نکات مهم برای آموزش آسان تر

اگر در مرحله‌ای هستید که چندان از دویدن خود لذت نمی‌برید، به این نکات DoRunning نگاهی بیندازید، همه با هدف کمک به صرفه‌جویی در وقت و تلاش شما هستند تا بتوانید دوباره از دویدن خود لذت ببرید.

1. در صورت امکان، خود را وارد یک برنامه روتین کنید و هر روز در یک زمان مشخص بدوید. اگر تصمیم می گیرید چه زمانی در دویدن خود جا بیفتید، زمان را تلف خواهید کرد.

2. زمان دویدن را پیگیری کنید – تقویم خود را علامت بزنید و متوجه خواهید شد که دویدن بهبود می یابد.

3. هدف خود را تعیین کنید و سپس نحوه رسیدن به آن را بیابید. یک برنامه چهار ماهه دویدن متشکل از دویدن های هفتگی خود را طراحی کنید – دوهای طولانی، جلسات سرعت، تمرین در تپه و روزهای استراحت خود را فراموش نکنید. به این ترتیب، شما فقط باید به برنامه خود در حالی که از در بیرون می روید نگاه کنید.

4. سعی کنید اول صبح بدوید در حالی که هنوز اراده دارید. هر چه روز طولانی تر باشد، احتمال اینکه کارهای دیگری برای انجام دادن پیدا کنید بیشتر می شود و دویدن اولویت خود را از دست می دهد.

5. اگر برای انجام حرکات کششی کامل وقت ندارید، روی ساق پا و همسترینگ خود تمرکز کنید.

6. وقتی در حال دویدن هستید سعی کنید افکار مثبت داشته باشید. اگر احساس ناراحتی می کنید، به خود یادآوری کنید که در چند هفته یا ماه گذشته چقدر پیشرفت کرده اید.

7. اگر مطمئن نیستید که تمرین تمپوی خود را از کجا شروع کنید، سپس به مدت 30 دقیقه به آرامی در یک جهت بدوید، سپس بچرخید و به مدت 20 دقیقه به سرعت مسافت طولانی دلخواه خود بدوید. به آرامی به محل شروع خود برگردید.

8. به جای انباشته کردن مایل ها، اهداف خود را تعیین کنید و سپس مسافت پیموده شده خود را بر اساس آن تنظیم کنید. بسیاری از دوندگان برای رسیدن به اهداف خود به جای لذت بردن از مایل های خود، بیشتر یا سریع تر تمرین می کنند.

9. اگر می‌خواهید بیشتر بدوید اما احساس می‌کنید در تلاش برای افزایش مسافت خود هستید، پس از هر 9 دقیقه دویدن، یک دقیقه پیاده‌روی استراحت کنید. این به شما این امکان را می دهد که زمان بیرون رفتن را دو برابر کنید و نسبت به مسافتی که به دست می آورید احساس خوبی خواهید داشت. اگر باز هم خیلی سخت است، پس از هر چهار دقیقه دویدن یک استراحت پیاده روی داشته باشید.

10. یک روز در هفته نگران سرعت، زمان یا مسافت خود نباشید. هر وقت خواستید بلند شوید و بیرون بروید و فقط بدوید و یادتان باشد که یک ورزشکار هستید.

11. قبل از بلند شدن از رختخواب، ضربان قلب خود را در حالت استراحت بررسی کنید. اگر ضربان قلب شما بالاتر از حد طبیعی است، ممکن است به این معنی باشد که خسته هستید و باید یک روز استراحت داشته باشید.