نکات تغذیه ای عالی برای بزرگسالان

تعداد بسیار کمی از بزرگسالان از قوانین غذایی مناسب پیروی می کنند. دلایل این امر می تواند صرفاً ناآگاهی از نیاز به یک رژیم غذایی سالم، ناآگاهی از تغذیه مناسب یا محدودیت های مالی باشد. با این حال، رژیم غذایی تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی شما دارد و این تصور که تغذیه خوب هزینه گزافی دارد، نام اشتباهی است. بزرگسالان به دلایل زیادی باید از عادات غذایی خوب پیروی کنند، از جمله:

  • رژیم غذایی مناسب تامین متعادل انرژی را تضمین می کند و بدن مجبور نیست چربی اضافی بدن را ذخیره کند. چربی اضافی بدن مسئول مشکلاتی مانند سکته مغزی، حملات قلبی، فشار خون بالا به دلیل گرفتگی عروق خونی، دیابت، پوکی استخوان و بسیاری موارد دیگر است.
  • تغذیه مناسب به کنترل بیماری هایی که با افزایش سن به وجود می آیند کمک می کند.

با این حال، همیشه نمی توان فهمید که چه زمانی از نظر تغذیه نامتعادل هستید. در صورت مشاهده هر یک از علائم یا شرایط زیر باید با متخصص تغذیه خود مشورت کنید:

  • وضعیت عمومی بد
  • عادات بد غذایی
  • کاهش یا افزایش وزن غیر منتظره یا غیرقابل توجیه
  • سلامت دندان بد

بزرگسالان نیازهای تغذیه ای مشابهی با افراد جوان دارند، تفاوت اصلی در میزان غذایی است که می خورند. افراد جوان با رشد و تکامل بدنشان به کالری بیشتری نیاز دارند و از نظر فیزیکی فعال تر هستند. از سوی دیگر، عملکردهای بدن افراد مسن قدرت کمتری دارد و در نتیجه انرژی کمتری مصرف می کنند. ترکیبی از اثرات پیری و شکایات مرتبط با افزایش سن نیاز به تغییر در رژیم غذایی دارد. رژیم غذایی بزرگسالان باید شامل رژیم های زیر باشد:

  • فیبر بالا: فیبر مهم است زیرا با افزایش سن سیستم گوارش ضعیف می شود. غذاهای دارای فیبر بالا مانند غلات کامل، سبزیجات و میوه ها مهم هستند زیرا هضم را کند می کنند و به بدن زمان کافی برای جذب مواد مغذی از غذاهای مصرف شده می دهند. غذاهای پرفیبر نیز یبوست را کاهش می دهند.
  • کلسیم بالا: رژیم غذایی باید سرشار از کلسیم باشد زیرا کلسیم از پوکی استخوان جلوگیری می کند و استخوان ها و دندان های قوی می سازد. با افزایش سن، توانایی بدن در جذب کلسیم کاهش می‌یابد و از آنجایی که استخوان‌ها و دندان‌ها همچنان به کلسیم نیاز دارند، جذب آن‌ها باید افزایش یابد. منابع کلسیم شامل محصولات روزمره و اسفناج است.
  • ویتامین D: ویتامین D به ذخیره کلسیم در استخوان ها کمک می کند و این به معنای کاهش خطر ابتلا به بیماری های استخوانی است. ویتامین D می تواند از اشعه ماوراء بنفش خورشید و همچنین از غلات و شیر تامین شود.
  • ویتامین C: بدن یک بزرگسال به مقدار زیادی ویتامین C نیاز دارد. کمبود ویتامین C منجر به مشکلاتی مانند خونریزی لثه و تاخیر در بهبودی می شود. همچنین به کاهش سطح آهن کمک می کند زیرا ویتامین C به بدن کمک می کند آهن گیاهان را جذب کند.

هنگام رژیم گرفتن برای بزرگسالان، مهم است که اندازه سروینگ را در نظر بگیرید. در رژیم غذایی بزرگسالان، کیفیت باید مهمتر از کمیت باشد. یک فرد بالغ باید وعده های غذایی را در طول روز تقسیم کند تا به بدن زمان کافی برای هضم تمام غذا و جذب تمام مواد مغذی بدهد. رژیم غذایی باید سرشار از آب باشد تا به هضم غذا کمک کند و سلامت عمومی را بهبود بخشد. بزرگسالان برای تکمیل رژیم غذایی خود باید به طور منظم مکمل های ویتامین مصرف کنند.

اگر برخی از این نکات و قوانین ساده را برای تغذیه خوب رعایت کنید، در مسیر زندگی بسیار سالم و شادتری خواهید بود.