نشانه های یک معتاد به کار و نحوه اجتناب از آنها


در دبیرستان به فنلاند مهاجرت کرد.

به نظر می رسد هیچ کس این کار را به قصد معتاد شدن به کار انجام نمی دهد. و به نظر می‌رسد که اکثر مردم نمی‌خواهند این کار را از روی میل انجام دهند.البته، برای برخی، معتاد به کار بودن اغلب به عنوان محصول جانبی موفق و ثروتمند تلقی می‌شود.

با این حال، برای آنها سخت کوشی اغلب بیشتر شادی را که ثروت و موفقیت به همراه دارد از بین می برد. شما نمی توانید از موفقیت خود نهایت استفاده را ببرید.

معتاد به کار

مهم است که بین افراد معتاد به کار و معتاد به کار تمایز قائل شوید – یا به این دلیل که آنها بسیار از آن لذت می برند یا به این دلیل که تصمیم گرفته اند برای مدتی شغل یا سبک زندگی خود را ارتقا دهند. آنچه را که می خواهند اولویت بندی کنند

برای معتادان به کار کار به خودی خود یک هدف است. اگرچه ممکن است ثروت یا قدرت به همراه داشته باشد. اما آنچه مهمتر است این است که کار می کند. مثل یک معتاد به کار که معتاد به کار است. حتی اگر دلیلی وجود نداشته باشد به همین دلیل است که برخی افراد الکل مصرف می کنند. نه برای سرگرمی

تعیین اینکه چه زمانی ممکن است فردی از یک کارگر سخت کوش به یک معتاد به کار وسواس فزاینده تبدیل شود دشوار است. به یک معتاد تمام عیار به کار

این خیلی دیر اتفاق افتاد. بدون آگاهی واقعی از طرف شخص درگیر او مرزی بین غوطه ور شدن داوطلبانه و اعتیاد نمی بیند.

نشانه های یک معتاد به کار: خودتان را با این شاخص ها جفت کنید

ما برخی از شاخص‌های احتمالی رفتار معتاد به کار را ارائه می‌کنیم: نکاتی که ممکن است به شما کمک کند وقتی به نقطه‌ای نزدیک می‌شوید متوجه شوید که سخت‌کوشی وسیله رسیدن به هدف نیست، بلکه خود هدف است.

این اقدامات به تنهایی نشان دهنده معتادان به کار نیست. اما هر چه بیشتر در زندگی شما به نظر می رسد، احتمال اینکه نقش کار در زندگی شما از کنترل خارج شود بیشتر است.

با چند مورد از این علائم می توانید ارتباط برقرار کنید؟

اعتیاد به شغل

1. معتادان به کار بسیار شلوغ هستند.

تمایل دارد ذهن آنها را تحت تأثیر قرار دهد. آنها در مورد آن صحبت می کنند حتی اگر نامناسب باشد. وقتی هیچ ایده ای وجود ندارد وقتی مثلاً در خانه در حال استراحت هستند، خودشان را در حال فکر کردن به آن می بینند. با خانواده صحبت کن از یک وعده غذایی آرام لذت ببرید یا عشق رو نشون بده

2. افراد معتاد به کار رابطه خیلی نزدیکی با یکدیگر ندارند.

زیرا افراد معتاد به کار زمان و توجه زیادی را به کار خود اختصاص می دهند. بنابراین زمانی برای ایجاد روابط قوی یا هر چیز دیگری باقی نمانده بود.

بسیاری از معتادان به کار تنها هستند. نه همیشه به این دلیل که آنها می خواستند باشند. به این دلیل است که آنها متوجه می شوند که مشغول شدن به کار می تواند شانس شما را برای داشتن یک رابطه سالم از بین ببرد. آن‌ها ساعت‌های طولانی کار می‌کنند که نمی‌توانند خارج از ساعات کاری با دیگران معاشرت کنند یا با مردم ملاقات کنند. اگر همه دوستان و آشنایان شما در جایی کار می کنند که شما انجام می دهید یا با شغل شما ارتباط نزدیکی دارند. باید از خود بپرسید که چرا اینطور است.

3. افراد معتاد به كار وقتي كه مريض هستند يا كار مي كنند، اوقات فراغت خود را نمي گيرند.

