نحوه انجام: کاسه فراوانی بهم زدن –


غذایی که من در سال های اخیر واقعاً عاشق آن شده ام پوکه است. برای من، این درست مانند سوشی است، اما “به زبان من صحبت می شود” – یک کاسه. یک نکته تصادفی در مورد من: من اکثر وعده های غذایی خود را ایستاده پشت میز آشپزخانه می خورم و دوست دارم بدون کاسه غذا بخورم تا بتوانم همه چیز را با هم مخلوط کنم (مگر اینکه چیزی ترد یا شیرین باشد، سپس وقتی غذا بهم می رسد به طرز عجیبی از آن متنفرم. ). بازگشت به پوک کردن…

چیزی که من در مورد پوک دوست دارم این است که مواد مغذی متراکم، پر از پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات های پیچیده (بسته به برنجی که انتخاب می کنید) و سرشار از چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 است. چیزی که بیشتر از همه در مورد آن دوست ندارم قیمت است. معمولاً حدود 15 دلار برای کاسه ای است که شامل حدود 4 اونس ماهی درجه سوشی است که در یک سس چرب خفه شده است. وقتی در مورد هزینه ماهی به ازای هر پوند فکر می کنید، این بسیار گران است. تقریباً هر آخر هفته حداقل 15 تا 20 دلار بیل می‌کردم تا از غذای مورد علاقه‌ام لذت ببرم (که بدون شک در عرض 1 ساعت من را گرسنه کرد). هرگز به ذهنم خطور نکرده بود که بتوانم با کسری از هزینه آن را در خانه درست کنم. در واقع، زمانی که من ریاضی را انجام دادم، بیش از 50 درصد ارزان‌تر بود و حتی مواد مغذی بیشتری داشت، زیرا می‌توانستم تعیین کنم چه چیزی در آن وجود دارد.

من فکر نمی‌کنم کسی از خوبی که پوک است محروم شود، بنابراین در اینجا نکات و ترفندهای من برای ایجاد یک کاسه فراوانی پوک شگفت‌انگیز آورده شده است.

خرید ماهی درجه سوشی

این مرحله همیشه افراد را به سمت بالا می برد، اما در واقع آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. چندین فروشگاه مواد غذایی ماهی منجمد درجه سوشی را می فروشند. این شبیه خریدن استیک ماهی تن یا ماهی آزاد خام نیست – شما آن را می‌خرید و خام می‌خورید و در نهایت ممکن است با یک حشره بد معده مواجه شوید. از خواربار فروش خود بپرسید که آیا ماهی سوشی را به صورت جداگانه بسته بندی می کنند. اگر نوع منجمد را خریداری می کنید، بدانید که احتمالاً در همان روز از آن لذت نخواهید برد زیرا باید یک شبه در یخچال شما یخ زدایی شود.

اگر سوشی منجمد نمی فروشند، به سادگی «بازار ماهی درجه سوشی» را جستجو کنید [your city]در اینترنت و شما باید بتوانید ماهی های درجه سوشی را که رستوران ها خریداری می کنند پیدا کنید. از تفاوت قیمت شگفت زده خواهید شد. به عنوان مثال، یک پوند ماهی تن سوشی صید شده وحشی 27 دلار است – این هزینه یک رول است که شامل 8 اونس ماهی تن در برخی رستوران ها می شود. ماهی قزل آلا معمولاً ارزان‌تر از ماهی تن است، بنابراین آنچه را که بودجه شما اجازه می‌دهد خریداری کنید، فقط مطمئن شوید که درجه سوشی است.

به عنوان آخرین راه حل، و این گزینه گران تر است، اگر فروشگاه مواد غذایی شما رول سوشی درست می کند، می توانید از سرآشپز سوشی در محل بخواهید که فقط سوشی (ساشیمی) را با هزینه کمتر به شما بفروشد. من این کار را چندین بار انجام داده ام اما واقعاً یک ضربه یا از دست دادن است.

ماهی را برش دهید / تاس کنید / خرد کنید

تیزترین چاقو را در آشپزخانه خود تهیه کنید و گوشت سوشی را به تکه های کوچک برش دهید. مهم است که چاقو تیز باشد تا گوشت آن را پاره نکنید، بلکه آن را به صورت مکعبی برش دهید. من مال خودم را کمی بزرگتر از بقیه دوست دارم، حدود 1/2 اینچ ضخامت، اما با خیال راحت اینها را حتی بیشتر کوتاه کنید.

سس درست کنید

علاوه بر ماهی، سس احتمالاً مهمترین قسمت کاسه پوکه است زیرا به غذا شخصیت می بخشد و طعم ها را با هم ترکیب می کند. در اینجا دستورالعمل های من برای تهیه سس آمده است:

  • از یک ماده معطر مانند روغن کنجد استفاده کنید – به مقدار زیادی از آن نیاز ندارید. فقط به اندازه کافی برای “چشیدن” یا دادن اسانس به غذا. اگر توانایی خرید روغن کنجد را ندارید، روغن بادام زمینی را امتحان کنید. به یاد داشته باشید، نیازی نیست مقدار زیادی از این را اضافه کنید – 1 یا 2 قاشق چایخوری در هر وعده.
  • آن را خامه‌ای کنید – از آووکادوی رسیده یا مایونز کم‌کالری برای پوشاندن ماهی استفاده کنید. اینها احتمالا کالری و دلچسبی غذا را افزایش می دهند، بنابراین تا حد امکان از مواد هدفمند و مفید برای قلب استفاده کنید. به عنوان مثال، من از سس مایونز بر پایه روغن زیتون یا مایو گلرنگ به جای سس مایونز سنتی استفاده می کنم.
  • آن را ادویه کنید – مقدار کمی حرارت را برای طعم دادن اضافه کنید. شما نیازی به این ندارید که بسیار داغ باشید، اما فقط به اندازه ای است که کمی ضربه بزنید. بخشی از لذت بردن از پوک، سفر طعمی است که تجربه می‌کنید – طعم‌های تند با خامه بودن خنثی می‌شوند و دهان شما با ماهی سرد (و سایر مواد تشکیل دهنده) خنک می‌شود. به عنوان مثال می توان به سس سیرراچا، سس سیر فلفل قرمز، خمیر واسابی، ترب کوهی یا حتی سس چیلی یا هابانرو (برای یک غذای الهام گرفته از لاتین) اشاره کرد.
  • طعم سویا را اضافه کنید – بسته به چاشنی هایی که استفاده می کنید، باید در مورد افزودن طعم سویا به سس احتیاط کنید زیرا نمی خواهید آنقدر شور باشد که لذت بخش نباشد. من مقداری از سویا کم سدیم، تاماری، آمینوهای نارگیل یا آمینوهای مایع براگ اضافه می‌کنم. اگر متوجه شدید که سس شما خیلی شور است، کافی است 1/2 قاشق چایخوری سرکه برنج (یا آب) اضافه کنید تا به میزان نمک مورد نظر برسید.
  • مقداری طعم و عطر به آن اضافه کنید – شبیه به ماده معطر، اما نه آنقدر سخت، بنابراین می توانید کمی بیشتر در اینجا به طعم اضافه کنید. به علاوه، این افزودنی‌ها معمولاً بر کالری کلی تأثیر نمی‌گذارند. به عنوان مثال: لیموترش یا پوست لیمو، لیموترش یا آب لیمو، سیر، زنجبیل، پیاز سبز یا سس ماهی (اگر هرگز آن را امتحان نکرده اید مراقب این یکی باشید).

در اینجا یکی از سس های من برای 1 پوند ماهی است:

  • مایونز گلرنگ 2 یا 3 قاشق غذاخوری
  • سریراچا (یا سس سیر فلفل قرمز) برای طعم دادن
  • 2 قاشق چایخوری سیر خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری تاماری کم سدیم (یا سویا)
  • پوست لیمو ترش به مزه

یا، این سس را از این ناچوهای پوکه امتحان کنید.

زمانی که سس را درست کردید، ماهی را به آرامی داخل سس بریزید و اجازه دهید طعم ها به مدت حدود 20 دقیقه در یخچال در یک کاسه سرپوشیده ذوب شوند.

قبل از سرو مقداری دانه کنجد برای تزئین (و کرانچ) اضافه کنید.

“برنج” خود را انتخاب کنید

پوک اغلب با برنج سفید یا یاس میل می شود، اما با خیال راحت از آن با هر چیزی که در حال حاضر رژیم غذایی خود را تحسین می کند، لذت ببرید. در اینجا چند کربوهیدرات پیچیده وجود دارد که می توانید آن را امتحان کنید:

  • برنج قهوه ای دانه کوتاه (یا دانه بلند).
  • برنج قهوه ای یاس
  • کوینو
  • سیب زمینی شیرین آب پز سرد، خرد شده به قطعات کوچک.

در اینجا چند پیشنهاد کم کربوهیدرات وجود دارد:

  • برنج یا مروارید گل کلم (در اینجا نشان داده شده است)
  • نودل شیراتکی (یا برنج)
  • کلم ریز خرد شده

از سبزیجات تازه استفاده کنید – 3 رنگ مختلف را امتحان کنید

ساختن یک کاسه فراوان (فقط) به این نیست که کاسه را تا حد ممکن پر کالری کنید. بلکه در مورد بارگذاری بر روی مواد مغذی نیز هست. اطمینان حاصل کنید که کاسه شما دارای حداقل 3 رنگ مختلف است و موادی را اضافه کنید که مشخصات درشت مغذی ها را تقویت یا دستکاری می کند تا “مقدار مناسب” برای اهداف شما باشد. به عنوان مثال، من سعی می‌کنم پروتئین موجود در کاسه‌هایم را با افزودن ادامام پوسته‌دار تقویت کنم. شاید ناگفته نماند، اما توصیه می‌کنم سبزیجات سرد شده را به کاسه نهایی اضافه کنید تا ماهی را با بخار غذا «پخته» نکنید.

این چیزی است که من برای این کاسه استفاده کردم:

  • مرواریدهای گل کلم بخارپز شده و سپس سرد شده تا ترد شوند
  • مارچوبه بخارپز، سپس سرد شده
  • ادامه
  • تربچه
  • پیازچه
  • خیار
  • گشنیز
  • آووکادو
  • فلفل هالوپینو
  • زنجبیل را انتخاب کنید
  • اهک

می توانید میوه اضافه کنید. به نظر من میوه‌های استوایی بهترین هستند و باید میوه‌ها را در سس بگنجانید تا طعم بهتری داشته باشید. بهترین میوه های تازه: آناناس، انبه، پاپایا، جیکاما و دراگون فروت.