کربوهیدرات خوب کربوهیدرات بد – فرآوری شده در مقابل تصفیه شده

نیازی به تسلیم شدن از یک هدف خوب نیست که ما باید پیش برویم. بخشی از دلیل اینکه کربوهیدرات ها رپ بدی را دریافت می کنند، این است که چگونه با مادر طبیعت درگیر شده ایم. غلات کاملی که ما برداشت می کنیم، تغذیه و فیبر بیشتری نسبت به غلات فرآوری شده ای که خارج از جعبه و در کیسه می خوریم، تامین می کنند.

سه بخش برای یک غلات کامل وجود دارد. سبوس، جوانه و آندوسپرم. سبوس منبع عالی فیبر و مواد معدنی است. این جوانه حاوی روغن‌های طبیعی و ویتامین‌های غلات است. و در نهایت، تمام نشاسته در آندوسپرم است. در طی فرآوری، سبوس و جوانه از دانه جدا می شوند و تنها آندوسپرم نشاسته ای باقی می ماند. همانطور که دانه از ارزش غذایی خود حذف می شود، سپس نشاسته غنی می شود، که در اصل فرآیند اضافه کردن مجدد مواد مغذی است که در طول فرآوری خارج شده اند. آیا این به نظر معکوس نیست؟ ما اکنون حتی اینولین را برای افزایش محتوای فیبر اضافه کرده‌ایم. اینولین شکل متفاوتی از فیبر است که تنها نیمی از مزایای فیبر واقعی غلات را دارد. اکنون می توانید اینولین را در Splenda، ماست ها و بسیاری از محصولات دیگر پیدا کنید. لیست مواد تشکیل دهنده کلمه “کل” را بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک غلات کامل است.

وقتی به محصولات غلات کامل فکر می کنیم، اغلب در وهله اول به گندم کامل فکر می کنیم. اما غلات کامل بسیار فراتر از گندم است. لیست زیر “غلات قدیمی” است که مملو از مواد مغذی هستند. تنوع عالی است، پس کمی آن را با هم مخلوط کنید و امتحان کنید.

تاج خروس: تاج خروس در واقع یک دانه نیست، بلکه دانه ای با طعم کمی شیرین و آجیلی است. می توان آن را مانند ذرت بو داده، به عنوان غلات پخته یا به صورت آرد آسیاب کرد. تاج خروس سرشار از پروتئین، ویتامین B و مواد معدنی است.

فقط: 2 نوع مروارید و پوست کنده وجود دارد. مروارید نسخه فرآیندی جو است، پختن آن آسان تر است زیرا پوسته بیرونی آن جدا شده است. پوست کنده نشده سفت تر و مغذی تر از مروارید است. از آن در آرد استفاده می شود و برای تهیه الکل نیز استفاده می شود.

گندم سیاه: گندم سیاه از نظر فنی یک دانه نیست، بلکه پسر عموی دور ریواس است. کاشا به شکل گندم سیاه بو داده است. معمولاً در آردهای پاستا، پنکیک، نان و سایر محصولات پخته شده یافت می شود. سرشار از ویتامین های گروه B، منیزیم، پتاسیم و مس است و طعم شیرین آجیلی عالی دارد.

کاموت: این دانه سرشار از انرژی است که برای ورزشکارانی که به کالری بیشتری نیاز دارند ایده آل است. همچنین سرشار از پروتئین، سلنیوم، ویتامین های گروه B، پتاسیم و روی است. طعم غنی کره ای باعث ایجاد آردهای عالی می شود. کاموت را می توان به شکل توت آن نیز یافت که در سوپ ها و کاسرول ها یا به عنوان رویه موسلی یا سالاد به خوبی استفاده می شود.

ارزن: این دانه شیرین و آجیلی را می‌توان مانند ذرت بو داده، برای آبجو تخمیر کرد یا برای گرانولا به آرد تبدیل کرد. یکی از کم آلرژی زاترین غلات است و سرشار از ویتامین های گروه B و مس است.

ارزن آند: کینوا در واقع یک دانه نیست، در واقع یک دانه است. این حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که آن را به یک پروتئین با کیفیت بالا تبدیل می کند. کینوا طعم دودی و آجیلی عالی دارد که به خوبی برای سالاد، آرد و نان مناسب است.

املا: این دانه نوعی گندم است، اما در واقع ممکن است بهتر از سایر انواع گندم برای افراد مبتلا به آلرژی تحمل شود. سرشار از ویتامین های گروه B، روی، پتاسیم، مس و آهن است. اسپلد اغلب در آرد استفاده می شود و طعم کمی شیرین می دهد.