کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی تغذیه را درک کنید


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی اهداف خوبی برای چربی شکم هستند که برخی از آنها اجزای دائمی غذاهای مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، در مورد پنج ماده غذایی که می تواند برای کاهش چربی شکم استفاده شود ، بیشتر آشنا خواهد شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است و منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم است.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. مطالعه ، 111 فرد بالغ بود که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم کالری یکسانی را بدون خوردن آووکادو دریافت کردند. سه ماه بعد ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر هر روز آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه ها به رژیم غذایی و خوردن تا حد ممکن یک استراتژی هوشمندانه برای حفظ سلامت شما است.

2. مغز خوراکی

میوه های خوراکی بخش مهمی از غذاهای مدیترانه ای هستند که چربی های سالم را به همراه پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی تأمین می کنند. در میان آنها ، مواد مغذی زیادی وجود دارد که ممکن است بزرگسالان از آن ها کم باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

مشخص شده است که بزرگسالانی که به طور منظم حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل شامل بادام ، آجیل برزیلی ، بادام زمینی ، فندق ، آجیل ماکادمیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند ، دارای شاخص فیزیکی هستند. فشار بر افرادی که این غذاها را نمی خورند کمتر است. اندازه کمر آنها نیز کوچکتر است ، نشانه تجمع چربی شکم است.

اگر به آجیل های خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. سدس

عدس را می توان یکی از رایج ترین غذاهایی دانست که بسیاری از ما به طور معمول از آن غافل می شویم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه مقرون به صرفه ، کارآمد ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و گزینه ای بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج مطالعه پیگیری چربی شکمی در بزرگسالان بالای پنج سال. نشان داده شده است که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر ، تجمع چربی احشایی را 3.7 درصد کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به بهبود حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است که بسیاری از مردم از مصرف غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات کامل ، با توجه به نیازهای انرژی خود از مقادیر متوسط ​​غلات استفاده کنید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید ، وعده های غذایی کوچکتر بخورید و هنگام فعالیت بیشتر ، وعده های غذایی بزرگتر بخورید. گزینه های خوب شامل میوه ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم استخوان و سلامت روانی مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی بدن و چربی بدون چربی بدن در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است وعده غذایی چهار اونسی (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. شما می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهایی بخورید که با ویتامین D غنی شده باشند مانند شیر گیاهی ، یا از این مکمل ویتامین که 800 تا 1000 واحد در سراسر جهان تأمین می کند ، استفاده کنید.


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر اینستاگرام کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


دکتر. رضا اطمینانانی

تغذیه را درک کنید


موارد پیشنهادی

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

بوی بد دهان را با غذا از بین ببرید

لاغری نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید