوی مواد فوق ایده آل خواهد بود. اما در صورتی که شرایط شما ایجاب کند، پزشک ممکن است مکمل غذایی را توصیه کند.

در همین حال مصرف مکمل های کورستین تنها راه کاهش التهاب ناشی از بیماری در بدن نیست. مستاجرین همچنین توصیه می کنند بر روی سایر استراتژی های ضد التهابی مانند مدیریت استرس تمرکز کنند. یا استرس مزمن کلید است.» او گفت.

منبع:

سلامتی هر روز

تقویم فارسی اندروید