مکمل های غذایی و تغذیه سالم – اگر درست غذا بخورم آیا باید مکمل های غذایی مصرف کنم؟

بله، پزشکان در حال حاضر به بیماران خود توصیه می کنند که آنها را مکمل کنند. چرا؟ بسیاری از افراد تنها از طریق رژیم غذایی مقدار مطلوبی از همه ویتامین ها را دریافت نمی کنند. عادات سبک زندگی ناسالم مانند عادات بد غذایی البته بر سلامت ما تأثیر گذاشته است. اما اگر همه چیزهای ارگانیک و خوب را که شما می گویید بخورم چه؟ خوب بود اگر کافی بود. متأسفانه، از آنجایی که خاک ما از مواد مغذی تهی شده است، به طور متوسط ​​سبزیجاتی که امروزه در سوپرمارکت ها یافت می شوند، بین 5 تا 40 درصد مواد معدنی کمتری نسبت به سبزیجاتی که 50 سال پیش برداشت شده اند، دارند.

خوب، پس مسئله مهم چیست؟ مسئله مهم این است که ما خودمان را با یک چنگال می کشیم – آنچه روزانه، هفتگی و ماهانه می خوریم آنقدر با سلامت ما مرتبط است که بدن ما شروع به نشان دادن عواقب رژیم غذایی نامناسب ما کرده است – سرطان، بیماری قلبی، دیابت و … بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر به طور مستقیم با کمبود مواد مغذی ما مرتبط هستند. 80 درصد سرطان ها و سایر بیماری ها مربوط به رژیم غذایی است! متأسفانه سموم موجود در محیط و آفت کش ها و مواد نگهدارنده موجود در مواد غذایی ما در مرگ ما نقش دارند.

پس چه می توانم انجام دهم؟ خوب، شما قبلاً برخی از آنها را می شناسید. ورزش منظم داشته باشید، استرس خود را کاهش دهید و درست غذا بخورید. تغذیه مناسب همچنین شامل تکمیل رژیم غذایی شما نیز می شود. اما قبل از اینکه سریع به داروخانه گوشه ای بروید و یک مولتی ویتامین 10 دلاری بخرید، باید در نظر بگیرید که آیا این بهترین گزینه برای شماست یا خیر. بیایید در مورد چند نکته صحبت کنیم.

از حداقل ها فراتر بروید RDA (کمک هزینه روزانه توصیه شده) دولتی در دهه 1940 معرفی شد – آنها به شدت منسوخ شده اند و برای جلوگیری از بیماری هایی مانند راشیتیسم و ​​اسکوربوت طراحی شده اند. در سال 1997، هیئت غذا و تغذیه DRI (مصرف مرجع غذایی) را ایجاد کرد. این مقیاس فراتر از حداقل است و مقادیر ویتامین ها، مواد معدنی، درشت مغذی ها و فیتونوترینت های مورد نیاز برای سلامتی مطلوب را منعکس می کند.

فراهمی زیستی کلیدی برای به حداکثر رساندن جذب مواد مغذی است این به معنای میزان یا سرعتی است که یک ماده در دسترس بدن است. با ویتامین ها، فراهمی زیستی می تواند یک مشکل باشد. بسیاری از افراد ویتامین ها و مکمل های خود را به شکل قرص مصرف می کنند که ممکن است تا حد زیادی هضم نشده، استفاده نشده و نتوانند برای بدن خود مفید باشند. زمانی که ویتامین ها به صورت مایع باشند، جذب بسیار بیشتری اتفاق می افتد.

سینرژیسم مزایای مواد مغذی را افزایش می دهد سینرژیسم اثر متقابل مواد مغذی است. این اغلب ترکیبی از مواد مغذی است که قوی ترین پشتیبانی را در پیشگیری از بیماری فراهم می کند. بنابراین مصرف صرف یک قرص ویتامین C یا ویتامین E چندان موثر نیست. به عنوان مثال، ویتامین C به طور هم افزایی با ویتامین E برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی عمل می کند. و ویتامین D و کلسیم شرکای مهمی هستند. یکی بدون دیگری کار نمی کند.

عاقلانه انتخاب کنید: همه مکمل ها یکسان ایجاد نمی شوند بررسی های کیفیت توسط سازمان های حمایت از مصرف کننده نشان می دهد که همه مکمل های غذایی حاوی مقدار مواد مغذی وعده داده شده روی برچسب نیستند. بسیاری از آنها حاوی مقدار مشخصی از حداقل یک ماده مغذی نبودند و برخی به اندازه کافی حل نشدند. سایر شرکت ها از مواد اولیه و فرآیندهای تولید ضعیفی استفاده می کنند که باعث می شود محصول از دسته ای به دسته دیگر متفاوت باشد. به دنبال مکمل های ساخته شده توسط یک شرکت معتبر باشید که اثربخشی و کیفیت محصولات آنها را تضمین می کند. مکمل‌های غذایی همچنین باید انطباق با GMP (عمل تولید خوب)، امکانات ساخت و تحقیقات پیشرفته و اقدامات کنترل کیفیت را نشان دهند.