کربوهیدرات خوب، کربوهیدرات بد – چیز بسیار خوبی است

آیا دیوانگی رژیم کم کربوهیدرات هرگز پایان خواهد یافت؟ تقریباً هر روز می‌شنوم که کسی می‌گوید کربوهیدرات‌ها چقدر مضر هستند یا فقط مجاز به مصرف 30 گرم کربوهیدرات در روز هستند. من نگران این افراد هستم. مغز ما فقط از کربوهیدرات ها کار می کند و تقریباً به 100 گرم کربوهیدرات در روز نیاز دارد. این شامل انرژی مصرف شده برای عضلات ما نمی شود. بنابراین، با دانستن اینکه ما برای عملکرد مغز و عضله به کربوهیدرات نیاز داریم، این “کربوهیدرات بد هستند” چگونه آغاز شد؟

یکی از مشکلات اصلی کربوهیدرات ها مشکل در کنترل اندازه وعده ها است. مصرف 2 فنجان پاستا در یک وعده غذایی بسیار آسان است (آن را امتحان کنید، اندازه گیری کنید). اما 2 فنجان پاستا (بدون سس) نزدیک به 500 کالری است! خوردن یک وعده غذایی فقط حاوی کربوهیدرات باعث سیری زیادی نمی شود. آیا تا به حال متوجه شده اید که بعد از صرف یک وعده غذایی حاوی کربوهیدرات، حدود 2 ساعت بعد گرسنه می شوید؟ اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، این می تواند بسیار خسته کننده باشد.

چالش دیگر برای کسانی که سعی در مدیریت وزن خود دارند این است که کربوهیدرات های زیاد در یک زمان می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. بدن ما با ترشح انسولین برای کاهش سطح قند خون پاسخ می دهد. با این حال، فراز و نشیب ها ممکن است در واقع منجر به میل به کربوهیدرات بیشتر شود. از سوی دیگر، این رژیم‌های غذایی کم به دلیل هوس‌های قند/کربوهیدرات بدنام هستند. نکته این نیست که کربوهیدرات ها را به طور کامل حذف کنید، بلکه تعادل و اعتدال جایی است که به موفقیت خواهید رسید!

بهترین روشی که ما اندازه سهم کربوهیدرات را مدیریت می کنیم این است که سایر گروه های غذایی را در وعده های غذایی خود بگنجانیم. افزودن پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات نه تنها به کنترل سطح گرسنگی بلکه سطح قند خون نیز کمک می کند. علاوه بر مدیریت اندازه وعده های خود، باید به انواع غذاهای کربوهیدراتی که می خوریم نیز توجه کنیم. میوه ها، سبزیجات و لبنیات کم چرب بیشتری را انتخاب کنید. نه لزوماً به این دلیل که این نوع کربوهیدرات ها بهتر هستند، بلکه به دلیل تمام مواد مغذی اضافی که این غذاها فراهم می کنند. آنها سرشار از ویتامین های گروه B، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، ویتامین A، C، D و K هستند (لیست ادامه دارد).

امیدواریم این کمک کند تا ترس از بد بودن کربوهیدرات ها برطرف شود. کربوهیدرات ها برای عملکرد مناسب بدن ما بسیار مورد نیاز هستند. فقط زیاده روی نکنید!

منتظر کربوهیدرات خوب کربوهیدرات بد باشید: فرآوری شده در مقابل غلات تصفیه شده!