سفر آنها را غمگین می کند. آنها بر فرصت های شغلی تمرکز می کنند. آنها خود را متقاعد می کنند که دیگران بدون آنها از هم خواهند پاشید. بیشتر پارانوئیدها بر این باورند که اگر کسی مراقب چیزها نباشد شخصی عمداً کار را می دزدد یا پروژه ای را خراب می کند.

اگر به تعطیلات می روید با او کار می کند یا با وسواس به دفتر می رود اگر مریض شوند همین اتفاق می افتد. در واقع برای جلوگیری از مرخصی استعلاجی. بنابراین بسیاری از معتادان به مواد مخدر به پزشک مراجعه می کنند و عفونت را منتشر می کنند. یا حتی به خطر انداختن سلامتی خود

4. معتادان به کار را نمی توان تفویض کرد.

معتادان به کار وسواس زیادی برای کنترل همه چیزهایی که مستقیماً به کارشان مربوط می شود، دارند.

آنها تمایل دارند با متقاعد کردن خود به اینکه فقط خودشان می توانند هر کاری را انجام دهند، زمان زیادی را که صرف کار می کنند توجیه کنند. اگر فشار خیلی زیاد باشد آنها می توانند بیشتر کار کنند. زیردستان معتادین به کار اغلب خود را در حال انجام وظایف اضافی و یا کاهش به وظایف متوسط ​​می بینند.

5. افراد معتاد به کار معمولاً به دلیل شغل خود از همه چیز غافل می شوند.

حتی اگر اعتراف کنند که باید وقت خود را به چیزهای دیگر اختصاص دهند، اگر با کار در تضاد باشد. آنها دلایلی برای عدم استدلال پیدا خواهند کرد.

خانواده های معتاد به کار به خوبی از بهانه های بی شماری برای از دست دادن رویدادهای بزرگ خانوادگی، جلسات مدرسه، جشن تولد یا رویدادهای دیگر آگاه هستند. این ممکن است باعث شود که شما بیش از چند دقیقه بیکار باشید.

برای مثال بسیاری از معتادان به کار معتاد به الکل هستند و زندگی خانوادگی ویران شده ای دارند. سابقه طلاق و روابط ناموفق دارند

6. اگر یک معتاد به کار مجبور به انجام فعالیت های غیر کاری شود آنها سعی خواهند کرد آنها را به کار متصل کنند.

رویدادهای اجتماعی به فرصت های شبکه سازی در محل کار تبدیل می شوند. برای مثال، ممکن است به نظر برسد که آنها یک گلف باز مشتاق هستند تا زمانی که متوجه شوید که آنها اغلب از موقعیت های گلف برای اداره تجارت خود استفاده می کنند. مخاطبین تجاری جدید یا تلاش می کنند مردم را به چیزی مرتبط با کارشان علاقه مند کنند

7. هویت یک معتاد به کار وسواس شغلی

انگار آن شخص شغل اوست و زندگی مستقلی نداشت. این به حقیقت بسیار نزدیک است. برای معتادان به کار مرز بین کار، شخصیت و هستی شکسته شده است.

کار آنها تنها نیست اما آنها را تعریف کنید اما آنها احساس می کردند که بدون آن وجود نخواهند داشت. کارشان را بردار، چیزی باقی نمی ماند. آنها نتوانستند با خلأ باقیمانده روبرو شوند. بنابراین با عجله به سمت تنها چیزی که به آنها امنیت می داد بازگشتند. این کار آنهاست

وقتی از افراد معتاد به کار برای سرگرمی پرسیده شد؟ آنها نمی توانند سرگرمی هایی داشته باشند که همیشه به کارشان مربوط نمی شود.

8. معتادان به کار هر روز در زمان استراحت ناهار خود کار می کنند.

اگر ساعت های طولانی کار کنیم ما بیشتر تمام خواهیم کرد، درست است؟ این چیزی است که معتادان به کار فکر می کنند و چگونه کار کردن برای ناهار را هر روز توجیه می کنند. در طول روز می تواند به ما کمک کند تا با طراوت و مولدتر کار کنیم.

9. افراد معتاد به کار اغلب کمال گرا هستند که نمی توانند رضایت مورد نظر خود را پیدا کنند.

