چرا از مربی شخصی استفاده کنیم و چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

از ده سالن ورزشی یا مرکز تناسب اندام تجاری بازدید کنید و از آنها بپرسید که چرا باید از یک مربی شخصی استفاده کنید و بر اساس این که چرا باید از یک مربی شخصی در مرکز آنها استفاده کنید، ده پاسخ مختلف دریافت خواهید کرد. مشکل مشاوره‌ای که از این فروشندگان حرفه‌ای دریافت می‌کنید این است که توصیه‌ها بر اساس اهداف فروش هدایت می‌شوند و برای ایجاد کسب‌وکار مربی شخصی مقیم طراحی شده‌اند.

حالا اشتباه نکنید، من یک مربی شخصی هستم که در یک باشگاه تجاری بزرگ کار می کنم و می خواهم یک کسب و کار نیز ایجاد کنم. دسترسی به اعضای باشگاهی که به فضیلت ها و ارزش های تمرین شخصی اعتقاد دارند مطمئناً این کار را بسیار آسان تر می کند. اما من ترجیح می‌دهم مشتریانم یک مربی شخصی (ترجیحاً من) را با دلایل معتبر و ارزیابی واقع بینانه از آنچه می‌توانند در ازای پولی که به سختی به دست آورده‌اند انتظار داشته باشند انتخاب کنند.

بیایید از ابتدا شروع کنیم؛ چرا بهتر است با مربی شخصی تمرین کنید؟ اساساً، ده دلیل وجود دارد که چرا اکثر افراد استخدام مربی شخصی را انتخاب می کنند، یعنی:

1. هیچ نتیجه ای نمی بینید. بسیاری از افراد یک برنامه ورزشی را با یک هدف کلی در ذهن شروع می کنند، معمولاً کاهش وزن، و برای هفته ها، ماه ها و حتی سال ها دیوانه وار کار می کنند بدون اینکه هیچ نتیجه قابل توجهی ببینند. یک مربی شخصی خوب سفر شما را با یک پرسشنامه جامع غربالگری قبل از تمرین و گفتگوی مفصل با شما در مورد اهداف، انگیزه و سابقه تمرینی شما تا به امروز آغاز می کند. تنها پس از آن، پس از اینکه آنها تصویری از جایی که شما هستید و می خواهید در آن باشید، داشتند، شروع به تدوین یک برنامه ورزشی و تغذیه ای فقط برای شما می کنند. غربالگری قبل از تمرین شامل اندازه‌گیری وزن بدن، اندازه‌گیری دور، و احتمالاً اندازه‌گیری چین‌های پوستی است که برای تعیین یک خط پایه برای اندازه‌گیری پیشرفت آینده شما انجام می‌شود.

2. نمی دانید از کجا شروع کنید. هیچ مربی شخصی که ارزش صرف هزینه برای آن را داشته باشد تصور نمی کند که شما دانش قبلی در مورد آناتومی و فیزیولوژی، تغذیه یا علم ورزش دارید. این به این دلیل است که وقتی فرض می‌کنیم که هر مشتری یک بوم خالی است، و تمرینات بر اساس اصول تکنیک صدا و پیشرفت توسعه می‌یابند، هر مشتری این فرصت را دارد که مطمئن‌ترین و مؤثرترین راه را بیاموزد، که چگونه می‌تواند قدرت خود را افزایش دهد. یعنی تناسب اندام قلبی عروقی و خود را در برابر آسیب های غیر ضروری بیمه کنید. اکثر افرادی که به باشگاه می‌پیوندند نمی‌دانند چگونه به طور مؤثر یا ایمن ورزش کنند، و هیچ‌کس نمی‌تواند بهتر از مربی شخصی شما این را به شما آموزش دهد. تعداد زیادی از مردم یک الگوی تمرینی را از وب سایت مورد علاقه خود دانلود می کنند یا از دوستان “مناسب” خود مشاوره می گیرند. مشکل این رویکرد این است که ممکن است ندانید چگونه از دستگاه به طور ایمن استفاده کنید و آموزش متناسب با نیازها و/یا محدودیت های فردی شما تنظیم نشده باشد.

3. از همان تمرینات قدیمی خسته می شوید. من از تجربه شخصی می دانم که اگر به طور منظم تمرینات خود را تغییر ندهید یا گزینه های تمرینی متقابل جالبی را اضافه نکنید، از تمرین بسیار خسته خواهید شد و کمتر آن را امتحان خواهید کرد. بنگ، انگیزه شما از بین می رود. یک مربی شخصی خوب به طور مداوم پیشرفت شما، نحوه سازگاری بدن شما با ورزش را زیر نظر خواهد داشت و انگیزه شما را ارزیابی می کند. اگر همه یا هر یک از این شاخص‌ها نشانه‌هایی از صاف شدن را نشان می‌دهند یا شما انگیزه کمتری دارید، او برنامه تمرینی شما را تغییر می‌دهد و تنوعی به تمرین شما می‌افزاید تا آن را جذاب نگه دارد و بدن شما را به چالش بکشد.

4. شما باید به چالش کشیده شوید. اگر مانند اکثر افراد ورزشکار هستید، روزهایی پیش می‌آیند که نمی‌خواهید خود را به حد مجاز فشار دهید یا فقط می‌خواهید سرعت خود را کاهش دهید. یک مربی شخصی به شما اجازه نمی دهد که بهانه های BS را برای ورزش نکردن بیاورید. او از شما می خواهد که دو تکرار آخر را کامل کنید و اگر وزنه خیلی سنگین به نظر می رسد شما را در ست تشویق می کند. او وجدان، مربی و تیم تشویق شما خواهد بود، اما او مادر شما نخواهد بود.

5. شما می خواهید یاد بگیرید که چگونه به تنهایی تمرین کنید. حتی اگر می خواهید به تنهایی تمرین کنید، بهتر است برای چند جلسه یک مربی شخصی استخدام کنید تا روش صحیح تمرین را یاد بگیرید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که می خواهید در مورد عضلات بدن خود، نحوه هدف قرار دادن آن عضلات و نحوه انجام تمرینات با تکنیک خوب یاد بگیرید. فقط چند جلسه می تواند به شما در مورد بدنتان، نحوه عملکرد آن و کارهایی که می توانید انجام دهید تا بیشترین بهره را از طریق ورزش انجام دهید، به شما آموزش دهد.

6. شما به مسئولیت پذیری و انگیزه نیاز دارید. مربیان شخصی انگیزه درونی دارند. شما هم پول و هم زمان را برای سلامتی و تناسب اندام خود سرمایه گذاری می کنید و هیچ چیز مانند یک قرار ملاقات نمی تواند شما را از ته دل کنده و حرکت کند. یک مربی شخصی خوب نیز پاسخگو خواهد بود. بنابراین اگر برای قرار ملاقات حاضر نشدید، آنها مستقیماً به سراغ شما می آیند تا بفهمند که آیا تمرین از دست رفته را در اوقات فراغت خود انجام داده اید یا خیر. آنها مرتباً از شما در مورد عادات غذایی و خوابتان نظرخواهی می‌کنند تا مطمئن شوند که در مسیر خود قرار دارید.

7. شما یک بیماری، آسیب یا شرایط خاص دارید. اگر شرایط پزشکی خاصی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، آرتریت یا آسیب های قدیمی دارید، کار با یک مربی شخصی که می تواند با پزشک، فیزیوتراپیست یا متخصص کایروپراکتیک شما کار کند، می تواند به شما کمک کند برنامه ای را پیدا کنید که برای شما مفید باشد. شما متناسب با شرایط خاص خود هستید، به بهبود جراحات و جلوگیری از مشکلات بیشتر کمک می کنید. به یاد داشته باشید، شما می خواهید مربی ای بیابید که در مسائل شما با تجربه باشد و مطمئن شوید که مربی از نزدیک با پزشک و/یا فیزیوتراپ شما همکاری می کند تا بهترین تجربه را به دست آورید.

8. برای یک ورزش یا رویداد تمرین می کنید. اگر برای یک ماراتن، فصل فوتبال، یا ورزش یا رویداد دیگری تمرین می‌کنید، یک مربی شخصی با تجربه می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که برای قوی ماندن بدون تداخل با سایر تمرین‌هایتان چه کاری باید انجام دهید. او همچنین می‌تواند به ایجاد یک برنامه آموزشی و تنظیم یک برنامه دوره‌بندی برای رویداد آینده کمک کند. فقط مطمئن شوید که آنها در ورزشی که برای آن تمرین می کنید تجربه دارند، زیرا همه مربیان تمرینات ورزشی خاص را انجام نمی دهند.

9. مراقبت و حمایت می خواهند. برخی از افراد می دانند که چگونه برای بهترین نتایج تمرین کنند و می دانند که چگونه ایمن تمرین کنند، اما همچنان می خواهند یک مربی شخصی تمرینات آنها را زیر نظر داشته باشد و در طول تمرین از آنها پشتیبانی کند (از جمله تشخیص وزن سنگین). سپس مربی شخصی بیشتر به یک شریک آموزشی تبدیل می شود.

10. می خواهید در خانه ورزش کنید. بسیاری از افراد مجموعه خوبی از تجهیزات ورزشی در خانه دارند اما مطمئن نیستند که چگونه از آن استفاده کنند یا انگیزه و نظم لازم برای ورزش واقعی را ندارند. یک مربی شخصی می‌تواند دقیقاً به شما نشان دهد که چگونه از چیزهایی که دارید استفاده کنید، و دانستن اینکه مربی شما در یک ساعت مشخص در روز مشخص می‌آید به شما انگیزه می‌دهد تا به سر کار بروید.

