چرا اندازه گیری برای تناسب اندام مهم است

بهبود تناسب اندام یک مفهوم مبتنی بر عملکرد است. تناسب اندام به طور کلی با بهبود سلامت و تندرستی، هم جسمی و هم روحی مرتبط است. بیشتر افراد تناسب اندام را با کاهش وزن مرتبط می دانند. همیشه اینطور نیست. بیایید با مرور تعریفی از تناسب اندام شروع کنیم:

تناسب اندام کامل توانایی اجتناب از بیماری، عملکرد در زندگی روزمره، توانایی انجام فعالیت های مورد نظر (مانند زندگی) است.[1]

این تعریف از تناسب اندام مستلزم بهبود کیفیت جسمی و روانی زندگی است. برای مروری بر چگونگی ارتباط فعالیت ذهنی با تناسب اندام، به تأثیر روانی تناسب اندام دست کم نگیرید مراجعه کنید. بهترین راه برای تعیین تناسب، ایجاد اندازه‌گیری‌هایی است که با تعریف بالا مرتبط هستند. اندازه گیری بهترین راه برای تعیین عملکرد است.

چرا اندازه گیری ها اینقدر مهم هستند؟ اندازه گیری ها پیش نیاز بازخورد هستند. بازخورد مستقیماً به بهبود عملکرد منجر می شود. یک پروژه تحقیقاتی انجام شده توسط میریام ارز نشان داد که بازخورد «نمایش تفاوت‌های فردی در اهداف تعیین‌شده بر اساس دانش عملکرد گذشته فرد را تسهیل می‌کند. سپس، هنگامی که اهداف خود تعیین می شود، دانش برای عملکرد آینده مطابق با اهداف خود تعیین می شود.[2] “بازخورد با بررسی واقعیت فعلی شما آغاز می شود، به عنوان مثال. ب. درصد چربی فعلی بدن، دور بدن. گام بعدی ایجاد چشم اندازی است که وضعیت آینده مطلوب را مشخص می کند. پس از انجام این کار، باید معیارهای وضعیت آینده را با استفاده از همان معیارهای اندازه گیری که برای تعیین واقعیت فعلی خود استفاده کردید، تعریف کنید. پس از اتمام این مرحله، مقایسه دو اندازه گیری و مشاهده شکاف عملکرد آسان است. توجه به این نکته مهم است که دانستن این اطلاعات (دانش) تغییر در عملکرد را تضمین نمی کند. نحوه استفاده از اطلاعات (نظارت و اقدام) تغییراتی را دیکته می کند که منجر به عملکرد مؤثرتر می شود.

اکنون که فهمیدیم دانش به تنهایی منجر به بهبود عملکرد نمی شود، مهم است که بدانیم چگونه نظارت می تواند به اقداماتی منجر شود که منجر به تغییر در عملکرد می شود. وقتی یاد می گیرید مسئولیت تناسب اندام پایدار را بپذیرید، این مفهوم اهمیت بیشتری پیدا می کند. بسیاری از افراد مربیان شخصی را به دلیل توانایی آنها در اندازه گیری و نظارت بر پیشرفت مشتریان خود استخدام می کنند. متأسفانه، این می تواند منجر به وابستگی به مربی شود. این به دو دلیل بد است. اولاً، وابستگی پرهزینه است. دوم، مسئولیت عملکرد مشتری را به مربی منتقل می کند. اگر مشتری تصمیم بگیرد استفاده از مربی شخصی را متوقف کند، مشتری به اندازه کافی برای انتقال مهارت های نظارت و برنامه ریزی عمل برای ادامه عملکرد تناسب اندام نیاموخته است. در نتیجه، مشتری اغلب نظارت خود را ترک می کند و در نتیجه عدم انطباق را به همراه دارد. این اغلب منجر به توقف رشد تناسب اندام و بازگشت به حالت قبلی می شود.

