چگونه با مرگ مادرتان کنار بیایید؟


مرگ مادر این یکی از سخت ترین چیزهایی است که اکثر مردم در زندگی با آن روبرو هستند. آیا شما رابطه خوبی دارید رابطه سخت یا جایی در این بین این رویداد تأثیر زیادی بر زندگی شما دارد.

در یک نظرسنجی بین 20 تا 30 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که از دست دادن یکی از عزیزان آسیب زاترین رویداد زندگی آنها بوده است. حتی در کسانی که چندین رویداد آسیب زا در طول زندگی خود گزارش کرده اند.

چرا مادرم به سختی مرد؟

چه در سوگ مرگ مادرت که تو را به دنیا آورده باشد چه مادرت. (یا شخصیت مادرتان) که شما را بزرگ کرده است یا از ارتباطی که دارید یا ارتباطی که می خواهید پشیمان هستید؟

جان بولبی، روانشناس بریتانیایی باور کنید که بچه ها با انگیزه ای برای پیوند با مراقبین متولد شد در حالی که دیگران پیش از این، او معتقد بود که این پیوند از غذا ناشی می شود. او معتقد است که دلبستگی مبتنی بر پرورش و مسئولیت است.

بنابراین منطقی است که عزاداری بر سر وابستگی یا عدم وابستگی بسیار دشوار باشد.

Liz Schmidz Biennale، روانشناس که در مورد از دست دادن و لجبازی مادر تحقیق می کند، می گوید: “مادر شدن بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما در جامعه است. این تا حدی به این دلیل است که ما در جامعه ای با پرستاران مختلف بزرگ نشدیم.

تحقیقات او بر روی زنان بالغی متمرکز است که مادران خود را در کودکی از دست داده اند. آنها دریافتند که نسبت به زنانی که مادر خود را در کودکی از دست نداده اند، نمرات کمتری در تاب آوری و استقامت دارند.

او گفت که افراد زیادی را دید که رابطه خوبی با مادرشان نداشتند. اما از واکنش تلخ آنها پس از مرگ مادرشان شگفت زده شدند.

مرگ مادر چه تاثیری بر کسی می گذارد؟

اگرچه فقدان مادر با هر فقدان دیگری متفاوت است. در برخی از جنبه های مهم اما برخی موارد در هر فقدان و عزاداری همین اثر را دارد. افکار عمومی و احساسات غمگینی:

  • شوکه شدن
  • بی‌حس
  • چینی ها
  • باور نکن
  • گیجی
  • مشکل در تمرکز
  • خشم

کم گفته می شود، اما غم و اندوه، علاوه بر علائم روانی یا روحی شناخته شده، می تواند به صورت فیزیکی نیز ظاهر شود. در بدن شما، اندوه می تواند چیزی شبیه به این باشد:

  • مشکلات گوارشی
  • قدرت از دست رفته
  • حیرت زده
  • اختلال خواب
  • تغییر وزن
  • حیرت زده
  • خطر بیماری روانی

با این حال، در بسیاری از موارد، از دست دادن یکی از عزیزان می تواند منجر به اختلالات روانی شود. حتی در افرادی که قبلاً هرگز بیمار روانی نبوده اند یک مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به اختلالات زیر افزایش یافته است. علاوه بر کشف یک رابطه جدید بین جنون و از دست دادن:

  • افسردگی
  • اختلال هراس
  • اختلالات زخم

به خصوص در بزرگسالان بالای 70 سال:

  • جنون
  • وحشت
  • اختلال مصرف الکل
  • اختلال اضطرابی گسترده

عزاداری پیچیده چیست؟

انواع غم ها پیچیده است. اما وقتی کسی رو از دست میدی بسیاری از مردم به آرامی با برنامه های روزمره خود سازگار می شوند. یک متخصص بهداشت روان ممکن است عزاداری را پیچیده بداند اگر حداقل یک سال گذشته باشد و عملکرد روزانه شما هنوز به شدت تحت تأثیر قرار گیرد.

