کاهش وزن بدون ورزش – آیا ممکن است؟

کاهش وزن بدون ورزش، آنقدر خوب به نظر نمی رسد که درست باشد؟ همچنین ممکن است فکر کنید که اصلا امکان پذیر نیست اگر می خواهید وزن کم کنید باید سخت کار کنید وگرنه وزن کم نمی کنید.

این البته تا حدی درست است. با این حال اکثریت قریب به اتفاق به رژیم غذایی شما بستگی دارد. به دلیل تغذیه ای که هر روز دریافت می کنید، به خوبی از بدن خود مراقبت می کنید وگرنه دچار اضافه وزن می شوید. رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش بهترین راه برای حفظ وزن است.

کاهش وزن بدون ورزش

کاهش وزن شامل دو چیز است. 80 درصد غذای سالم و 20 درصد ورزش است. کاهش وزن با تغذیه سالم و ورزش نکردن امکان پذیر است. شما نمی توانید با خوردن ناسالم و ورزش زیاد وزن کم کنید.

ورزش هایی مانند تمرین کتل بل، دویدن، دوی سرعت یا تمرینات قدرتی برای تمرین بدن بسیار خوب هستند. حتی بدون ورزش هم می توان وزن کم کرد. اگر واقعاً وقت ندارید به باشگاه بروید، احتمالاً تسکین دهنده است. برای سالم ماندن لازم است که حداقل 30 دقیقه هر روز ورزش کنید.

این کار را هر روز با پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا انجام می دهید. اکثر مردم می توانند به راحتی این موارد را در 30 دقیقه تکمیل کنند. اما، خوب است بدانید که غذای سالم مهمترین بخش برای سالم ماندن است.

اونوقت چی میخوری؟

اکنون که می دانید غذای سالم چقدر مهم است، طبیعتاً می خواهید بدانید که قرار است چه چیزی بخورید. غذا انرژی می دهد، شما برای زنده ماندن به این انرژی نیاز دارید. شما از طریق کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها انرژی دریافت می کنید. همه منابع غذایی به روشی متفاوت هضم می شوند.

همه مواد مغذی مختلف تأثیر متفاوتی بر چربی سوزی و وزن شما دارند. کربوهیدرات ها چربی سوزی را کاهش می دهند و به شما اطمینان می دهند که بیشتر به دست آورید. پروتئین ها و چربی های سالم در واقع چربی سوزی شما را افزایش می دهند، بنابراین شما فقط چربی بیشتری می سوزانید.

انواع مختلف غذا

انواع مختلفی از کربوهیدرات ها وجود دارد که باید تا حد امکان از آنها اجتناب کنید. کربوهیدرات ها شامل غلات مانند نان، نشاسته، قندها و الکل هستند. کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید در بدن شما به قند تبدیل می شوند. این قندها باعث افزایش انسولین در خون شما می شوند.

این پیک بالای انسولین، آنزیمی را که چربی سوزی شما را کنترل می کند، مختل می کند. بنابراین کربوهیدرات ها تضمین می کنند که چربی شما به شدت می سوزد. هر چقدر هم که ورزش کنید، مهم نیست. برای سوزاندن چربی بدن، عاقلانه است که دستور العمل های کم کربوهیدرات بخورید.

کاهش وزن آسان بدون ورزش

با انتخاب مواد غذایی مناسب چربی سوزی را افزایش می دهید. پروتئین ها و چربی های سالم باعث اوج انسولین بالا نمی شوند، بنابراین بدن شما می تواند چربی بدن را بسوزاند. بنابراین بیشتر گوشت، ماهی چرب، آجیل، تخم مرغ، دانه ها، روغن های طبیعی و سبزیجات مصرف کنید.

اگر به این ترتیب غذا بخورید، بیشتر از آنچه مصرف می کنید، انرژی می سوزانید. این امر کاهش وزن را بسیار آسان می کند. البته، هضم شما بر پردازش غذای شما نیز تاثیر می گذارد.

برای آسان‌تر کردن کل فرآیند ضایعات، خوب است به خاطر داشته باشید که کربوهیدرات‌ها شما را چاق‌تر می‌کنند و دستور العمل‌های غنی از پروتئین و چربی‌های سالم برای کاهش وزن بدون ورزش مفید هستند.

حالا چه چیزی را باید تغییر دهید؟

بنابراین لازم است رژیم غذایی خود را تغییر دهید. اگر وقت ورزش کردن ندارید، از آشپزخانه شروع کنید. اولین نکته این است که خودتان وعده های غذایی خود را آماده کنید. به این ترتیب شما تعیین می کنید که چه می خورید و از چه موادی در غذایتان استفاده می شود.

صبحانه خود را مانند اسموتی درست کنید، یک ناهار سالم به محل کار ببرید و همیشه عصرانه خود را خودتان بپزید. تا حد امکان از سس ها پرهیز کنید یا از این به بعد خودتان آنها را درست کنید.

دیگر از خوردن غلات و قند خودداری کنید

این احتمالا یکی از بزرگترین چالش هایی است که با آن روبرو هستید. همه ما به خوردن غلات زیاد عادت کرده ایم. باید به روش دیگری غذا خورد.

دیگر شکر وارد خانه نکنید و از آب نبات مورد علاقه خود اجتناب کنید. تنقلات دیگر را با خود ببرید و مطمئن شوید که دیگر وسوسه نمی شوید این را بخرید.

بعد از ظهر شیرینی خود را با یک تکه سبزیجات جایگزین کنید یا یک مشت آجیل را با قهوه خود میل کنید. البته، دیگر شکر به قهوه یا چای خود اضافه نمی کنید.

میان وعده سالم

ممکن است در تمام طول روز سالم غذا خورده باشید، اما هر روز ساعت چهار وسوسه می شوید که یک چیز شیرین بخورید. این نوع قندها برای کاهش وزن مناسب نیستند و بنابراین باید از مصرف آنها اجتناب کنید.

اگر می دانید که همیشه میان وعده می خورید، یک میان وعده سالم همراه خود ببرید. یک مشت هویج یا میوه های دیگر برای جویدن بسیار خوشمزه است. بنابراین پروتئین کافی، کربوهیدرات کمتر و مقدار زیادی چربی سالم بخورید. این به کاهش چربی و حفظ وزن کمک می کند.