اگر چه خوب است که سعی کنیم بهتر عمل کنیم. اما اعتراف نکردن هیچ دستاوردی فایده ای ندارد. از خودتان یا اطرافیانتان افراد معتاد به کار علیرغم کار سختشان رضایت کمی دارند.

10. افراد معتاد به کار احساس خوبی ندارند.

کار با یک معتاد به کار مانند یک اعتیاد است. و سطوح مختلفی از اعتیاد به شغل وجود دارد. وقتی یک معتاد جدی به کار هستید واکنش فیزیکی ایجاد خواهد کرد وقتی تمایل دارید که یک معتاد به کار باشید شما در معرض خطر فرسودگی شغلی و مشکلات سلامتی منفی مانند حمله قلبی و دیابت نوع 2 هستید.

بسیاری از افراد معتاد به کار نیز سیستم ایمنی ضعیفی دارند و از سردردهای مداوم و خستگی مزمن رنج می برند.

11. بسیاری از معتادان به کار مدام امتناع می کنند.

و همچنین الکلی ها معتادان به کار اغلب مشکلات خود را انکار می کنند. آنها در پنهان کردن حقیقت بسیار باهوش هستند. آنها به دلایل و بهانه های پیچیده ای برای سبک زندگی خود فکر می کنند. آنها از فناوری مدرن استفاده می کنند تا فعالیت های خود را از دیگران پنهان کنند.

امروزه تلفن همراه، لپ تاپ و اینترنت به راحتی در دسترس هستند. عکس های قدیمی بسازید یک معتاد به کار که در خانه یا کنار ساحل با کاغذها و پوشه ها احاطه شده است. این یک چیز نادر است، فقط با Blackberry یا یکی از PDA های موبایل جدید می توانید به تمام فایل هایی که ممکن است نیاز داشته باشید دسترسی فوری داشته باشید.

کار کردن

سطح اعتیاد برگن

مقیاس اعتیاد به کار برگن برای ارزیابی اعتیاد به کار ایجاد شد. آیتم های این مقیاس در قالب پاسخ پنج امتیازی از 1 (هرگز) تا 5 (تساوی) نمره گذاری می شوند. نمرات بالاتر در این آزمون نشان دهنده سطح بالاتری از خطر اعتیاد به کار است.

اکنون شاخص هایی دارید که شما را به عنوان یک معتاد به کار شناسایی می کند. بیایید کمی عمیق تر شویم و سوالات زیر را از خود بپرسیم که ممکن است نشان دهنده این باشد که شما یک معتاد به کار هستید.

  • آیا اغلب خود را دیر سر کار می بینید؟
  • آیا وقت آزاد خود را فدا می کنید و برنامه های شخصی خود را برای انجام کار تغییر می دهید؟
  • زمانی که کار نمی کنید اما مشغول زندگی شخصی خود هستید آیا به حضور در محل کار فکر کرده اید؟
  • وقتی با خانواده و دوستان وقت می گذرانید، آیا برنامه کاری شما اغلب با برنامه شخصی شما در تضاد است؟
  • آیا وقتی کار نمی کنید احساس اضطراب یا ناراحتی می کنید؟
  • آیا اطرافیان شما همیشه به شما می گویند که یک معتاد به کار هستید؟
  • آیا زمانی که اجازه انجام کاری را ندارید، استرس دارید؟
  • آیا تا به حال آنقدر کار کرده اید که روی سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد؟
  • شما سخت کار می کنید تا احساس گناه خود را کاهش دهید. اضطراب و افسردگی؟

چند وقت یکبار یا چند بار به سوالات بالا پاسخ می دهید؟ اگر به بیش از چهار سوال پاسخ مثبت داده اید این نشان می دهد که شما خارج از حوزه کارمندان با انگیزه و جاه طلب هستید. و ممکن است یک معتاد به کار باشد

چگونه از اعتیاد به کار دست برداریم

آیا شما یک معتاد به کار هستید که به دنبال تغییر سبک زندگی و یافتن تعادل مناسب بین کار و زندگی هستید؟ در اینجا نکات ما برای ترک اعتیاد به کار و متعهد شدن به یک سبک زندگی سالم تر آورده شده است.

1. متعهد به حل مشکلات معتاد به کار خود باشید.

اولین قدم در اعتیاد پذیرش این است که مشکل دارید و متعهد به یافتن راه حل باشید. وقتی اعتراف می کنید که یک معتاد به کار هستید شما می خواهید تغییر کنید و این انگیزه شما را برای موفقیت حفظ می کند.

