قدرت سازگار کننده ها را آزاد کنید


از جانب افسانه موری
سردبیر

به عنوان ورزشکار ، همه ما اهمیت سازگاری با اضافه بار تدریجی را که برای تقویت و عضله سازی روی بدن خود قرار می دهیم ، می دانیم. ما اغلب تمام مکانیسم هایی را که بدن ما در طول تمرینات طاقت فرسا در طول سال طی می کند ، بدیهی می دانیم. تمام این تمرینات استرس زیادی را به بدن و همچنین ذهن ما وارد می کند. من به عنوان هشتمین برنده خانم المپیا ، به خوبی می دانم که چنین سنگ زنی چه تاثیری می تواند بر فیزیولوژی ما بگذارد! وقتی مسابقه را ترک کردم ، تعهد من برای ادامه تمرین و ارتقاء بدنسازی زنان با WINGS OF STRENGTH مرا در حرکت نگه داشت. من سعی می کنم غذای تمیز بخورم ، به درستی ورزش کنم و از مکمل های غذایی استفاده کنم که به من در برابر استرس و خستگی (روحی و جسمی) که می تواند باعث خستگی و فرسودگی شغلی شود ، کمک کند.

سازگارها = گیاهانی که به بدن در سازگاری با استرس کمک می کنند. Adaptogens سابقه طولانی در طب سنتی چینی و آیورودا دارد.

  • افزایش توانایی بدن برای مقابله با عوامل استرس زای داخلی و خارجی.
  • افزایش ظرفیت کار بدن و عملکرد ذهنی در حین فعالیتهای استرس زا.
  • آنها یک اثر متعادل کننده بر عملکرد بدن دارند.
  • این باعث کاهش سطح کورتیزول بالا می شود ، که کاتابولیک است و می تواند باعث خستگی آدرنال شود.

1) اشواگاندا

Ashwagandha با افزایش عملکرد آدرنال ، متعادل سازی هورمون های استرس ، بهبود عملکرد تیروئید ، آرامش ذهن ، رفع اضطراب و افزایش انرژی به بدن در مقابله با استرس کمک می کند. Ashwagandha استرس مزمن داخلی را که ناشی از خستگی آدرنال است کاهش می دهد. Ashwagandha به کاهش التهاب ، کاهش فشار خون و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند! این گیاه برای سلامت مغز بسیار مفید است. حافظه ، عملکرد شناختی را بهبود می بخشد و حتی می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

2) رودیولا

رودیولا به کاهش سطح کورتیزول کمک می کند. کورتیزول هورمون اصلی استرس ما است و در دوره های استرس شدید روحی و جسمی (دعوا یا گریز) آزاد می شود. کورتیزول کاتابولیک است و مقادیر بیش از حد آن می تواند به بافت ماهیچه ها تغذیه کند. رودیولا با کاهش سطح کورتیزول و اثرات مضر کاتابولیکی که این هورمون ایجاد می کند ، به عنوان یک بافر کورتیزول عمل می کند. رودیولا با خستگی مقابله می کند ، مه مغز را کاهش می دهد و عملکرد و تمرکز ذهنی را در دوران استرس افزایش می دهد. این گیاه برای کنترل قند خون مفید است و به کسانی که از دیابت رنج می برند کمک می کند.

افسانه موری

3) باسیل مقدس

ریحان مقدس در هند به عنوان مکمل ضد پیری شناخته شده است. اثرات شناختی ، بهبود زمان واکنش ، کاهش فشار خون ، بهبود شرایط پوستی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود پاسخ به استرس به مواد شیمیایی گیاهی موجود در ریحان مقدس نسبت داده می شود.

4) CAT

Maca یک سازگار و یک غذای فوق العاده در یک است. ماکا حاوی فلاونوئیدهایی است که می تواند انرژی شما را بهبود بخشد. سرشار از فیبر ، پروتئین ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. به بهبود میل جنسی ، باروری ، خلق و خو و علائم خستگی آدرنال کمک می کند.

5) PANAX GINSENG

Panax Ginseng به عنوان قوی ترین سازگار در خانواده جینسنگ در نظر گرفته می شود. جینسنگ پاناکس دارای خواص ضد استرس و آنتی اکسیدان قابل توجهی است. این جینسینگ باعث بهبود خلق و خو ، عملکرد ذهنی و افزایش آرامش می شود. جینسنگ پاناکس سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و انرژی شما را افزایش می دهد.

گیاهان Adaptagen هزاران سال است که در دسترس هستند زیرا مثر هستند. من از آنها در تلاش برای کسب 8 عنوان خانم المپیا استفاده کردم و همچنان از آنها به عنوان مروج شلوغ بدنسازی زنان در کنار بالهای قدرت استفاده می کنم. استرس مزمن ، خستگی ، همه اینها می تواند منجر به فرسودگی شود. من هرگز از کسانی نبوده ام که کنار خیابان بنشینند و زندگی را از کنار من تماشا کنند. Adaptogens یکی از ابزارهایی است که من برای کنترل استرس خود استفاده می کنم.


دیدگاهتان را بنویسید