مکمل های ورزشی برای بدنسازان

مسابقات بدنسازی برای آقایان و بانوان برگزار می شود. برنامه های تلویزیونی تناسب اندام وجود دارد که بدنسازان را هدف قرار می دهد. حتی مجله بسیار محبوب Sports Illustrated هم اکنون بدنسازان زن را به عنوان مدل جلد خود دارد.

وزنه زدن برای بدنسازان به منظور دستیابی به هیپرتروفی یا رشد عضلانی روتین عالی است. این فعالیت های شدید و با شدت بالا باعث تقویت عضلات می شود. برنامه وزنه برداری مناسب با تغذیه تخصصی با مقادیر بالای پروتئین همراه است. استراحت نیز یکی از جنبه های مهم بدنسازی است.

از آنجایی که بدنسازان تحت تمرینات با شدت بالا هستند، بدن آنها نیازهای ویژه ای دارد. نه تنها برای بهینه سازی تمرین بدنسازی، بلکه برای جلوگیری از حوادث جدی، نیازهای تغذیه ای خاص بدن باید برآورده شود.

با توجه به سطوح بالای رشد و ترمیم عضلات، بدنسازان بین 500 تا 1000 کالری (تقریباً 2000 تا 4000 کیلوژول) بیشتر از مقدار توصیه شده روزانه خود نیاز دارند و در عین حال تلاش می کنند توده بدون چربی بدن را افزایش دهند.

این امر با مصرف 5 تا 7 وعده غذایی کامل در روز در فواصل منظم 2 تا 3 ساعت حاصل می شود. این تقسیم غذا، علاوه بر کمک به کاهش چربی، امکان دسترسی بیشتر به مواد مغذی را فراهم می کند.

علاوه بر یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده، بدنسازان می توانند بسته به نیاز خود، از میان طیف گسترده ای از مکمل های بدنسازی موجود در بازار انتخاب کنند. این محصولات بدنسازی به عنوان مکمل های رژیمی شناخته می شوند.

توجه داشته باشید که برای عضله سازی، واقعاً نیازی به مصرف مکمل ها نیست. با این حال، این مکمل ها به تسریع رشد عضلات کمک می کنند. انواع مختلف محصولات بدنسازی به عنوان مکمل های رژیمی طبقه بندی می شوند.

برخی از بدنسازان مکمل های مختلف بدنسازی را برای نتایج سریعتر کنار هم می گذارند یا ترکیب می کنند. برخی از این محصولات ممکن است به تنهایی یا در صورت انباشته شدن مضر باشند. محبوب ترین مکمل های بدنسازی موارد زیر است:

· گلوتامین- گلوتامین که فراوان ترین آمینو اسید موجود در ماهیچه هاست، از تحلیل ماهیچه ها جلوگیری می کند و به بهبود سریعتر عضلات کمک می کند.

· کراتین- کراتین برای رشد عضلانی مفید است زیرا ATP بدن را که منبع اصلی انرژی عضلات است افزایش می دهد. این افزایش انرژی بدنساز را قادر می سازد تا مدت طولانی تری انجام دهد و تمرینات سخت تری را تحمل کند. انواع مختلف کراتین عبارتند از کراتین میکرونیزه، کراتین مونوهیدرات و فرمول های کراتین که با مواد دیگری مانند دکستروز و اسیدهای آمینه مخلوط می شوند.

مولتی ویتامین ها: کمبود مواد معدنی و ویتامین ها می تواند مانع از پیشرفت ورزش شود. مصرف کافی مولتی ویتامین برای افزایش حجم عضلانی ضروری است. ویتامین ها به تبدیل غذا به انرژی کمک می کنند، در حالی که مواد معدنی تضمین می کنند که مغز سیگنال های صحیح را از بدن دریافت می کند.

· HMB- مکمل HMB متابولیت لوسین، یک اسید آمینه ضروری است که تأثیر مثبتی بر افزایش عضلات و حتی کاهش چربی دارد.

روی و منیزیم آسپارتات (ZMA) – گزارش شده است که این ترکیب از ویتامین ها و مواد معدنی باعث افزایش سطح تستوسترون و بهبود خواب و بهبودی می شود.

· پروهورمون ها- پروهورمون ها مانند استروئیدهای آنابولیک عمل می کنند- هورمون های آنابولیک را افزایش می دهند اما خطر عوارض جانبی کمتری دارند.

محصولات غنی از پروتئین یا محصولات جایگزین وعده غذایی مانند بارهای پروتئینی و شیک های پروتئینی در دسترس هستند. هر دو به جای وعده های غذایی کامل مصرف می شوند. این محصولات دارای چربی کم، غنی از ویتامین ها و مواد معدنی، دارای مقادیر متوسط ​​کربوهیدرات و سرشار از پروتئین با کیفیت بالا هستند. پروتئین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که بلوک های اساسی ساختمان ماهیچه ها هستند. سایر اشکال پروتئین آب پنیر، تخم مرغ یا آلبومین، کازئین و سویا هستند.

تقاضا برای مکمل های بدنسازی در حال افزایش است زیرا انواع و مارک های بیشتر و بیشتر در حال توسعه است. متأسفانه، بسیاری از تولیدکنندگان ادعاهای نادرستی در مورد ایمنی و اثربخشی محصول دارند. همیشه بهتر است در انتخاب مکمل احتیاط کنید.

به یاد داشته باشید که سازمان غذا و داروی ایالات متحده نظارتی بر این مکمل های بدنسازی ندارد. به این معنی که ایمنی این محصولات به دلیل نبود نمایندگی که بتواند این محصولات را کنترل و بررسی کند همیشه تضمین نمی شود.

و به خاطر داشته باشید که هیچ مقدار از مکمل ها بدون یک برنامه تمرینی سخت و یک رژیم غذایی مناسب به شما نتیجه نمی دهد. بنابراین اگر می‌خواهید به آن اندام شگفت‌انگیز برسید، آن را از بین ببرید! راه طبیعی همیشه بهترین و موثرترین راه است.

درباره مکمل های ورزشی بیشتر بیاموزید http://www.health-fitness-lifestyle.com/sp/Supplements-and-Sports.html استیو مشغول جستجوی بهترین و مفیدترین کتاب های الکترونیکی موجود در اینترنت امروز بوده است. اما نه هر موضوع قدیمی یا هر کتاب قدیمی!

او مأموریت خود را برای جستجوی کتاب‌های الکترونیکی با بالاترین کیفیت در مورد مسائلی که می‌تواند در هر زمانی از زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد، قرار داد.

آیا نکات ما برای شما مفید بود؟ سپس خواهید دید که تنها چیزی که لازم است چند تغییر کوچک و کمی دانش مخفی برای داشتن یک زندگی سالم تر است – بدون اینکه همه چیزهای خوب را کنار بگذارید. اطلاعات بیشتر را می توانید در http://www.health-fitness-lifestyle.com پیدا کنید. فراموش نکنید که در eGuides رایگان روزانه ما ثبت نام کنید.