میوه های سالم و فواید آنها برای سلامتی

فواید سلامتی خوردن میوه ها برای سلامت کامل استثنایی است. آنها منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی هستند که بدن شما برای عملکرد مناسب مورد نیاز است. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که فیبر غذایی را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید و میوه ها بهترین منبع فیبر مناسب روده هستند. این دستگاه گوارش و سیستم تنفسی شما را به درستی کار می کند و از بیماری هایی مانند یبوست، گاستریت و غیره محافظت می کند.

ما به خوبی می دانیم که بدن انسان ساختاری دانشمند است و چندین واکنش پیچیده متفاوت در هر کسری از لحظه رخ می دهد. امروزه همه افراد سبک زندگی پرمشغله ای دارند به همین دلیل بیشتر الگوی غذایی مردم با مواد نگهدارنده و غذاهای فرآوری شده چیده شده است که نه تنها فاقد مواد مغذی ضروری هستند بلکه می توانند عامل تولد بیماری های مضر در بدن انسان باشند. هنگامی که بدن شما هر گونه اختلال سلامتی را نشان می دهد یا بیمار می شود، این نوع نگرانی ها با یک رژیم غذایی سالم بهبود می یابند یا درمان می شوند که به راحتی می توان با خوردن میوه های مغذی مختلف به دست آورد.

بسیاری از میوه ها نیز منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند. آنها به شما در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند که می توانند شما را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کنند. بسیاری از مطالعات توصیه می کنند که خوردن یک رژیم غذایی غنی از فلاونوئیدها می تواند خطر بیماری قلبی را تا 65 درصد کاهش دهد. آنتی اکسیدان ها همچنین ممکن است به شما در بهبود سلامت و کیفیت پوست و مو کمک کنند.

فواید میوه ها برای سلامتی:

میوه ها کاملاً بدون کلسترول هستند

آنها سدیم و کالری کمی دارند

سرشار از پتاسیم، ویتامین C، فولات است

فیبر غذایی موجود در میوه ها به کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند

میوه ها همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند

بدن ما میوه‌ها را بدون زحمت هضم می‌کند و در فاصله زمانی بسیار کوتاه، منبع انرژی فوری فراهم می‌کند، این یکی از مزایای اصلی میوه‌ها است که می‌توان از برنامه‌های شلوغ استفاده کرد. بنابراین، افراد ورزشکار، ژیمناستیک، زنان باردار و بیماران بیمار عمدتاً توسط پزشکان راهنمایی می شوند تا میوه ها را به رژیم غذایی متعادل خود اضافه کنند تا انرژی بی وقفه مورد نیاز بدن به صورت طبیعی تامین شود.

تقریباً هر گونه میوه دارای مشخصات تغذیه ای وسیع است، اما می دانید، نوع و مقدار مواد مغذی با انتخاب میوه های مختلف در رژیم غذایی شما متفاوت است. مواد مغذی موجود در میوه برای سلامتی و حفظ بدن شما مضر هستند. پتاسیم موجود در میوه می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. پتاسیم همچنین ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد و با افزایش سن به کاهش تحلیل استخوان کمک کند.

از راحتی میوه برای سلامت موهای خود می توانید از طریق ماسک های مو لذت ببرید. ماسک موی خربزه و موز توسط بسیاری از متخصصان زیبایی برای مراقبت از مو در خانه تایید شده است. همچنین می توانید خمیری از آب لیمو و آلوئه ورا درست کنید و به موهای خود بمالید. خمیر را تقریباً چند دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس موهای خود را با شامپوی ملایم به طور کامل بشویید. این پک‌ها نه تنها کیفیت مو را بهبود می‌بخشند، بلکه اختلالات پوست سر مانند شوره سر و خارش را نیز از بین می‌برند.

بهترین راه برای مصرف میوه ها، خوردن آنها به صورت خام و زمانی است که رسیده اند. از پختن میوه ها خودداری کنید زیرا تمام مواد مغذی آن از بین می رود. خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها ممکن است از شما در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کند. FODMAP ها در لبنیات، گندم، سیر، پیاز، لوبیا، برخی میوه ها، شیرین کننده های مصنوعی و سایر غذاها یافت می شوند. و برخی افراد به سادگی قادر به هضم آنها نیستند.