ورزشکاران: صبحانه بخورید تا زیباتر به نظر برسید

نخوردن صبحانه عادت بدی است که می تواند برای عملکرد ورزشکاران مضر باشد. حقیقت این است که ورزشکاران به یکی از چندین دلیل صبحانه را حذف می کنند. برخی صبح ها دچار ناراحتی معده می شوند و در اوایل روز با خوردن غذاهای جامد مشکل دارند. بعضی ها عادت کردند صبحانه نخورند. برخی متقاعد شده اند که هیچ غذای صبحانه ای وجود ندارد که آنها دوست داشته باشند. یا دلیل شماره یک ورزشکاران برای حذف صبحانه این است که به نظر نمی‌رسد زمانی را پیدا کنند.

اگر شما هم مانند بسیاری از ورزشکاران هستید، یکی از این دلایل شما را از خوردن صبحانه در صبح باز می دارد و به عملکرد شما آسیب می رساند. احتمالاً در کودکی شنیده اید: «صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است. خب درسته بسیار مهم است که یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید تا انرژی لازم برای روز پیش رو داشته باشید. صبحانه سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد و به بدن و مغز شما انرژی می دهد. وقتی صبحانه را حذف می کنید، بدن شما به حالت گرسنگی می رود و شروع به ذخیره چربی و هوس کربوهیدرات می کند.

یک صبحانه سالم باید حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین باشد. یک صبحانه با GI بالا مانند یک کاسه غلات قندی، یک وافل توستر یا نان تست قند خون شما را افزایش می دهد و چند ساعت بعد شما را گرسنه می کند. در عوض، منابع پروتئین و چربی سالم را در کنار کربوهیدرات هایی مانند ماست یونانی، موسلی و مقداری میوه تازه به صبحانه خود اضافه کنید.

در اینجا پنج ایده سریع و آسان برای صبحانه برای شروع صبح وجود دارد:

1. اسموتی درست کنید.اسموتی ها واقعا راحت درست می شوند و طعم آن ها بسیار خوشمزه است. اگر صبح ها ناراحتی معده دارید و دوست ندارید غذاهای جامد را زود بخورید، اسموتی میوه ای را امتحان کنید که هم کربوهیدرات و هم پروتئین دارد. صبحانه مایع برای معده راحت تر از پریدن مستقیم به غذاهای جامد است.

2. صبحانه خود را از شب قبل آماده کنید.اگر یکی از بزرگترین چالش های شما این است که وقت کافی برای خوردن یک صبحانه خوب در صبح ندارید، سعی کنید آن را از شب قبل تهیه کنید. می توانید اسموتی درست کنید و یک شب در یخچال نگهداری کنید یا گرانولا را در آب در یخچال خیس کنید و صبح فقط مقداری آب داغ به آن اضافه کنید و آماده مصرف است.

3. اضافه کنید و آن را ذخیره کنید.نگهداری برخی از اقلام صبحانه آسان است، بنابراین اگر بعداً درست کردید، مطمئن شوید که به اندازه کافی از آنها تهیه می کنید. موسلی خانگی برای نگهداری در شیشه در کمد عالی است. اگر در آخر هفته پنکیک سبوس‌دار درست می‌کنید، دو دسته درست کنید و چند روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. اگر در طول هفته می خواهید آنها را در توستر قرار دهید.

4. آن را با خود ببرید.ما در مورد حذف آن از یک درایو از طریق صحبت نمی کنیم. همه چیز در مورد غذای آماده از آشپزخانه شماست. اسموتی ها و سایر صبحانه های ساده مانند فنجان میوه و ماست را می توانید به راحتی با خود ببرید. می توانید آنها را از شب قبل درست کنید و فقط بگیرید و بروید یا صبح درست کنید و با خود ببرید. اگر زمان کوتاه است، از بردن آن نترسید – راه حلی به مراتب بهتر از حذف صبحانه است.

5. متعهد شوید که به مدت سه هفته هر روز صبحانه سالم بخورید.بیش از هر چیز، یک صبحانه خوب ایجاد یک عادت است. حدود 21 روز طول می کشد تا یک عادت شکل بگیرد، بنابراین به مدت سه هفته فقط صبحانه بخورید و این به کاری تبدیل می شود که به طور خودکار انجام می دهید و دیگر نیازی به تلاش برای سازگاری یا برنامه ریزی ندارید. شما فقط آن را انجام خواهید داد.

این پنج نکته سریع و آسان برای صبحانه را امتحان کنید. یک صبحانه سالم در صبح تفاوت زیادی در انرژی شما در طول روز ایجاد می کند و به شما سوخت می دهد تا بهترین کار را انجام دهید.