مراقبت از گوش با 10 استراتژی م effectiveثر روزانه


ما جهان را با گوش خود می شنویم و آن را تفسیر می کنیم. گوش ها بخش مهمی از ارتباط با جهان اطراف ما هستند که نقش مهمی در حفظ تعادل بدن دارند. تلفظ امواج صوتی در گفتار و زبان بخش کوچکی از نقش گوش است. بدون سلامت این اندام پنهان و عملکرد مناسب آن ، ارتباط و تعامل با دیگران دشوار است.

به دلیل حساسیت این اندام مهم بدن ، مراقبت سالانه و منظم گوش توصیه می شود ، که نه تنها توانایی شنیدن (زیرا همه نمی توانند بشنوند) ، بلکه حرکات و ارتباطات جهان پیرامون ما بسیار مهم است. در اینجا شش روش رایج برای مراقبت از گوش ها آورده شده است.

1- گوش پاک کن و محافظ گوش

مردم اغلب برای تمیز کردن گوش های خود از یک سواب پنبه استفاده می کنند ، اما آنها نمی دانند که چنین تمیز کردن نادرست و غیر ضروری می تواند باعث مشکلات گوش شود که توصیه نمی شود. خوب است بدانید که گوش های شما مرتباً تمیز می شوند ، به این دلیل که مدام گوش شما حلقه می شود و به گوش داخلی و گوش خارجی منتقل می شود ، که به شما اجازه می دهد فقط یک پارچه مرطوب را پاک کنید. گوش چپ.

در واقع ، استفاده از گوش پاک کن که به مجرای گوش متصل می شود و مجرای گوش را می پیچاند ، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند ، از جمله این که در نتیجه گوش می تواند آسیب ببیند. گوش پاک کن می تواند مقداری از جرم گوش را خارج کند ، اما اغلب کانال گوش را به داخل مجرای گوش می راند و باعث ناراحتی ، کاهش شنوایی و عفونت احتمالی می شود.

برای این منظور ، لوگا برای جلوگیری از هر گونه مشکل ، بهتر است روی گوش خارجی تمرکز کرده و از یک پارچه مرطوب برای تمیز کردن با آب گرم استفاده کنید. اگر احساس می کنید گوش شما زخم است ، برای تمیز کردن گوش و برداشتن زخم به پزشک یا متخصص شنوایی شناسی مراجعه کنید. همچنین می توانید از قطره های بدون نسخه استفاده کنید که به تنظیم روغن طبیعی گوش برای بازگرداندن حجم کمک می کند ، همانطور که توسط داروساز توصیه شده است.

2- مواد خارجی و پیشگیری از آسیب

بسیاری از مردم عادت دارند تا جایی که می توانند اجسام خارجی را از گوش به گوش وارد کنند. برخی از این مواد ممکن است وظیفه مراقبت از گوش را بر عهده داشته باشند ، اما اگر بسیار کوچک یا عمیق باشند تا به مجرای گوش نفوذ نکنند ، خطر آسیب به این اندام افزایش می یابد.

قاعده کلی در مورد این موارد این است که آنها نباید کمتر از آرنج شما باشند. در واقع ، این اندازه گیری نشان می دهد که اندازه این اجسام خارجی زیاد بزرگ نیست و قابل شنیدن است. البته ، تنها نگرانی در این مورد این است که بیش از حد به داخل گوش وارد نشوید. استفاده از هدفون توگوشی همچنین می تواند به گوش آسیب برساند ، مانند کم شنوایی یا سایر صدمات ، به ویژه برای افرادی که به گوش دادن به موسیقی بلند عادت دارند. برای محافظت از گوش ها ، هنگام استفاده از اجسام خارجی احتیاط کنید و آنها را در گوش خود قرار دهید.

حتما بخوانید: 6 نام از بهترین آنتی بیوتیک ها و عفونت گوش (بدون عوارض جانبی)

3- سطح مراقبت از صدا و شنوایی

جوانان دوست دارند به موسیقی زیاد گوش دهند ، اما نادیده گرفتن میزان صدا می تواند منجر به کاهش شنوایی زودرس شود. گوش دادن به موسیقی معمولی یا معمولی با 85 دسی بل یا بیشتر به احتمال زیاد باعث مشکلات شنوایی مانند وزوز گوش یا کاهش شدید شنوایی می شود. در صورت تداوم این مشکلات ، آسیب های جبران ناپذیری به سلول های گوش وارد می شود ، بنابراین برای حفظ سلامت این سلول ها تا حد امکان ، مراقبت از شنوایی باید به عنوان بخش مهمی از فرایند محافظت از گوش در نظر گرفته شود.

4- سمعک و پیشگیری از عفونت

در صورت استفاده از سمعک ، تمیز کردن گوش و سمعک بسیار مهم است. عرق و پلاک در داخل مجرای گوش می تواند با سمعک تداخل داشته باشد و همچنین به شنوایی شما آسیب برساند.

علاوه بر مراقبت از سمعک ، باید مراقب سلامت گوش خود نیز باشید. استفاده از سمعک های آلوده خطر عفونت گوش را افزایش می دهد. به خاطر داشته باشید که وقتی سمعک را در گوش خود قرار می دهید ، همه میکروب ها و باکتری ها می توانند وارد گوش شوند. تمیز کردن دستگاه شما کار سختی نیست ، اما اگر به نظافت کامل نیاز دارید ، آن را به متخصص سمعک نشان دهید.

5- محافظت در برابر آفتاب و آفتاب

به آخرین باری که از عینک آفتابی استفاده کرده اید فکر کنید. بعد از اینکه دست ها ، صورت و گردن خود را کرم زدید ، آیا کرم را به گوش خود نیز زده اید؟ جای تعجب نیست که اکثر مردم این موضوع را فراموش کرده و از کرم های ضد آفتاب استفاده نمی کنند ، در حالی که خوب است بدانید گوش ها یکی از موثرترین اندام ها در سرطان پوست هستند.