مسئولیت بهبود عملکرد بر عهده فرد است. هنگام استخدام یک مربی شخصی، مهم است که اطمینان حاصل شود که تمرکز مربی بر آموزش مشتری در مورد فرآیند نظارت و ارائه مهارت ها و ابزارها برای نظارت بر عملکرد خود است. چندین ابزار اینترنتی و PDA از طریق اینترنت موجود است. این ابزارها تعیین هدف، اندازه گیری بدن، ردیابی غذا، ردیابی کالری، ردیابی فعالیت و ابزارهای رفتاری مانند: ب. نظارت بر خلق و خو و یادداشت های روزانه. ابزارهای نظارتی بازخورد ایجاد می کنند، به عنوان مثال. ب. کالری سوزانده شده در مقابل کالری مصرف شده، مصرف کالری فعالیت و مقایسه خلق و خوی در مقابل کالری. افرادی که اهداف تناسب اندام تعیین می کنند و از چنین ابزارهایی استفاده می کنند، شانس بیشتری برای دستیابی به اهداف تناسب اندام نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند، دارند.

نظارت و بازخورد همچنین الگوهای رفتاری عملکرد مؤثر را ایجاد می کند. هنگامی که بین بازخورد و نتایج موفقیت آمیز پیوند ایجاد شد، افراد بین کاری که انجام داده اند و نتایج عملکرد بهبود یافته ارتباط برقرار می کنند، به عنوان مثال زمانی که فرد ارتباطی بین کاهش اندازه گیری بدن و تمرینات مقاومتی شدید می بیند. بیشتر احتمال دارد که تمرینات مقاومتی را به تنهایی ادامه دهند. با گذشت زمان، فردی که پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی های خود را کنترل می کند، به زودی غذاهایی را که تعادل مناسب این مواد مغذی را فراهم می کنند، تشخیص می دهد. سپس آنها به طور غریزی شروع به انتخاب غذاها و بخش های مناسبی می کنند که برنامه غذایی آنها را در مسیر درست نگه می دارد. نظارت به خودی خود تنظیم می شود و بازخورد استثنایی وجود دارد، یعنی شخص متوجه می شود که برای تعطیلات بیش از حد غذا خورده است و داده های مربوط به آن تعطیلات را جمع آوری می کند، می بیند که چقدر از برنامه غذایی خود منحرف شده است و باید چه کاری انجام دهد. وضعیت را اصلاح کند.

هنگامی که به یک برنامه تعمیر و نگهداری در مقابل یک برنامه تناسب اندام پیشرو می روید، نظارت بر بازخورد کمتر دردسرساز و خسته کننده می شود. افرادی که تناسب اندام خود را حفظ می کنند و به طور مداوم بهبود می بخشند، همیشه سیستم های نظارت بر بازخورد خوبی دارند. این ابزارها به دلیل تکرار به طبیعت دوم آنها تبدیل شده اند. شما هرگز نمی خواهید بدون نظارت و بازخورد باشید. با رسیدن به اهداف خود و ایجاد یک برنامه تعمیر و نگهداری، کمتر از این ابزارها استفاده خواهید کرد، اما هرگز تسلیم نخواهید شد. شما باید ابزار نظارت و بازخورد مناسب را پیدا کنید که برای شما کار می کند. هر کسی نیازهای متفاوتی دارد و شرایط متفاوتی دارد. نکته مهم یافتن ابزارهای نظارت و بازخوردی است که از آنها استفاده خواهید کرد. هنگامی که ابزارها به ماهیت دوم تبدیل شدند، در طراحی و اجرای استراتژی تناسب اندام بهتر خواهید بود.

[1] ووگل، ویکتور. ساخت یک استراتژی برای تناسب اندام: الگویی برای دستیابی و حفظ تناسب اندام و سلامت کامل. اوکلاهما سیتی: CreateSpace.com، 2009.

[2] ارس، میریام. “بازخورد: شرط ضروری رابطه هدف-عملکرد. گزارش پژوهشی شماره 10”. مریلند دانشگاه. کالج پارک: دانشگاه مریلند گروه روانشناسی می 1976.