پناهندگان مرد آهنی

برای اکثر ورزشکاران سه‌گانه، سفرشان به مسابقه راه دور مرد آهنی یک روند تکاملی است که با سه‌گانه دوی سرعت شروع می‌شود. استثنائاتی وجود دارد، و به احتمال زیاد تعداد کمی وجود دارد که به سادگی با یک مسابقه راه دور مرد آهنی، حرفه سه گانه خود را در رده سنی آغاز می کنند. با این حال، این افراد معمولا در اقلیت هستند. تکامل ورزشکار سه گانه معمولی شما چیزی شبیه به این است.

مرحله 1: ورزش سه گانه سرعت:

من می‌خواستم خوش فرم باشم، بنابراین تصمیم گرفتم برای کاهش وزن و داشتن انگیزه برای تمرین و سلامت بیشتر، وارد مسابقات سه‌گانه دوی سرعت شوم. این افراد معمولاً به ورزش نیاز دارند و از آموزش، مربیگری و زمان صرف شده در دوچرخه، استخر، و در مسیرهای پیاده‌روی/جاده‌ای سود می‌برند. آن‌ها معمولاً احساس آسیب‌پذیری می‌کنند و شبیه ماهی‌های بیرون از آب برای چندین مسابقه سه‌گانه هستند، اما به زودی در مراحل انتقال، استراتژی‌های قدم زدن و کل فرهنگ ورزش سه‌گانه در عرض چند سال پس از مسابقه مهارت پیدا می‌کنند.

مرحله 2: المپیک/70.3 یا ورزشکار سه گانه مرد آهنی:

اگر کمی مشکلی ندارد پس کمی بیشتر بهتر است. یا این باور ادامه دارد. این ممکن است صادق باشد، به خصوص برای مسابقات مسافت المپیک، بسته به اهداف فرد. اکنون این کلمه عملی است، “اهداف”. اهداف ورزشکار سه‌گانه از تمایل به داشتن سلامتی و تناسب اندام به تمایل به دیدن جایگاه فرد در مقایسه با همسالان خود تغییر می‌کند. ممکن است همیشه اینطور نباشد، زیرا تعداد کمی از ورزشکاران سه‌گانه سرعت فوق‌العاده رقابتی وجود دارد. با این حال، وقتی صحبت از تمرین و مسابقه می شود، در جامعه ورزش های سه گانه/ استقامتی، تمایل به “طولانی تر، بهتر” است.

در این مرحله شما شروع به دیدن افرادی خواهید کرد که پول بیشتری را برای مربیگری، چرخ های مسابقه، دوچرخه، لباس های مرطوب و غیره خرج می کنند. اکنون هدف قطعاً از سالم بودن به رقابتی بودن در رده سنی تغییر کرده است. هدف اولیه از سالم بودن ناگهان در رده سنی فرد قرار گرفته است. در نتیجه، تمرینات با وزنه اغلب برای مدت زمان بیشتری روی دوچرخه/در استخر/در جاده و غیره نادیده گرفته می‌شود. NSAIDs اغلب به منظور تسریع بهبودی برای آسیب ناشی از استفاده بیش از حد استفاده می‌شوند.

هنگ های آموزشی سخت تر می شوند. رژیم غذایی بیشتر بر کاهش وزن متمرکز می شود تا تغذیه سالم. در نتیجه، ورزشکار سه گانه شروع به معامله سلامت برای سرعت می کند. تناسب اندام در یک ورزش خاص افزایش می یابد، اما سلامت کلی به دلیل تمرین بیش از حد، رژیم غذایی نامناسب، از دست دادن عضلات، خستگی مفرط، زمان کمتر برای خانواده / عزیزان و غیره کاهش می یابد. البته این یک پیوستار است و ممکن است بسته به ویژگی های فیزیکی، سن، موقعیت زندگی (بچه ها) و غیره رخ دهد یا نباشد. با این حال، برای گروه سنی معمولی 30 تا 40 ساله شما، معمولاً چنین است.

مرحله 3: ورزشکار سه گانه مرد آهنی:

ورزشکار سه گانه مرد آهنین مسافت را کامل کرده است و ممکن است چندین بار این کار را انجام داده باشد. این معمولاً 3-5 سال در طول فرآیند تکاملی تبدیل شدن به مرد آهنین است. باز هم، کسانی هستند که به سادگی بیرون می روند و در سال اول یک مرد آهنی را تکمیل می کنند. من تاکید می کنم کلمه کامل است. من شک دارم که آنها به همان اندازه که برای زنده ماندن از آن تلاش می کنند با مرد آهنین مسابقه دهند. در اینجا تکمیل مرد آهنی بهترین کلمه است. آنها فقط می خواهند از آن عبور کنند، حتی اگر این به معنای پیاده روی بیشتر مسیر دویدن باشد. برای کسانی که گروه سنی رقابتی هستند، اکنون زمان زیادی را صرف کرده اند و در این رویداد فداکاری کرده اند. اکنون اهداف به طور کامل به سمت قرار دادن تغییر کرده اند و سلامتی به وضوح در جایگاه دوم قرار گرفته است.