(توجه: نام بالینی فعلی برای اختلال غم پیچیده باقی مانده است. اما انجمن روانپزشکی آمریکا اخیراً تغییر نام آن را تایید کرده است. افسردگی طولانی مدت)

برخی از علائم غم و اندوه طولانی مدت موارد زیر است که همچنان بعد از 12 ماه تأثیر قابل توجهی بر عملکرد روزانه شما دارد:

  • مشکل در ادامه زندگی
  • بی حسی
  • افکاری مثل زندگی معنایی ندارند.
  • احساس ناباوری نسبت به مرگ مشهود بود.

در یک مطالعه، 65 درصد از شرکت کنندگان با اندوه پیچیده فکر می کردند که می خواهند پس از از دست دادن یکی از عزیزان خود بمیرند. افکار خودکشی دارند بدان که تنها نیستی و برای چیزی که از سر می گذرانید غیر معمول نیست.

اگر افکار خودکشی دارید اما احساس می کنید می توانید با خیال راحت از خود مراقبت کنید. شما باید با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید. اگر این فکر غیرقابل تحمل است و در خطر آسیب رساندن به خود هستید. لطفاً برای پشتیبانی از یک مشاور آموزش دیده با خط تلفن ملی پیشگیری از خودکشی تماس بگیرید.

چگونه از مرگ مادر شفا پیدا کنیم

وقتی از دست دادن طراوت است به نظر می رسد برای همیشه احساس می کنید، اما نیستید.

«اگر به خودت اجازه بدهی غمگین باشی و اگر دیگران به شما اجازه می دهند غمگین باشید ممکن است آن احساس را واقعاً شدید بیابید. اشمیتز بینال گفت که در چند ماه اول پس از مرگ مادرت ناپدید می شود.

او گفت در حالی که بیشتر مردم به طور غریزی می دانند که از دست دادن مادر می تواند سخت باشد، اما می تواند سخت باشد. اما نمی دانستند چه حسی دارد یا چقدر طول کشیده است. مردم جامعه ما همیشه فکر می کنند که می توانیم در عرض یک ماه بر غم و اندوه غلبه کنیم و به آن پایان دهیم.

و حتی اگر آن احساسات را نپذیریم اما این بدان معنا نیست که وجود ندارد و به هر حال زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

خیلی ها ما را مجبور می کنند “زندگی” اندکی پس از فقدان بزرگ ما باید بتوانیم غصه بخوریم. اما ما نیز باید انتظارات خود را تعدیل کنیم.

چند نکته کلیدی:

  • خلق و خو را احساس کنید
  • یا اجازه دهید احساساتی باشید
  • در مورد احساسات خود صحبت کنید.
  • وقتی با شما خرج می کنید
  • وقت خود را با افراد دیگر بگذرانید.
  • با او صحبت کنید (هر چه که برای شما و اعتقادات شما معنی دارد. ممکن است مربوط به نوشتن نامه به او باشد)

با یک متخصص صحبت کنید

بهبودی پس از چنین فقدان بزرگی می تواند کمک کند. اگرچه اکثر درمانگران با اندوه کار می کنند زیرا این یکی از جهانی ترین تجربیات زندگی است. اما درمانگرانی هستند که در برخورد با مراجعان عزادار تخصص دارند. برای جستجو به دنبال یک درمانگر غم و اندوه یا مشاور سوگ در منطقه خود باشید.

جستجو در انجمن ها

زیرا اندوه می تواند مانند یک تجربه تنهایی باشد. بسیاری از مردم در یک گروه نجات احساس راحتی می کنند. به صورت حضوری یا آنلاین اگر زنی هستید که مادرش را از دست داده است همچنین ممکن است به انجمن دختران بدون مادر علاقه مند شوید که هم به صورت مجازی و هم به صورت آفلاین است.

آخرین کلمه

مرگ مادر یکی از دردناک ترین چیزهایی است که یک فرد می تواند تجربه کند. اگر در حال حاضر غم مادرتان را می خورید به خودت رحم کن و به خودت رحم کن. چه رابطه خوبی با او داشته باشید چه نداشته باشید. غم و اندوه اغلب به رابطه واقعی شما یا رابطه ای که می خواهید داشته باشید مربوط می شود.

منبع:

خیلی خوب

تقویم فارسی اندروید