گوش ها در نزدیکی سر قرار دارند و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بدون استفاده از کلاه یا کلاه می تواند منجر به خطرات و آسیب های پوستی شود. بنابراین دفعه بعد که از عینک آفتابی استفاده می کنید ، آنها را در گوش کوچکی بچسبانید.

6- پزشکان و شنوایی شناسان

در حالی که داشتن نکاتی برای مراقبت سالانه از گوش مفید است ، ما نباید مراجعه به پزشک و شنوایی شناس را فراموش کنیم. البته این ویزیت لازم نیست هر سال انجام شود ، بزرگسالان ، بهترین زمان برای بازدید هر 3 تا 5 سال است و این کار باید در سنین کمتر انجام شود. برای حفظ سلامت عمومی بدن خود ، از جمله گوش های خود ، یک چکاپ سالانه توسط پزشک تعیین کنید.

هرگز سلامت گوش خود را دست کم نگیرید. اینها اعضای شگفت انگیزی هستند که نقش مهمی در تعامل شما با دوستان ، خانواده و محیط بازی می کنند. اگر نکات زیر رعایت شود ، به سلامت و ماندگاری گوش شما کمک می کند ، اما به خاطر داشته باشید که علم بدون عمل بی فایده است. برای داشتن گوشهای سالم ، باید از آنها به خوبی مراقبت کنید.

5 استراتژی های اضافی

1- از گذاشتن اجسام تیز در گوش خود خودداری کنید. از آنجا که ساختار گوش بسیار نرم و حساس است ، قرار دادن مواد مختلف می تواند به اندام آسیب برساند. این موارد ممنوع شامل گوشگیر است. علاوه بر آسیب هایی که گوش پاک کن ها می توانند به گوش شما آسیب برساند ، این خطر نیز وجود دارد که گوش داخلی را به جلو هل دهند.

2- گوش های خود را تمیز کنید. آیا می دانستید که مجاری گوش در حال خود شفاف شدن هستند و مجرای گوش در نواحی عمیق مجرای گوش اصلاً شکل نگرفته است؟ بنابراین وقتی از گوش پاک کن استفاده می کنید ، در واقع اوضاع را بدتر می کنید. برای اطمینان از تمیز بودن گوش ها ، آنها را دوباره به آرامی با آب و صابون بشویید. پس از آن ، با یک حوله خشک کنید.

حتما بخوانید: وزوز گوش ، داروهای خانگی بدون نسخه ، داروها و نکات موثر

برای جلوگیری از آسیب به پرده گوش ، هرگز گوش های خود را نشویید. به ندرت اتفاق می افتد که مقدار زیادی در گوش شما تجمع پیدا کند و باید توسط یک متخصص کاملاً تمیز شود. معمولاً یک شستشوی ساده ، همانطور که در بالا توضیح داده شد ، برای تمیز نگه داشتن این اندام کافی است.

3- صدا را کم کنید. بسیاری از مردم از هدفون برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت در بیرون استفاده می کنند. هنگام استفاده از هدفون ، به ویژه هدفون توگوشی ، از میزان مناسب صدا برای جلوگیری از خطر از دست دادن شنوایی به دلیل سر و صدای زیاد اطمینان حاصل کنید. هر زمان که در محیطی پر سر و صدا هستید ، مانند کنسرت ، مسابقه موتورسواری یا کلوپ شبانه ، از گوش گوش استفاده کنید. اگر در مکانی هستید که به مدت طولانی در معرض صداهای بزرگ قرار گرفته است ، حتماً هر از گاهی گوش های خود را استراحت دهید تا دوباره از حرکت خراشیده بهبود یابید.

4- به گوش های خود نگاه کنید. اگر در مکالمه خود ناشنوا هستید یا وقتی دیگران با شما صحبت می کنند ، بخشی از صحبت های آنها را نمی فهمید و باید دائماً از آنها بخواهید آنچه را که می گویند تکرار کنند ، ممکن است به تدریج شنوایی را از دست بدهید. حتماً در طول سال به ارائه دهندگان مراقبت های اولیه مراجعه کنید تا پزشکان این مراکز (PCPs) سلامت گوش های شما را بررسی کنند.

پس از آزمایش شما ، پزشکان این مراکز تصمیم می گیرند که آیا برای آزمایش های بیشتر به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید یا خیر. اگر این کاهش شنوایی را نادیده بگیرید ، می تواند منجر به مشکلات و آسیب های دیگری مانند افسردگی و آلزایمر شود. در صورت احساس درد در ناحیه گوش یا مشاهده تغییر در شنوایی خود ، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

10 روش ساده برای تمیز کردن گوش در خانه (کاملاً ایمن)

5. نگران نباشید. فشار بیش از حد می تواند منجر به وزوز گوش یا گوش شود. علاوه بر مشکلات بیشمار و عوارض جانبی که می تواند ناشی از استرس بر سلامت افراد باشد ، زنگ زدن در گوش می تواند عوارضی مانند کم شنوایی ، بی توجهی ، بی خوابی و کاهش شنوایی را به دنبال داشته باشد. اگر گوش شما بیش از حد زنگ می زند ، باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید و برای مدتی از فعالیت های استرس زا دوری کنید و همچنین از رفتن به محیط های پر سر و صدا خودداری کنید. در صورت تکرار این مشکل ، حتماً این موضوع را با پزشک مراقبت های اولیه خود در میان بگذارید.

ایشا 1 ایشا 2

دیدگاهتان را بنویسید