کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری از اوقات زنانی که برای کاهش وزن می روند ، از افزایش وزن خود شکایت می کنند !! آنها می گویند ما با هم کار کردیم ، اما چند کیلو نمی میرد. اغلب هنگام آزمایش ، می بینیم که آنها مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ما می توانیم با مشکل عدم تعادل 4 هورمون روبرو شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و سطوح بالای استروژن در خون که بر اندام ها تأثیر می گذارد ، مانع از روند کاهش وزن می شود و در حقیقت حتی چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این سال مطرح است که چگونه تعادل هورمونی داریم. یکی از مهمترین راههای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ تجزیه و تحلیل موضوع نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. هنگامی که ما به درستی غذا می خوریم و فیبر دریافت می کنیم ، سطح استروژن را در بدن با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که مهمترین منابع فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و …) و موادی مانند کتان و چیا که در بین من بسیار محبوب است.) ⠀⠀ ⠀⠀

آفرین! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز ایده خوبی است (توجه: سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی در این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای پیاده سازی این ایده ، من یک میان وعده فوق العاده و خوشمزه را پیشنهاد می کنم که می تواند میزان فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

تولوکلاها (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید…

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه روزانه آن را دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید