نمک بخوریم یا نمک نخوریم – واقعاً چه باید کرد؟

اکثر مقامات و بسیاری از متخصصان تغذیه/تغذیه به مردم توصیه می کنند از نمک سر سفره یا اجاق گاز استفاده نکنند. من متوجه شده ام که این دقیقاً رویکرد اشتباهی است. بیشتر سدیمی که می خوریم (77٪) در غذا وجود دارد که ما آن را می خریم — بیشتر غذاهای فرآوری شده/ بسته بندی شده و رستورانی. 23 درصد باقیمانده تقریباً به طور مساوی بین سدیم طبیعی و سدیمی که به اجاق گاز/میز اضافه می کنیم تقسیم می شود.

بنابراین وقتی توصیه می‌شود که مردم استفاده از نمک را در سر اجاق گاز/میز غذا متوقف کنند، چقدر بر مصرف سدیم شما تأثیر می‌گذارد؟ خیلی کم (حدود 10 درصد). در تمام مدت، شما به عنوان مصرف کننده، این باور را دارید که دارید کار خوبی برای خود انجام می دهید و کنترل کاملی بر مصرف سدیم خود دارید، در حالی که در واقع این کار را نمی کنید. اگر بیشتر غذاهای فرآوری شده/بسته‌بندی شده (بدون راحتی و راحتی) از غول‌های صنایع غذایی مانند Campbells، Kraft، Prego، Stouffers (که شامل غذاهای ناب نیز می‌شود) می‌خرید تا مصرف سدیم خود را کنترل کنید، اصلاً کار زیادی انجام نمی‌دهید. حتی اگر غذای خود را سر سفره نمک نزنید، بیشتر از آنچه که باید نمک دریافت می کنید.

بیایید کنترل را به شما، مصرف کننده، برگردانیم. توصیه می کنم تا حد امکان غذاهای فرآوری نشده، کامل و/یا کم سدیم بخرید و خودتان آن غذاها را نمک بزنید. حتی اگر یک سوپ ملایم و کم سدیم یا سس پاستا بخرید، می توانید نمک خود را اضافه کنید (به همراه سایر گیاهان و ادویه جات ترشی جات برای کاهش بیشتر استفاده از نمک). سپس، با گذشت زمان، به آرامی نمکی را که به آن غذاهای فرآوری نشده و کامل اضافه می‌کنید، کاهش دهید، تا زمان تنظیم ذائقه‌ها را فراهم کنید. الان کنترل کیست؟ درست است، این شما هستید، نه غول های صنعت غذا که هیچ نگرانی در مورد سلامت و رفاه شما ندارند.

و در مورد اخلاق سبز و دلسوزانه در این داستان: خرید غذاهای کامل و فرآوری نشده به نوبه خود به این معنی است که شما غذاهایی با بسته بندی کمتر (مناسب برای محیط زیست) می خرید و به احتمال زیاد میوه ها و میوه های بیشتری می خرید. سبزیجات و خوردن یک رژیم غذایی گیاهی تر (برای شما و محیط زیست خوب است).