مکمل های مورد استفاده ورزشکاران

این روزها مکمل‌ها برای ورزشکاران ضروری شده‌اند، مهم نیست در چه نوع ورزشی هستند. برای بسیاری از این چهره‌های ورزشی، این مکمل‌ها به رژیم غذایی آنها افزایش آزادسازی انرژی، استقامت، قدرت و عضله‌سازی را هدف قرار می‌دهند. برخی نیز باید از مواد مغذی اضافی استفاده کنند تا به آنها کمک کند به راحتی پس از تمرینات فشرده خود بهبود یابند. افراد دیگری نیز در هضم غذا، جراحات، بهبود استخوان و مدیریت وزن نیاز به کمک دارند.

در اینجا نگاهی گذرا به انواع پودرها و کپسول‌های سلامتی و تناسب اندام که ورزشکاران مصرف می‌کنند آورده شده است تا به آنها کمک کند همیشه بهترین عملکرد خود را در رشته‌های مربوطه خود ارائه دهند.

پودرهای پروتئینی در میان این مکمل های غذایی محبوب ترین هستند. در واقع، نه تنها ورزشکاران و بدنسازان جدی این محصولات را مصرف می‌کنند، بلکه فرد معمولی شما نیز که برای رسیدن به یک هدف تناسب اندام شخصی کار می‌کند. آنها بسیار متنوع و برای همه راحت هستند. این محصولات معمولاً به شکل شیک ساخته می شوند یا به عنوان افزودنی برای نوشیدنی هایی مانند آب، آبمیوه یا شیر استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند با غلات، سوپ ها و غذاهای دیگر مخلوط شوند. برخی حتی با پاشیدن این پودرها کوکی ها و کلوچه ها را می پزند. با استفاده از آنها، به راحتی می توانید نیازهای پروتئینی خود را در روز برآورده کنید.

پودرهای پروتئین آب پنیر و کازئین رایج ترین انواع این مکمل ها هستند. آنها به تقویت سیستم ایمنی و بهبود رشد عضلات کمک می کنند. آنها همچنین باعث بهبود سریع تر جراحات و زخم ها می شوند و حتی سلامت پوست را بهبود می بخشند. پروتئین آب پنیر برای نوشیدنی بعد از تمرین عالی است، در حالی که پروتئین کازئین بهتر است قبل از رفتن به رختخواب مصرف شود. بدن شما نسبت به پروتئین آب پنیر به زمان بیشتری برای هضم کازئین نیاز دارد.

تقریباً همه رشته‌های ورزشی به بازیکنان خود نیاز دارند که وزن بدن خود را حفظ کنند. بدنسازی، بوکس و سوارکاری تنها برخی از آنها هستند. برخی از ورزشکاران گاهی برای کاهش وزن به کمک نیاز دارند. نمونه هایی از آنها بازیکنی است که بدنی دارد که به طور طبیعی تمایل به اضافه وزن دارد و یک زن ورزشکار که پس از زایمان به ورزش خود باز می گردد.

ترموژنیک ها، سرکوب کننده های اشتها و تنظیم کننده های تیروئید تنها برخی از مکمل هایی هستند که ورزشکاران برای کمک به کاهش چربی یا حفظ وزن ایده آل خود مصرف می کنند. این افزودنی‌ها به نیازهای غذایی در واقع باعث افزایش سطح انرژی می‌شود که بازیکن را فعال‌تر می‌کند و گرمازایی را افزایش می‌دهد تا کالری بیشتری سوزانده شود.

بسیاری از این نوع محصولات در بازار واقعاً نتایج عالی را ارائه می دهند. اما باید توجه داشته باشید که باید آنها را همیشه با یک رژیم غذایی مناسب و برنامه تمرین بدنی روزانه مصرف کنید تا بهترین و مطمئن ترین نتیجه را بگیرید.