پیشینه ای برای انتخاب نوشیدنی های سالم قسمت 1

آنچه ما به صورت روزانه می نوشیم، بیش از آن چیزی است که بسیاری از مردم تصور می کنند اهمیت زیادی دارد. به طور کلی نوشیدنی ها تا 80 درصد آب دارند، معمولاً این نوشیدنی ها آب، شیر، آبمیوه، نوشابه، نوشیدنی های ورزشی، قهوه و چای هستند. فقط از این لیست مشخص است که برخی از این نوشیدنی ها حاوی سطح غیرقابل قبولی قند هستند که ممکن است برای بدن مضر باشد. در واقع قند با افزایش وزن و چاقی مرتبط است که به نوبه خود با بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا مرتبط است. شکر به وضوح باعث ایجاد حفره های دندانی به خصوص در کودکان در صورت مصرف بیش از حد می شود. این به وضوح نشان می‌دهد که نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم خنده‌دار نیست، بلکه موضوع رفاه ماست.

برای جوانان فعال مانند ورزشکاران، آب بهترین نوشیدنی است. از نوشیدنی های ورزشی نیز استفاده می شود. اینها قند زیادی دارند و مواد مغذی کمی دارند. در واقع نوشیدنی های ورزشی تنها در صورتی توصیه می شود که فرد بیش از یک ساعت در فعالیت های ورزشی شرکت کند. می توان اشاره کرد که چیزی که باعث افزایش وزن می شود زمانی است که انرژی دریافتی از غذا و نوشیدنی را مصرف نکنیم. زمانی که به مدت طولانی ورزش می کنید، مصرف نوشیدنی های قندی مانند نوشیدنی های ورزشی هیچ ضرری ندارد زیرا قند به عنوان انرژی برای فعالیت مصرف می شود. داستان ممکن است برای کافئین و نوشیدنی های کافئین دار متفاوت باشد. اینها مشکلات سلامت دیگری دارند که ممکن است برای سلامتی شما مضر باشند. به ویژه کافئین با افزایش فشار خون مرتبط است. تحقیقات در مورد اثرات میان مدت تا بلند مدت مصرف کافئین هنوز در حال بررسی است.

بسیاری از ما مایعات را همانطور که احساس می کنیم واقعاً بدون اطاعت از توصیه های مجموعه ای از میزان نیاز روزانه بدن به مایعات مصرف می کنیم. مصرف مایعات تابعی از سن، جنسیت، اندازه بدن و مهمتر از آن میزان تحرک شما است. پزشکان مقادیر زیر را در روز با دمای اتاق و مقدار طبیعی فعالیت بدنی محاسبه می‌کنند. هنگامی که شما فعال هستید، متوجه خواهید شد که ممکن است به مایعات بیشتری از آنچه توصیه می شود نیاز داشته باشید. کودکان بین یک تا سه سال به 1000 میلی لیتر در روز، چهار تا هشت سال به 1250 میلی لیتر در روز، 9 تا 13 سال به 1500 تا 1750 میلی لیتر در روز و 14 تا 18 سال به 1750 تا 2750 میلی لیتر در روز نیاز دارند.

عوامل ظاهری به غیر از فعال بودن وجود دارد که مصرف مایعات شما را افزایش می دهد. این عوامل شامل آب و هوای گرم و هوای خشک است. به طور کلی می توانید از تشنگی به عنوان یک شاخص کلی در هدایت بدن خود برای دریافت مقادیر کافی مایعات استفاده کنید. همانطور که قبلا ذکر شد همه نوشیدنی ها سلامت نیستند، این زمانی است که انتخاب نوشیدنی اهمیت دارد.