چگونه یک طناب وزنه برداری می تواند به یک ورزش عالی تبدیل شود؟


امروزه وزنه برداری کم و بیش در دنیای تناسب اندام رایج است. و با دلیل موجه. اکنون، به عقب برگردید و به بزرگترین سوال خود پاسخ دهید: طناب وزن دار دقیقا چیه؟ چرا باید به جای طناب معمولی از این طناب استفاده کنیم؟

طناب وزن دار

تا همه آنچه را که باید بدانید به شما بگویم ما از Rachel Jablo، بنیانگذار Get Roped ️ ️، یک شرکت طناب ورزشی کمک گرفتیم. طبق گفته Jablo، وزن های بین 200 تا 900 گرم با هر طناب دیگری یکسان است. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد. یک نوع وزن یا طناب وزن دار وجود دارد. بستگی به برند و مدل داره (او دومی را دوست دارد)

“با وجود اینکه خیلی سنگین به نظر نمی رسد، اما شگفت‌انگیز است که اگر به آن عادت نداشته باشید، پس از چند چرخش چقدر سنگین‌تر می‌شود.» وزن در خود طناب است، نه دسته، بنابراین به طور مساوی توزیع می شود.» او توضیح می دهد که مبتدیان باید با یک طناب 200 گرمی شروع کنند و روی چالش های بیشتری کار کنند.

جابلو می‌گوید دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مردم می‌خواهند به جای طناب کلاسیک، طناب وزنه بزنند. اول از همه، این برای مبتدیان عالی است. اگرچه ممکن است غیر منطقی به نظر برسد. اما وزن اضافه شده در واقع به پرش کننده کنترل بیشتری روی طناب می دهد. Jablo توضیح می دهد که این در هنگام یادگیری حرکات فانتزی مفید است. بعلاوه، افزایش مقاومت به این معنی است که سیستم قلبی عروقی عضلات قوی تر است. شما باید سخت تر کار کنید. و فواید زیادی برای سلامتی دارد

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید وزنه برداری چه کاری برای بدن شما انجام می دهد. سپس طناب را بردارید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن وارد این روند جدید تناسب اندام شوید.

1. استرس و اضطراب را از بین خواهید برد.

ورزش های هوازی مانند بلند کردن وزنه آدرنالین و کورتیزول را کاهش می دهد. به آن هورمون استرس (به نام هورمون استرس) در بدن می گویند و به تسکین استرس و اضطراب کمک می کند. جابلو به این ورزش می گوید. “مدیتیشن متحرک”

همه چیز در مورد ریتم است. و وقتی آهنگ خوبی پیدا کردی با ریتم ثابت این یکی از معدود تمریناتی است که در حال حاضر باید انجام دهید. وگرنه زود تموم میشه «سخت است که اجازه دهید ذهنتان منحرف شود. که به خوبی به کاهش استرس کمک می کند.»

2. ممکن است تراکم استخوان خود را بهبود بخشید

نوشیدن شیر تنها راه تقویت استخوان ها و جلوگیری از شکستگی و پوکی استخوان نیست. طبق مطالعات شناگران المپیک طناب زدن چند بار در هفته باعث افزایش تراکم استخوان می شود. «پریدن روی استخوان‌های شما تأثیر می‌گذارد. جابلو توضیح می دهد که این یکی از بهترین راه ها برای تقویت استخوان ها است.

3. بدن شما قوی تر است.

اگر به دنبال یک تمرین موثر برای کل بدن هستید. وزنه زدن بهترین گزینه است. «با یک طناب ساده بی وزن فقط 10 دقیقه پریدن معادل سوزاندن 30 دقیقه کالری روی تردمیل است. بلکه افزایش قدرت

جهت هایی را که طناب را در آن می چرخانید ترکیب کنید. شما قادر خواهید بود به تمام عضلات اصلی خود ضربه بزنید. همانطور که طناب به سمت جلو حرکت می کند، هسته، شانه ها و عضله دوسر شما منقبض می شود. وقتی طناب را وارونه می‌چرخانید شما پشت، شانه ها و عضله سه سر خود را نشانه می گیرید. جابلو توضیح می دهد که پریدن بدون توجه به جهت چرخش طناب. نه تنها با استفاده از تمام این عضلات به شما کمک می کند قوی تر به نظر برسید. بلکه شما را قوی تر می کند در مطالعه پزشکی ورزشی و فیزیوتراپی بر روی 25 بازیکن والیبال، محققان دریافتند که پس از 12 هفته طناب زدن سنگین، افراد دارای “قدرت عضلانی فوق العاده” در قسمت بالا و پایین بدن خود هستند.

4. می توانید مقداری چربی بسوزانید.

مطالعات در زمینه پزشکی ورزشی و ادبیات فیزیوتراپی نیز نشان می‌دهد شرکت‌کنندگانی که از طناب‌های وزنه‌برداری استفاده می‌کردند چربی‌های خود را در قسمت بالا و پایین بدن و همچنین در قسمت میانی بدن خود از دست دادند.به گفته جابلو، این موضوع نباید چندان تعجب‌آور باشد. او می‌گوید: «طناب راهی عالی برای سوزاندن کالری و داشتن زمان کافی است. فقط با ۱۰ دقیقه در روز، می‌توانید تفاوت را ببینید.»

Jablo توضیح می دهد که اساساً به شما کمک می کند مدت بیشتری در ناحیه چربی سوز بمانید.

5. قلب شما به چالش کشیده خواهد شد.

در سال 2013، یک مطالعه کوچک مشخص شد مردانی که به مدت 6 هفته به مدت 10 دقیقه در روز طناب می پرند، به همان اندازه مردانی که 30 دقیقه در روز دویدن داشتند (آیا این کار را انجام دادند؟) و همانطور که ممکن است حدس زده باشید، آمادگی قلبی عروقی را بهبود می بخشند. کار برای کاهش وزن اضافی در اطراف قرار گرفتن بر روی طناب وزنه به این معنی است که سیستم قلبی عروقی شما سخت تر کار می کند. شما با هر طناب پرش، سلامت قلبی عروقی خود را به چالش می کشید. اما با یک طناب وزنه جابلو می‌گوید، شدت و سودمندی طناب را افزایش خواهید داد.

منبع:

این را بخور

تقویم فارسی اندروید