مدیریت وزن – یک رژیم غذایی با پروتئین بالا

مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند به کاهش وزن یا حفظ سایز فعلی لباس‌مان کمک کند. این عمدتا به این دلیل است که وقتی پروتئین بیشتری می خوریم، کربوهیدرات کمتری می خوریم. در این مقاله در مورد فواید رژیم غذایی با پروتئین بالا و انواع غذاهایی که باید برای کاهش وزن مصرف کنید صحبت خواهم کرد.

دلیل اینکه پروتئین برای کاهش سریع وزن بسیار مفید است این است که متابولیسم ما را افزایش می دهد و اشتهای ما را کاهش می دهد. پروتئین مانند سرکوب کننده اشتها به نام هودیا عمل می کند و با کمک به ما برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند اشتهای ما را مهار می کند. همچنین، وقتی پروتئین بیشتری می خوریم، کربوهیدرات کمتری می خوریم. وقتی بدن ما از کربوهیدرات محروم می شود، شروع به سوزاندن چربی اضافی خود برای سوخت می کنیم. این به نوبه خود منجر به کاهش وزن سریع و موثر می شود. این عمل خاص بدن به عنوان کتوز شناخته می شود. بنابراین برای کاهش یا حفظ وزن فعلی خود چه غذاهایی بخوریم؟

یک انتخاب عالی از پروتئین، شیک های پروتئین آب پنیر است. این شیک خاص بسیار مفید است زیرا کاملاً از آب پنیر ساخته شده است. برخلاف پروتئین حیوانی، پروتئین آب پنیر به راحتی توسط بدن جذب و تجزیه می شود. علاوه بر این، فاقد چربی اشباع شده، چربی ترانس، کالری، کلسترول و سدیم است. این یکی از سالم ترین انتخاب های موجود است. برخی منابع دیگر عبارتند از: تخم مرغ، ماهی و مرغ بدون چربی. گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی روزانه آسان است. فقط به مقدار کالری و کلسترول برخی از این محصولات توجه کنید. هنگام تلاش برای افزایش مصرف پروتئین، نمی خواهید کلسترول غیرضروری خود را افزایش دهید. ایجاد یک برنامه کاهش وزن متعادل و سالم کلید موفقیت است.