مکمل های مولتی ویتامین – آنها واقعا برای سلامتی مطلوب ضروری هستند

ویتامین ها: بدون آنها نمی توانید زندگی کنید، مطمئناً. پس سؤال این است: آنها را از کجا تهیه می کنید؟ در «روزهای خوب قدیم» (که ممکن است در نسل پدربزرگ و مادربزرگ شما باشد، اما شاید خیلی دورتر از آن باشد) ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی خود را از منابع کاملاً طبیعی دریافت می‌کردیم: خورشید، آبی که می‌نوشیدیم، و غذایی که می‌خوردیم. .

امروزه، و این هیچ رازی نیست، غذای ما و هر چیزی که می نوشیم، مانند روزهای خوب گذشته نیست. دلایل زیادی برای این وجود دارد و من نمی خواهم پایان نامه ای در مورد آن بنویسم. اما، به عنوان مثال، بسیاری از ما غذای خود را از خاکی می گیریم که مانند گذشته غنی نیست. و بسیاری از مواد شیمیایی که در بیشتر غذاهایی که احتمالاً می خوریم استفاده می شود ممکن است باعث کاهش بیشتر مواد مغذی شود یا حداقل برخی از سموم غیر ضروری را به رژیم غذایی ما اضافه کند. و اغلب از محل زندگی ما دور می آید، بنابراین ممکن است مقدار بیشتری از محتوای غذایی خود را در راه اینجا از دست داده باشد.

خب ما باید چی کار کنیم؟ خوب، یک رویکرد رایج مصرف ویتامین ها است. این دیدگاه هم موافقان و هم مخالفانی دارد.

به تازگی، طبق گفته سیاتل تایمز، یکی از مخالفان سابق این رویکرد دیدگاه خود را تغییر داده است.

آنها خاطرنشان می کنند که “انجمن پزشکی آمریکا (AMA) به همه بزرگسالان توصیه می کند که حداقل یک مولتی ویتامین در روز مصرف کنند – این معکوس از سیاست طولانی مدت ضد ویتامین آنها است.

به نظر می رسد سیاست آنها به دلیل پیشرفت در تحقیقات در مورد اثرات ویتامین ها تغییر کرده است. اکنون به نظر می رسد افرادی که ویتامین کافی دریافت می کنند ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن رایج مانند سرطان، بیماری قلبی و پوکی استخوان را کاهش دهند.

شاید تغییر دیدگاه آنها منعکس کننده دیدگاه مردم آمریکا باشد. به عنوان مثال، 20 سال پیش AMA فقط مکمل های ویتامین را برای زنان باردار و کسانی که به طور مزمن بیمار هستند تشویق می کرد.

یادم می‌آید، زمانی که جوان‌تر بودم، مقداری مولتی ویتامین در بازار و برخی مکمل‌های ویتامین و تغذیه‌ای دیگر در بازار وجود داشت، اما آنها غذای رایج شما نبودند. و وقتی شروع به رفتن به فروشگاه های مواد غذایی سالم کردم، با انبوهی از ویتامین های عجیب و غریب مواجه شدم که مطمئناً هرگز در کلاس های زیست شناسی درباره آنها نشنیده بودم.

اما اکنون به عنوان مثال، ارزش اسید فولیک در پیشگیری از برخی نقایص مادرزادی و بیماری های قلبی شناخته شده است.

چه کسی 20 یا 30 سال پیش نام اسید فولیک را شنیده است؟

البته این فقط این نیست که امروزه غذاها از مواد مغذی کمتری برخوردار هستند، بلکه ما از اهمیت دادن به تغذیه خود و ارتباط آن با سلامتی آگاه نیستیم. AMA می گوید که تقریبا 80 درصد از آمریکایی ها پنج وعده توصیه شده میوه و سبزیجات در روز را برای تامین مواد مغذی ضروری نمی خورند.

اگر اینطور است، پس باید ویتامین ها و مواد معدنی خود را از جایی دریافت کنیم. و به نظر می رسد که مکمل های ویتامین در حال حاضر توسط دانشمندان و پزشکان که باید در مورد این چیزها بدانند پذیرفته شده است.

چیز دیگری که دانشمندان در مورد آن بیشتر می آموزند این است که میزان توصیه شده روزانه ما برای ویتامین ها ممکن است نیاز به تجدید نظر داشته باشد.

دکتر جفری بلومبرگ، از مرکز تحقیقات تغذیه انسانی دانشگاه تافت در مورد پیری، گفت که کارشناسان تغذیه نگران هستند که میزان توصیه شده روزانه برای بسیاری از ویتامین ها بسیار کم باشد. RDA در ابتدا برای جلوگیری از علائم اختلالات کمبود ویتامین ایجاد شد. اما شواهدی در حال افزایش است که سطوح بالاتری از بسیاری از ویتامین ها برای سلامتی مطلوب ضروری است.

و همانطور که می دانیم، اگر این ویتامین ها از غذای ما نمی آیند، از جایی مانند مکمل های ویتامین به آنها نیاز داریم.

دکتر رابرت فلچر از دانشگاه هاروارد موافق است. او منعکس می کند که بسیاری از ما در دوران رشد فکر می کردیم که یک رژیم غذایی معقول نیازهای ویتامین ما را تامین می کند. او می‌گوید: «اما شواهد جدید این است که ویتامین‌ها از بیماری‌های معمولی که ما هر روز با آن‌ها سر و کار داریم، (مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، پوکی استخوان و نقایص مادرزادی) نیز پیشگیری می‌کنند.

با این حال، متخصصان و سایر افراد با عقل سلیم، به یاد دارند که ویتامین ها “مکمل” رژیم غذایی ما هستند. آنها جایگزین یک رژیم غذایی متعادل نمی شوند. بنابراین، به هر حال یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، اما اگر می خواهید خطر ابتلا به بیماری های مزمن رایج امروزی را کاهش دهید، عاقلانه است که یک مکمل مولتی ویتامین خوب به رژیم غذایی خود اضافه کنید.