اکنون که دلایل قانع‌کننده‌ای برای استفاده از مربی شخصی دارید، سؤال بعدی این است که چگونه بهترین را انتخاب می‌کنید؟

من می توانم شوخی کنم و فقط بگویم: “من را ببر!” اما برخی معیارهای اساسی و غیرقابل مذاکره وجود دارد که باید روی آنها پافشاری کنید. اولین مورد از اینها یک مدرک مناسب و شناخته شده در علم تناسب اندام یا ورزش است. به عنوان حداقل، مربی شخصی باید گواهی III و IV در تناسب اندام داشته باشد. اگر دیپلم تناسب اندام یا لیسانس ورزش یا علم ورزش داشته باشند، خیلی بهتر است.

ثانیاً، اگر آنها صلاحیت اضافی نداشته باشند، به عنوان مثال. ب. مدرک یا مدرک دیپلم، در تغذیه یا رژیم غذایی، توصیه های تغذیه ای یا تغذیه ای را فراتر از محدوده دستورالعمل های ملی رژیم غذایی ارائه نمی کند. از سوی دیگر، اگر آنها صلاحیت های اضافی در تغذیه و/یا رژیم غذایی داشته باشند، می توانند به شما در تجزیه و تحلیل رژیم غذایی و ارائه مشاوره و مشاوره تغذیه کمک کنند.

سومین عاملی که باید در نظر گرفت تخصص آنهاست. هر مربی شخصی در سطحی آموزش دیده است که آنها را قادر می سازد تا برای طیف وسیعی از افراد با اهداف و چالش های مختلف، پشتیبانی و راهنمایی ارائه دهند. با این حال، من هنوز یک مربی شخصی را ملاقات نکرده ام که تخصص یا ترجیحی برای نوع خاصی از آموزش نداشته باشد. اگر دیابت نوع 2 برای شما تشخیص داده شده است و هدف شما کاهش وزن و کنترل وضعیت خود است، همکاری با یک مربی شخصی که متخصص است یا میل به بدنسازی و رقابت دارد، بی فایده است. همچنین برای یک بدنساز مشتاق همکاری با مربی متخصص در کاهش وزن بعد از بارداری بی معنی خواهد بود. این تجربه برای هر دو طرف خسته کننده و خسته کننده خواهد بود.

در نهایت، سازگاری یک عامل کلیدی در تصمیم گیری است که سفر سلامت و تناسب اندام خود را به چه کسی بسپارید. شما ممکن است بهترین مربی شخصی دنیا را پیدا کرده باشید، اما اگر او روحیه بزرگی دارد و تلاش می کند تا در سطح شما با شما ارتباط برقرار کند، او مرد مناسبی برای شما نیست. زمانی را به نشستن و گپ زدن اختصاص دهید، درباره سابقه مربی، سفر تناسب اندام شخصی او و کارهایی که او از انجام دادن آن در باشگاه لذت می برد، بیاموزید. اگر بتوانید یک فرد همفکر را پیدا کنید که تمام شرایط و تخصص متناسب با نیازهای شما را داشته باشد، آنها مربی مناسبی برای شما هستند.

هنگامی که مربی شخصی کاملی را پیدا کردید، اشتباه نکنید که پول را برای رسیدن به اهداف خود سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری روی مربی شخصی مناسب هر پنی ارزش دارد. فرض کنید از شما خواسته می شود که دو بار در هفته برای هر جلسه 50 دلار سرمایه گذاری کنید تا مربی مورد نظر خود را دریافت کنید. 100 دلار به خودی خود می تواند پول زیادی به نظر برسد، اما شما باید آن را در چارچوب قرار دهید. ارزش زندگی و سلامت طولانی مدت شما چیست؟ اگر غذاهای ناسالم، سیگار و الکل را از رژیم غذایی خود حذف کنید، هر هفته چقدر شما را نجات می دهد؟ اگر بتوانید مصرف داروهایی را که سلامت شما را حفظ می کنند متوقف کنید، چقدر پس انداز می کنید؟ دلار نباید عامل تعیین کننده باشد.

برای من بسیار آسان است که بگویم “من می توانم تو را به بهترین شکل زندگیت برسانم” و در واقع بسیاری از معاصران من در تبلیغات خود این کار را انجام می دهند، اما این در زمینه زندگی شما به چه معناست؟ ترجیح می‌دهم بگویم: “من می‌توانم به شما کمک کنم تا قدرت عزم و انضباط را پیدا کنید تا برای بقیه عمرتان تناسب اندام و سلامت داشته باشید.” این واقعیتی است که ما هر دو به آن متعهد هستیم و می توانیم به آن دست پیدا کنیم. فقط شما می توانید زندگی خود را تغییر دهید. من می توانم به شما یاد بدهم و به شما در رسیدن به آن کمک کنم.