مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این غذا برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو از دست دادن فست فود است و بسیاری از افراد از این غذاها برای کاهش وزن استفاده می کنند. با غذای کتو ، بدن شما به جای کربوهیدراتهای متابولیک از چربی ها استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم شما باید از چربی برای سوزاندن چربی استفاده کنید!

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی چرب ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه است. غذای کتو ، چربی اضافی و چربی تجمع یافته بدن بدون احساس گرسنگی ساخته می شود.

کتو ممکن است ساده ترین غذا نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم غذایی خود پیروی کنید ، رسیدن به هدف شما طولی نمی کشد و از نتایج آن بسیار راضی خواهید بود.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی ها و کربوهیدرات های کمتر دریافت می کنید. با رژیم کتو ، شما باید بیشتر کربوهیدراتهای ساده در گوارش خود را حذف کنید ، مانند قند ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید.

به طور معمول ، سوختی که به بدن انرژی می دهد از کربوهیدرات ها (تولید قند) تامین می شود. اما با این غذا بدن ذخیره چربی و در صورت لزوم پروتئین تأمین می شود. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

برای رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز بخورید و در نهایت انرژی خود را کاهش دهید (قند خون که بدن می تواند به سرعت بخورد). این معمولا بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین ها و چربی ها برای تامین انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

siet 1 - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

تنوع کتوژنیک با غذاهای کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو دارند بهبود یافت.

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود این رژیم بر رژیم های کم چرب تأثیر بهتر و بهتری داشته باشد. یکی از دلایل این است که با کتوژنیک ، می توانید وزن زیادی را به دلیل غذاهای چرب کاهش دهید ، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • کمک به کاهش سریع وزن ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • درمان آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • از بین بردن اختلالات عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ در حالی که روشهای مختلفی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، بهترین نتایج معمولاً در 5 مرحله زیر یافت می شود:

  • مرحله یک: به سرعت گلوکز موجود در غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره را متوقف کنید.
  • مرحله دو: این بدن شما را مجبور می کند منابع دیگری از جمله چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی قزل آلا) را پیدا کند.
  • سطح SUM: در عین حال ، در غیاب گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که کتونهای خون به میزان مشخصی برسد ، وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت به دلیل سطح بالای کتون منجر به وزن سریع و پایدار می شود تا زمانی که به وزن سالم و پایدار برسید.

نکاتی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست که به فرایند غذا خوردن عادت کرده اید. غذاهایی که حاوی گندم و برنج برای بیشتر رژیم غذایی شما هستند. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری گیج کننده است. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات دیگر ، حتما مقدار زیادی مایعات بنوشید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین انتخاب شما است. همچنین ، نمک کافی بخورید. استفاده از نمک علائم اولیه حساسیت غذایی مانند سردرد و دردهای عضلانی را کاهش می دهد.

کدام کتوژنیک ممنوع است؟

رژیم های کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابتی هستند یا بدنبال بهبود متابولیسم خود هستند ، بسیار مناسب است. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که می خواهند در بدن خود عضله بسازند یا بدنبال افزایش وزن هستند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این دستور غذا ، مانند سایر غذاها ، تنها در صورتی م youثر است که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه ای از رژیم کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ سرخ شده و روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بزاق

شام: مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: پنیر نپخته را با سبزیجات سرخ شده در کره تفت دهید

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده با کره

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: گوشت سرخ شده سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ سرخ شده و روغن نارگیل

ناهار: مانند شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده با سبزیجات

آرباکو:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با بزاق بادام

شام: کوفته با قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده با کره

ناهار: مثل شام روز قبل

شام: گوشت چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: کوفته با سبزیجات

شام: بال مرغ سرخ شده یا سرخ شده با سبزیجات

توصیه می شود برای رژیم لاغر خود از انواع سبزیجات استفاده کنید و همچنین با پخت انواع غذاها با تزئینات جالب ، کار را برای خود راحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید