چهار راه برای آماده شدن برای برنامه های تمرینی شدید ورزشی

برای کسب حداکثر نتایج از برنامه های تمرینی ورزشی، ورزشکاران باید آماده باشند. فقط کمی زمین خوردن می تواند باعث آسیب به عضلات شود. برای اطمینان از جلوگیری از آسیب و بهبودی مناسب، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. در اینجا چهار راه برای آماده شدن برای برنامه های تمرینی شدیدتر وجود دارد.

رژیم 1

اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید، بدن شما برای تمرین و تمرین در یک برنامه ورزشی آماده نخواهد بود. یک رژیم غذایی ناسالم از کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر باعث می شود حتی قبل از شروع تمرین دچار سوختگی شوید. بدن شما به غلات سالم، سبزیجات، میوه ها و گوشت نیاز دارد. بسته به ترجیحات و آنچه با بدن شما کار می کند، یک رژیم غذایی خوب داشته باشید. به عنوان مثال، برخی از ورزشکاران متوجه می شوند که در رژیم غذایی کم کربوهیدرات و مزایای سلامتی بسیار خوبی عمل می کنند، در حالی که سایر ورزشکاران در رژیم گیاهخواری بهتر عمل می کنند. تا زمانی که غذاهای کامل می خورید، نمی توانید اشتباه کنید.

2. کشش

ورزشکاران باید قبل از تمرین عضلات خود را گرم کرده و کشش دهند تا از کشیدگی و آسیب عضلانی جلوگیری شود. حرکات کششی بسیار ساده است، اما اگر می‌خواهید از هر گونه مشکلی که ممکن است از تمرین بیش از حد به وجود بیاید جلوگیری کنید، بسیار مؤثر است. نه تنها برای بدن شما مفید است، بلکه یک راه بسیار قوی برای آرام کردن ذهن از استرس است. همچنین نشان داده شده است که هنر رفلکسولوژی به ورزشکاران برای غلبه بر استرس روانی کمک می کند. هنگامی که از هر گونه اختلال روانی رنج می برید که می تواند تأثیر منفی بر سلامت روحی و جسمی داشته باشد، ذهن آرام به شما اجازه می دهد تا تمرکز کنید و بهترین عملکرد را داشته باشید.

3-خواب

مطالعات نشان داده اند که حداقل هشت ساعت خواب به میزان زیادی تناسب اندام را بهبود می بخشد. این به بدن کمک می کند تا برای تمرینات شدید برای کاهش استرس فیزیکی آماده شود و سطح لپتین را حفظ کند. افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند، احساس بی حالی و بی انگیزگی می کنند که بر سلامت جسمانی آنها تأثیر منفی می گذارد. برای استفاده حداکثری از برنامه خود، متخصصان بهداشت توصیه می کنند که در تاریکی کامل بخوابید، زیرا باعث افزایش تولید هورمون ملاتونین می شود.

4. دوش آب سرد

ممکن است داشتن یک حمام سرد احساس ناراحتی کند، اما به دلیل مزایای سلامتی ارزش آن را دارد. آب سرد اعصاب بدن را تحریک می کند که به ساخت توده عضلانی کمک می کند، به ریکاوری عضلات کمک می کند و چربی می سوزاند. مقاومت در برابر آب سردی که تمام بدنتان را شوکه می کند تقریباً غیرممکن به نظر می رسد، اما اگر با 5 دقیقه دوش آب سرد در روز شروع کنید، به زودی می توانید تحمل کنید و میزان مقاومت خود را افزایش دهید. ممکن است اغراق آمیز به نظر برسد، اما ابزاری موثر برای حمایت از برنامه های تمرینی ورزشی است.