اگر تمرینات وزنه به طور منظم برنامه ریزی نشده باشد، پوکی استخوان برای آن دسته از مردان و زنان 30 تا 40 ساله که همچنین به دلیل افزایش سن و همچنین به دلیل کاهش وزن و عدم تحمل وزن، حجم قابل توجهی از توده عضلانی خود را از دست می دهند، تبدیل به یک مشکل واقعی می شود. آسیب ناشی از مصرف بیش از حد و استفاده از NSAIDS در کنار یک سبک زندگی بسیار منظم و غیرخود به خودی رایج است زیرا زندگی اکنون حول محور تمرین می چرخد ​​تا تمرین حول زندگی. فرسودگی شغلی در حال حاضر بالاست. کسانی هستند که می توانند به طور اجباری مسابقه Ironman بر مسابقه Ironman را سال به سال کامل کنند. با این حال، من در شرایط و ضوابط کلی صحبت می کنم. برای بیشتر، این احساس در حال تبدیل شدن به یکی از “این کار را آنجا انجام دادم.”

این بسیار مایه تاسف است، زیرا ورزشکار کارهای زیادی را در زمینه اثبات به خود و دیگران انجام داده است که می تواند “راهی را طی کند”. با این حال، هدف اولیه آنها از سلامتی در این راه گم شده است. این ورزشکاران اغلب خود را با آسیب های مزمن، سلامت استخوان ضعیف، از دست دادن توده عضلانی، روابط تیره و تار در خانه و محل کار و عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف بیش از حد NSAID مواجه می شوند. اکثر آنها حتی وضعیت بدن خود را نمی دانند اما می دانند که احساس می کنند سوخته و نیاز به استراحت دارند.

مرحله 4: پناهنده سه گانه:

اینجا جایی است که آدم به دوشاخه ای در جاده می رسد. دو جهت وجود دارد که فرد در این مرحله انتخاب می کند و هر دو می توانند به شدت بر سلامت آینده آن فرد تأثیر بگذارند. یکی از مسیرهایی که طی کرده اید، استراحت و بازگشت به مسابقه مسافت دور مرد آهنی است. اغلب این ورزشکاران ماشین های استقامتی خالص هستند. آنها برای ورزش های استقامتی ساخته شده اند و دارای آرایش روانی و سیستم حمایتی هستند که سبک زندگی آنها را تحمل می کند. به سلامتی اگر شما یکی از این افراد هستید.

سپس ما پناهنده سه گانه را داریم. این فردی است که همه چیز را تا جایی که ممکن است برده است. آنها بر سلامتی، زندگی شخصی و توانایی های خود تا حد زیادی مالیات داده اند و تصمیم گرفته اند که بس است و همه با هم ترک می کنند. آنها از ورزش سه گانه راه دور مرد آهنی جدا می شوند، اما همچنین کودک را با آب حمام بیرون می اندازند و از هدف اولیه خود یعنی سالم بودن دور می شوند. این در روند تبدیل شدن به یک گروه سنی رقابتی در فاصله مرد آهنی از بین رفته است. آنها به اصطلاح پناهنده هستند. احساس می‌کنند که نمی‌توانند به مسابقات سه‌گانه سرعت کوتاه‌تر بازگردند و دیگر تمایلی به رقابت در مسافت‌های مرد آهنی ندارند.

من احساس می کنم این ورزشکاران هستند که بیش از همه به پس انداز نیاز دارند. من احساس می کنم که آنها در معرض خطر انزوا و دور شدن از ورزش هستند و این بسیار تاسف بار است. باید جایی برای رفتن آنها وجود داشته باشد. باید هدفی وجود داشته باشد که به اندازه مرد آهنین شرافتمندانه باشد اما بدون درد و فداکاری. پاسخ در این است که این افراد متوجه شوند که هدف اولیه خود را از دست داده اند که چه چیزی آنها را در وهله اول وارد ورزش سه گانه کرده است. برای سالم بودن، خوب به نظر رسیدن و احساس خوب بودن. اگر می توانید نفس خود را در خانه بررسی کنید، بنشینید و متوجه شوید که چه چیزی باعث شد که در وهله اول سلامت خود را تغییر دهید، یک گام بزرگ در جهت یافتن این انگیزه برای حفظ سلامت و تناسب اندام برداشته اید.

این بدان معنا نیست که شما باید به عقب برگردید و مسابقه مسافت Ironman را انجام دهید. شما حق دارید به موفقیت خود افتخار کنید. با این حال، شما همچنین حق دارید بدون فشارهای رقابتی تمرین کنید و سالم باشید. هیچ ایرادی ندارد که برای ورزش سه گانه تمرین کنید، اما هرگز در یک مسابقه شرکت نکنید. به فاصله ای فکر کنید که بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد و از نظر تمرین، تعهدات زمانی و سلامتی با آن احساس راحتی می کنید. حتما 2 تا 3 بار در هفته تمرینات قدرتی انجام دهید حتی اگر باعث کندی شما شود. برای آن در دراز مدت سالم تر و شادتر خواهید بود.

اگر می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید، سه ورزشی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و در آن مناطق تمرین کنید. برای من این دوی 100 متری، دوچرخه سواری در مسافت های طولانی و تمرین با وزنه است. برای دیگران ممکن است به معنای اسکی در سراشیبی، شنا و فوتبال یا دوچرخه سواری در کوهستان باشد. مجموعه ورزشی خود را ایجاد کنید که بیشترین انگیزه را در شما ایجاد می کند و برای آنها تمرین کنید. همه برای شنا/دوچرخه زدن/دویدن برای مسافت های طولانی ساخته نشده اند. با این حال، هر کس می تواند با به چالش کشیدن خود در چارچوب توانایی های خود، سالم تر و با انگیزه تر باشد.