چرا تغذیه بسیار مهمتر از رژیم غذایی است؟

من به عنوان یک مربی عملکرد ورزشی و مربی شخصی در سنگاپور، به ورزشکاران کمک می کنم تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند و مشتریان به اهداف تناسب اندام خود مانند کاهش چربی و کاهش وزن دست یابند.

کاملاً واضح است که رژیم غذایی شما برای سلامتی و عملکرد شما بسیار مهم است.

در واقع، مطالعه‌ای روی گروهی از افراد انجام شد که یک رژیم ورزشی عالی که شامل تمرینات قدرتی 3 روز در هفته و کاردیو 2 روز در هفته بود، انجام شد. 12 هفته به همین منوال گذشت. این مطمئناً زمان زیادی است، و این تمرین زیادی است، و مطمئناً بیشتر از بسیاری از افراد دیگر!).

نتیجه: کاهش کل چربی 0.5-1 کیلوگرم!!

تأسفبار – رقت انگیز!

چه انتظاری داریم برای کسانی که همه چیز را درست انجام می دهند، باید به طور منظم 8 تا 10 کیلوگرم چربی در 3 ماه از دست بدهند. و حتی بیشتر از آن اگر برای شروع خیلی اضافه وزن داشتند.

دلیل اینکه چرا مطالعه دانشگاه چنین نتایج ناامید کننده ای را نشان می دهد؟ … به این افراد گفته شد که هر چه می خواهند بخورند.

خط آخر: تغذیه برای دستیابی به اهداف تناسب اندام شما حیاتی است.

با این حال، ماجرا جنبه دیگری هم دارد.

رژیم‌هایی وجود دارند که وعده‌های باورنکردنی کاهش وزن/کاهش چربی را می‌دهند.

من خودم همه انواع رژیم ها از جمله رژیم های مایعات بسیار کم کالری را امتحان کرده ام. این فقط یک رژیم غذایی مایع بود، اما مایعات پودرهای پروتئینی با کیفیت بالا بودند. همچنین حاوی چربی های سالم مانند روغن ماهی و بذر کتان، همراه با برخی مکمل ها برای جلوگیری از تحلیل عضلات است.

این رژیم ها کار می کنند. شما چربی از دست خواهید داد، لاغر به نظر خواهید رسید و هوس های روانی برای غذای بد را شکست خواهید داد (این احتمالا بهترین اثر است)

ولی….

به یاد داشته باشید، اینها رژیم غذایی هستند. آنها تغذیه نیستند. برخی «عوارض جانبی» وجود دارد که رژیم را بیشتر به یک پروژه کوتاه مدت تبدیل می کند تا یک برنامه مادام العمر.

در اینجا برخی از مشکلات …

کاهش سرعت متابولیک – رژیم های غذایی با کالری محدود را نمی توان در طولانی مدت حفظ کرد زیرا بدن شما فکر می کند که در حالت گرسنگی است.

هورمون های استرس افزایش می یابد – کالری کم شرایطی است که برای بدن شما استرس زا است!

ذخیره چربی افزایش می یابد – برای زنده ماندن

سیستم های غیر ضروری (سیستم تولید مثل، سیستم ایمنی، سیستم گوارش و غیره) کند می شوند.

سیستم گوارش ضعیف شده (در صورت مصرف تمام مایعات/کمبود غذا، نیازی به کار سخت نیست)