کراتین چیست و بهترین روش استفاده از آن

اگر به دنبال راه هایی برای حجیم شدن سریع با افزایش حجم عضلانی بوده اید، هیچ چیز بهتر از کراتین وجود ندارد. این موثرترین مکمل در بازار، دوره است.

در حالی که کراتین در اشکال مختلف مانند قرص، کپسول ژل و مخلوط موجود است، کراتین مونوهیدرات بهترین نتایج را به دست می‌آورد که در درجه اول به دلیل سرعت جذب بالای آن است.

کراتین چیست؟

کراتین یک اسید آلی نیتروژنی است که در کبد تولید می شود و به تامین انرژی برای سلول های سراسر بدن – به ویژه سلول های ماهیچه ای – کمک می کند. از سه اسید آمینه ال آرژنین، گلیسین و ال متیونین ساخته شده است. به دلیل توانایی کراتین برای تامین انرژی در جایی که نیاز است، عمدتاً توسط ورزشکاران برای افزایش توانایی خود در تولید سریع انرژی، بهبود عملکرد ورزشی و اجازه دادن به آنها برای تمرین سخت تر استفاده می شود.

یک سوال رایج از کاربران این است که بهترین استفاده از کراتین چگونه است؟ عوامل مهمی که باید در نظر گرفته شوند، مقدار، مدت زمان و مصرف هستند.

بدن انسان از ماشین دور نیست. مصرف منظم و روتین هر محصولی می تواند بدن شما را در برابر آن ایمن کند و در نتیجه اثر آن را به مرور زمان کاهش دهد. به این ترتیب، بر خلاف برخی نظرات، کراتین مونوهیدرات باید چرخه شود. باید به صورت مرحله ای و در یک برنامه ثابت مصرف شود، سپس برای مدتی قبل از شروع مجدد مصرف متوقف شود.

چگونه کراتین مصرف کنیم؟

تئوری های زیادی در مورد روش های بهینه مصرف کراتین وجود دارد. در حالی که برخی استدلال می کنند که هیچ راه کاملی وجود ندارد، اکثر کاربران ترجیح می دهند آن را با برخی از کربوهیدرات های ساده مخلوط کنند. کراتین را می توان با شیک پروتئینی خود مخلوط کرد، اما توصیه می کنم آن را با کربوهیدرات های گلیسمی بالا مصرف کنید زیرا انسولین افزایش یافته توسط کربوهیدرات های ساده به جذب سریع کراتین کمک می کند. برخی از این کربوهیدرات ها عبارتند از گلوکون D، آب انگور، Gatorade.

مراحل زیر مراحل یک چرخه است: بارگیری، تعمیر و نگهداری، شکست.

بارگذاری:

چرخه بارگذاری جایی است که شما مقدار زیادی کراتین برای افزایش عملکرد خود مصرف می کنید. در مرحله بارگیری، مصرف ایده آل 3-5 وعده 5 گرمی است که به طور مساوی در طول روز پخش می شود. این باید به مدت 1 هفته انجام شود.

نگهداری:

پس از مرحله بارگیری، باید مصرف 5 گرم در روز را برای یک دوره 4 هفته ای حفظ کنید، در نتیجه دستاوردهای مرحله بارگیری خود را حفظ کنید.

زنگ تفريح:

مرحله نگهداری خود را ارسال کنید، از کراتین فاصله بگیرید. نمی‌خواهید بدنتان در برابر آن مصون بماند، پس یک ماه استراحت کنید، سپس چرخه را دوباره شروع کنید.

برای کسانی که در مرحله بارگیری با سوء هاضمه یا اسیدیته مواجه می شوند، توصیه می شود فقط یک چرخه 6 هفته ای 5 گرم در روز انجام دهند. ممکن است دستاوردهای اولیه را به دست نیاورید، اما در طول زمان نتایج عالی خواهید دید.

موفق باشید و پاره پاره شوید!