چه باید بکنید و چه نکنید ، گوشت بخورید


چه باید بکنید و چه نکنید ، گوشت بخورید

یکی از موضوعات فعلی بازار است. این مربوط به خوردن گوشت است. بسیاری از افراد وقتی گوشت نمی خورند بسیار قوی و محکم هستند و دیگران مراقب و شکاک هستند. برخی افراد گیج و گیج شده اند زیرا هنگام تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه ، پیامهای متناقضی در این زمینه شنیده اند. در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه از اصفهان ، قصد داریم در مورد چکار و چگونگی انجام آن بحث کنیم. گوشت بخور

جواب چیست؟

آیا هنگام خوردن گوشت خطرات تغذیه ای وجود دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

ما یک مرور کلی در این دسته خواهیم داشت. برای پاسخ به این س ،ال ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس دلایل آن بررسی می کنیم. توجه به این نکته ضروری است که گوشت طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، احشاء ، مغز و سایر احشاء ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، غذاهای دریایی و ماهیان پرورشی است.

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. ما باید مشخص کنیم منظور ما از چه نوع گوشتی است.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه انواع مختلف گوشت در بسیاری از مواد مغذی مشترک است ، اما گونه های آنها دارای ویژگی های مشخصی هستند که ممکن است از نظر ارزش غذایی متفاوت باشند.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کرده و دریابید که آیا این گروه از غذاها دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین های موجود در آنها پروتئین های حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب هستند. آنها همچنین در بدن انسان بسیار خوب استفاده می شوند ، به این معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها استفاده می شود.

دلیل آن این است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و توسط بدن انسان ساخته نمی شوند. بنابراین آنها باید از طریق غذا مصرف شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که وظیفه محافظت از بدن در برابر میکروب ها را بر عهده دارند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند. به

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تولید پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به درستی عمل نمی کنند.در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند و بعد از آب ، مواد برای ساخت سلول ها بیشترین پروتئین است و گوشت منبع غنی پروتئین با کیفیت تغذیه بالا است. بنابراین می بینیم که گوشت دارای پروتئین با کیفیت خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر به مقدار مناسب مصرف شود ، می تواند بخش مهمی از نیازهای انسان به این ویتامین را برآورده کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی است که صنعت به ارمغان می آورد ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت و آرامش روانی افراد کمک کند می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه افراد باشد. به

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (منبع غنی آن گوشت است) برای خون سازی نیز مناسب است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه ماهیان دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کردیم ، دارای مقدار قابل توجهی ید است که خیلی مهم است. برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر.

علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

در بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز ، مانند مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س mustال را خوانندگان عزیز مجله باید در نظر داشته باشند ، در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی موجود در گوشت حاوی چندین اسید چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.

توضیح دهید که گوشت قرمز و گوشت مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی محافظت می کنند. از آسیب

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که با چشم غیر مسلح نمی بینیم تا از اسیدهای چرب مفید گوشت استفاده کرده و همچنین از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه جلوگیری کنیم. خوراکی ها. و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و آسیب های دیگر به این نوع اسیدهای چرب ، همه چربی های گوشت قرمز قابل مشاهده ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، باید با دقت جدا شوند ، پوست مرغ مصرف نشود و چربی های مرغ جدا شوند. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و در انسان باعث نقرس می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید صدق می کند.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف زیاد چنین منابع پروتئینی حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود که در این صورت ممکن است فرد در معرض دید قرار گیرد. عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین های مصرف شده عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شوند. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای دفع آن باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره در بدن را افزایش دهد.

در حال حاضر ، نکته ای که در تغذیه بسیار مورد تأکید است ، رعایت “کفایت” ، “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای افراد را برآورده کند. رژیم متعادل روزانه نیز مهم است و خوردن بیش از حد از هر غذایی توصیه نمی شود. تنوع عادات غذایی یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه ، باید توجه داشت که در برخی وعده های غذایی ، می توانیم گوشت قرمز را با غذاهای دیگری که دارای ارزش غذایی گوشت قرمز هستند و همچنین معایب خاصی از گوشت قرمز ندارند ، جایگزین کنیم. به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دو بار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها مقدار قابل توجهی فیبر یا مغزهای بدون نمک (آجیل) دارند که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند و جایگزین خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا مغزها با غلات (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و مغزها مصرف شوند ، می توانند ارزش پروتئینی تقریبا مشابه گوشت داشته باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 در حبوبات موجود در گوشت یافت نمی شود.

در نتیجه ، اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده شود و مصرف بیش از حد پروتئین های حیوانی به طور کلی مجاز نیست.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روش های تغذیه ای اولیه و میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر مایه یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید