مکمل های غذایی ورزشی برای ورزشکاران استقامتی

ورزش همیشه چیزی بوده است که مردم نه تنها برای سرگرمی بلکه برای حفظ تناسب اندام انجام می دادند. ورزش از زمان یونانیان باستان که برخی از چشمگیرترین رکوردهای ورزشی تمام دوران را به ثبت رسانده اند وجود داشته است. بنابراین جای تعجب نیست که مفهوم تغذیه ورزشی نیز چیزی بود که آنها شروع کردند، اگر رژیم غذایی Milo of Croton مبنایی داشته باشد: 9 کیلوگرم گوشت، 9 کیلوگرم نان و 8.5 لیتر شراب در روز. شگفتی بزرگتر هنوز رکورد او برای بردن پنج بازی متوالی المپیک در بخش کشتی از 532 تا 516 قبل از میلاد نیست.

تغذیه ورزشی مطالعه و تمرین تغذیه است که به عملکرد ورزشی مربوط می شود. حقایق بیشتر بر اساس کمیت و کیفیت غذا و مایعات مصرفی یک ورزشکار و همچنین مواد مغذی و ویتامین های موجود در هر یک است. همچنین با مکمل ها و مواد آلی مانند کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها سروکار دارد. با این حال، تغذیه ورزشی بیشتر بر روی ورزش های قدرتی مانند وزنه برداری و بدنسازی و ورزش های استقامتی مانند دوچرخه سواری، دویدن و شنا متمرکز است.

این روزها دیگر مانند غذای گلادیاتوری مانند میلوی کروتون نیست، بلکه بیشتر شبیه به ترکیبی از ورزش و رژیم غذایی مناسب است که نه تنها با هدف سالم سازی بدن، بلکه مصونیت بیشتر در برابر آن می باشد. بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی، سرطان ها، سکته ها و آسیب های کمر. امروزه بیشتر بر این تمرکز می‌شود که چگونه افراد می‌توانند استقامت، انرژی و استقامت را برای ورزش بیشتر از طریق نوع غذایی که می‌خورند و مقدار مواد مغذی جذب بدنشان داشته باشند. این در مورد تأکید بر اهمیت تغذیه مناسب است تا ورزشکاران بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند و بتوانند سریعتر به اهداف خود برسند.

افرادی که برای اولین بار در ورزش های قدرتی یا استقامتی شرکت می کنند، اغلب در مورد اینکه چگونه تمرینات خود را به حداکثر برسانند و به نتایجی که می خواهند دست پیدا کنند، دچار مشکل هستند. برخی فکر می کنند که کمتر غذا بخورند بهترین کار است، در حالی که برخی به دنبال پروتئین و کربوهیدرات بیشتر هستند و فکر می کنند که به آنها کمک می کند تا سریعتر حجیم شوند. چه یک ورزشکار رقابتی باشید و چه فقط سعی می کنید وزن ایده آل خود را حفظ کنید، استراتژی صحیح تغذیه همراه با مکمل های غذایی مناسب تمرینات، عملکرد ورزشی و مهمتر از همه سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

مهم ترین چیزی که در هر رژیم ورزشی یا تمرینی مورد نیاز است، البته انرژی با کیفیت بالا به عضلات در حال کار است. گلیکوژن، که نوعی کربوهیدرات است، ماده مغذی است که تمرینات ورزشی با شدت بالا تا متوسط ​​را تامین می کند. ورزشکاران استقامتی معمولاً در حین ورزش حدود 30-60 گرم یا 100-250 کالری کربوهیدرات در ساعت مصرف می کنند. ذخایر چربی بدن نیز به سوخت رسانی به تمرینات کمک می کند، اما فقط برای کسانی که در سطوح کم شدت هستند. در نهایت، پروتئین برای حفظ و ترمیم بافت‌های بدن که بیش از حد معمول بعد از تمرینات شدید اتفاق می‌افتد، وارد عمل می‌شود. گلیکوژن به سرعت مصرف می شود و این همان چیزی است که باعث احساس ضعف و خستگی بعد از ورزش یا ورزش می شود. به همین دلیل است که بدنسازان باتجربه از BCAA یا مکمل های حاوی آمینو اسیدهای شاخه ای مانند لوسین، ایزولوسین و والین استفاده می کنند که از حفظ و رشد عضلات حمایت می کنند. این مکمل ها همچنین حاوی سوکسینات های آزاد کننده انرژی و ویتامین های B کمپلکس برای ریکاوری پس از ورزش هستند.

علاوه بر این، ورزشکاران استقامتی همچنین باید مکمل‌هایی را انتخاب کنند که حاوی کافئین برای هوشیاری و بهبود استقامت و کراتین برای کسانی که تمرینات با شدت بالا را تکرار می‌کنند. مکمل‌ها برای جبران کمبود تغذیه‌ای هستند که گاهی اوقات زمانی اتفاق می‌افتد که ورزشکاران از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند، اما به هیچ وجه قرار نیست جایگزین یک وعده غذایی کامل شوند.