به هدف نهایی فکر کن استرس کمتری خواهید داشت بیشتر درگیر روابط شخصی شوند و خوب استراحت کن

2. با رئیس خود صحبت کنید

قدم بعدی این است که بنشینید و با رئیس خود صحبتی صادقانه داشته باشید. در مورد عادت های بد به آنها بگویید. که شما ایجاد کردید و اینکه چگونه نمی توانید به یک تعادل خوب بین کار و زندگی دست یابید. یک رئیس خوب درک می کند و از شما می خواهد که قبل از اینکه بر بهره وری شما تأثیر بگذارد، از شر شکایت خلاص شوید.

رئیس شما می تواند به شما در اولویت بندی وظایف کمک کند. در زمان استراحت و ناهار پاسخگوی شماست. و مطمئن شوید که کار به طور مساوی با همه به اشتراک گذاشته می شود، نه فقط یک انبوه.

3. تعیین حد و مرز

تعیین حد و مرز قدم بعدی در درمان است. از ماندن بیش از یک ساعت در محل کار خودداری کنید و به جای آن به موقع آن را ترک کنید. وقتی از کار پیاده می شوید فراموش نکنید که از فعالیت های فراغتی که به کار مرتبط نیستند لذت ببرید. داشتن یک نفر، مانند یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده، که می تواند شریک شما در این روند باشد، کمک می کند.

4. زمانی برای استراحت پیدا کنید.

به عنوان یک معتاد به کار شما قبلاً به برنامه های شلوغ و پرمشغله عادت کرده اید. بنابراین این مرحله ممکن است در ابتدا دشوار باشد. با این حال، اختصاص دادن عمدی وقت آزاد برای استراحت بسیار مهم است. چند روز در خانه استراحت کنید یا خانواده را به تعطیلات مورد نظر خود ببرید. اهمیتی نداره تو چکار میکنی استراحت باید در اولویت باشد.

5. برای سلامتی خود قدم بردارید.

زیرا کار به عنوان یک معتاد به کار می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. شما باید از این زمان در بهبودی خود برای تمرکز بر سایر جنبه های زندگی خود، از جمله رژیم غذایی، برنامه خواب، هیدراتاسیون و فعال ماندن استفاده کنید.

6. از درخواست کمک نترسید.

اگر خودتان قادر به انجام این مراحل نیستید از درخواست کمک نترسید. یک مشاور یا درمانگر آموزش دیده می تواند به شما کمک کند در مورد مسائل خود صحبت کنید و ابزارهای لازم برای بهبود و بهبود سلامت کلی خود را در اختیار شما قرار دهد.

نتیجه

بسیاری از ویژگی ها و اختلالات شخصیتی با معتادان به کار مرتبط است. از جمله اختلال وسواس فکری جبری موفقیت را هدف بگیرید کمال گرایی و وجدان زیاد اینها اغلب با خود انضباطی شدید، ثبات، مشغولیت به اشتباهات مشخص می شوند. عزت نفس پایین و ترس از شکست همه اینها به سرمایه گذاری اجباری در تعاملات کاری کمک می کند.

چندین گزینه درمانی برای کمک به این نوع اعتیاد رفتاری وجود دارد، به عنوان مثال، درمان شناختی رفتاری یک درمان محبوب و موثر برای بسیاری از اعتیادهای رفتاری است.

معتادین به کار گمنام راه دیگری است که می توانید در آن کاوش کنید. این سازمان در سال 1983 تاسیس شد و بر اساس مدل مورد استفاده برای ایجاد الکلی های گمنام است. همین امر در مورد اعتیاد به الکل نیز صدق می کند. معتادان به کار بیماری است که باید درمان شود. با این سازمان می توانید منابع و اطلاعات مفیدی برای کمک پیدا کنید.

به یاد داشته باشید، شما می توانید در عین حفظ تعادل بین کار و زندگی، یک کارگر سخت کوش باشید. عادات معتاد به کار را کنار بگذارید و بیشتر روی سلامت روان و زندگی شخصی خود تمرکز کنید. در زندگی حرفه ای خود با انگیزه و کارآمدتر خواهید بود.

منبع:

هک زندگی

تقویم فارسی اندروید