نکات خوردن و آشامیدن قبل از تمرین

غذا سوخت هر کاری را که انجام می دهیم فراهم می کند، اما برای ورزشکاران، رژیم غذایی شما مهمتر است زیرا از عملکرد ورزشی شما پشتیبانی می کند. تغذیه ورزشی برای تمرین شما ضروری است. یک وعده غذایی سرشار از چربی و پروتئین به شما امکان نمی دهد که در اوج عملکرد خود باشید. در عوض، شما می خواهید یک وعده غذایی پر کربوهیدرات بخورید که از عملکرد ورزشی مطلوب پشتیبانی می کند.

کربوهیدرات ها منبع مهم انرژی برای ورزشکاران هستند. این به این دلیل است که کربوهیدرات ها به گلیکوژن تبدیل شده و سپس در بدن ذخیره می شوند. بدن از این گلیکوژن برای افزایش عملکرد ورزشی استفاده می کند. به همین دلیل، مصرف دوز هنگفت کربوهیدرات درست قبل از تمرین تاثیری روی تمرین شما نخواهد داشت. با این حال، داشتن چیزی در معده، حواس‌پرتی آزاردهنده معده خالی را کاهش می‌دهد. اما شما می خواهید به غذا زمان دهید تا هضم شود وگرنه در خطر تهوع و احتمالا استفراغ هستید. این همچنین می تواند باعث گرفتگی عضلات و احساس سستی شود. وقتی ذخایر گلیکوژن ندارید، بدن شما از ماهیچه ها برای انرژی استفاده می کند.

شما باید 3 تا 4 ساعت قبل از تمرین یک وعده غذایی داشته باشید. سپس ۱ یا ۲ ساعت قبل از تمرین یک میان وعده میل کنید. شما نمی خواهید قبل از برنامه ریزی برای یک مسابقه یا تمرین، یک وعده غذایی سنگین بخورید. به طور کلی، هر چه به زمان شروع مسابقه یا تمرین خود نزدیک‌تر می‌شوید، کمتر میل به غذا خوردن دارید.

اگر اول صبح مسابقه می دهید یا ورزش می کنید، احتمالاً نمی توانید یک وعده غذایی بزرگ و سپس یک میان وعده را برنامه ریزی کنید. در این صورت فقط یک میان وعده سبک میل کنید. غذاهای کم چرب بهترین انتخاب هستند. نوشیدن آب را فراموش نکنید. به نوشیدن آب ادامه دهید و مطمئن شوید که 15 دقیقه قبل از تمرین چند لیوان میل کنید. مهم خوردن است. از وسوسه ورزش با معده خالی اجتناب کنید. هنگامی که از خواب بیدار می شویم، سطح قند خون ما پایین تر است. ورزش بدون غذا خوردن باعث سرگیجه می شود. حداقل بر عملکرد شما تأثیر می گذارد. این برای اهداف کلی شما معکوس خواهد بود. سوزاندن عضلات خود در دراز مدت مانع از اهداف عملکردی شما می شود. به علاوه، خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده سبک به شما استقامتی می دهد تا تمرین خود را از ابتدا تا انتها ادامه دهید. بدون غذا، بدن شما به سادگی نمی تواند تا زمانی که رقابت به پایان برسد، سطوح بهینه خود را حفظ کند.

وعده غذایی کامل قبل از تمرین چیست؟ آن به شما بستگی دارد. هر ورزشکاری باید وعده غذایی تمرینی مطلوب خود را برای خود تعیین کند. به طور کلی، غذاهایی را انتخاب کنید که هضم و هضم آنها برای شما آسان است و کربوهیدرات بالایی دارند، مانند ماکارونی، نان، میوه یا نان شیرینی.