قلب سلامت ماست


انتخاب شیوه زندگی می تواند تأثیر عمده ای بر سلامت مطلوب داشته باشد. بسیاری از ما از اقدامات ساده اما م effectiveثر برای پیشگیری ، بهبود و حتی معکوس کردن برخی از خطرناک ترین شرایط مانند بیماری های قلبی عروقی (CVD) و سندرم متابولیک بی اطلاع هستیم. از آنجا که بیماری قلبی عروقی تقریباً یک قرن است که عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، ناگفته نماند که سلامت قلب باید در اولویت قرار گیرد. متأسفانه ، ما ممکن است برخی از ابزارهای مهم را برای پشتیبانی از طول عمر خود در راههایی که در دسترس داریم از دست دهیم.

بر اساس تحقیقات جیمز یه ، MD ، MPH ، مربی پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد و پزشک عمومی در بیمارستان عمومی ماساچوست ، “تقریبا نیمی از مرگ های زودرس می تواند ناشی از سبک زندگی نامناسب مانند ورزش نادرست ، رژیم غذایی نامناسب و سیگار کشیدن باشد. این عوامل خطر ابتلا به فشار خون بالا ، دیابت ، حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. (2019) طرف دیگر این است که نشان داده شده است که انتخاب شیوه زندگی سالم نقش مهمی در جلوگیری از همین عوامل بیماری دارد. طبق یک نظرسنجی در سال 2017 ، تعدیل موفقیت آمیز شیوه زندگی می تواند خطر نسبی بیماری های قلبی عروقی و عوامل خطرساز CVD مانند دیابت شیرین و فشار خون بالا را کاهش دهد. (ماسانا و همکاران)

هدف این نیست که شیوه های نامطلوب شیوه زندگی که به بیماری کمک می کند را برجسته کنیم ، بلکه اشاره به راه هایی است که ما می توانیم این انتخابها را به چالش کشیده و تغییر دهیم تا از تحول حمایت کنیم. عوامل مثبت در شیوه زندگی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مداخلات رژیم غذایی
  • ورزش منظم
  • حفظ وزن سالم
  • مصرف الکل را به حداقل برسانید
  • ترک سیگار.

اگرچه ما به رسانه های اصلی معتقدیم که “روش صحیحی” برای انجام این کارها وجود دارد ، اما هیچ رویکردی یکپارچه برای سلامت جامع وجود ندارد. وقتی فردیت بیولوژیکی (منحصر به فرد ما) ، پیشینه و باورهای ما را در نظر می گیرید ، کل داستان در انتظار روایت است.

تغییرات مثبت در شیوه زندگی با زندگی طولانی تر و سالم تر مرتبط است. ما می توانیم این کار را از جهات مختلف انجام دهیم ، و اگر آن را به بهترین نحو انجام دهیم ، برای ما مثرتر خواهد بود. ما می توانیم بهترین رژیم ها را برای شیوه زندگی خود ، بهترین تمرینات برای بدن خود و بهترین روش ها برای کاهش اعتیاد شخصی خود را بررسی کنیم. با تشکر از یک رویکرد جامع ، ما می توانیم این عوامل را در نظر بگیریم ، آنها را ارزیابی کرده و بر آنچه برای ما منطقی تر است تمرکز کنیم. ما می توانیم از اینجا نه تنها با در دست گرفتن کنترل سلامت خود ، بلکه بر زندگی که در آن زندگی می کنیم نیز شروع کنیم.

برنامه بگیرید.  با یک مربی بهداشت برنامه ریزی کنید

عکس پروفایلآنجلا میشلر سالازار دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تغذیه و سلامت یکپارچه از دانشگاه سلامت یکپارچه مریلند است ، جایی که وی در برنامه پزشکی گیاهی به عنوان دستیار آموزشی مشغول به تحصیل است. زمینه های مورد علاقه وی عبارتند از: تغذیه جامع ، داروهای گیاهی غربی ، سم زدایی طبیعی ، درمان بصری ، مراقبت همدلانه ، روش زندگی

منابع:

ماسانا ، L. ، Ros ، E. ، سودانو ، I. ، Angoulvant ، D. و یک گروه کاری از متخصصان شیوه زندگی (2017). آیا تغییر شیوه زندگی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی نقش دارد؟ چی ، کی و چگونه؟ مکمل های تصلب شرایین، 26، 2-15 https://doi.org/10.1016/S1567-5688(17)30020-X

Yeh، J.، MD، MPH. (2019 ، 2 نوامبر). تغییر سبک زندگی برای کاهش خطر بیماری های قلبی [Web log post]به بازیابی 4 مارس 2021 از https://www.health.harvard.edu/blog/lifestyle-changes-to-lower-heart-disease-risk-2019110218125



دیدگاهتان را بنویسید