فواید ماساژ درمانی و آرامش بخش

نفس بکشید، نفس بکشید و استراحت کنید…

پس از یک روز یا هفته طولانی در محل کار، یکی از بهترین چیزها این است که بتوانید کمی وقت بگذارید و بهبود پیدا کنید. یکی از شناخته شده ترین چیزها در مورد سبک زندگی ما در این عصر مدرن این است که بسیاری از مردم تحت استرس هستند. با ضرب‌الاجل‌های کاری، زندگی‌های اجتماعی پرمشغله و حتی زندگی خانوادگی سخت‌تر، بدن شما تنش و هورمون‌های استرس یعنی کورتیزول ایجاد می‌کند. کورتیزول به کمبود خواب، افزایش وزن، مشکلات گوارشی و سردرد کمک می کند. شناخته شده است که ماساژ درمانی این سطوح کورتیزول را در بدن کاهش می دهد، بنابراین به بهبود آرامش، بهبود خلق و خو و کاهش سطح استرس در بدن کمک می کند. علاوه بر کاهش این سطوح استرس، ماساژ منظم می تواند به سلامت کلی جسمی و روانی کمک کند.

استرس، تنش، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد

بدن می تواند به روش های مختلف کار کند و افزایش استرس در زندگی روزمره ما اغلب یکی از این نتایج است. کاهش این پریشانی عاطفی و جسمی برای کمک به بهبود رفاه و سلامت شخصی مهم است. همانطور که سطح استرس بدن شما افزایش می یابد، هورمونی که بدن شما تولید می کند، کورتیزول نیز افزایش می یابد. هنگامی که شصت دقیقه ماساژ دریافت می کنید، سطح کورتیزول کاهش می یابد، در حالی که در همان زمان سطح هورمون ضد درد، سروتونین بدن شروع به افزایش می کند. این تغییر در هورمون هایی که بدن شما ترشح می کند، کمک می کند و به شما کمک می کند تا با درد، اضطراب و احساس غم و اندوه مبارزه کنید.

شناخته شده است که فواید عاطفی ماساژ به همان اندازه مهم است که فواید فیزیکی. ماساژ به ارائه یک محیط آرام و آرام کمک می کند، بنابراین می توانید دوباره تمرکز کنید و وضوح پیدا کنید. اغلب به فرد کمک می کند تا از طریق ذهن و بدن ارتباط برقرار کند. لمس محبت آمیز، به نیاز به تماس انسانی کمک می کند، احساس آرامش و آرامش درونی را به همراه دارد. همه اینها عواملی هستند که می توانند به کاهش تنش و سطوح استرس در بدن کمک کنند.

فشار خون پایین

مشخص شده است که ماساژ منظم و جلسات مداوم می تواند به کاهش فشار خون در طول زمان کمک کند. با کاهش سطح کورتیزول، امکان کمک به تنظیم خلق و خوی بدن و کاهش محرک های اضطراب، تنش و افسردگی وجود دارد. ماساژ درمانی اغلب برای پیش از فشار خون بالا استفاده می شود. مطالعات طولانی مدت نشان داده است که یک برنامه ماساژ می تواند به کاهش انواع خاصی از فشار خون با کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول و در نتیجه کاهش افسردگی و اضطراب و همچنین سایر فواید بیشتر کمک کند.

تنش عضلانی را آرام کنید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مردم ماساژ را انتخاب می‌کنند، کمک به کاهش تنش دردناک عضلانی با از بین بردن آن تنش‌ها و گره‌های درون ماهیچه‌ها است. ماساژ کشش عضلات و مفاصل با کاهش تورم به بدن کمک می کند تا بتواند به طور کلی آرام شود. تکنیک مورد استفاده برای کاهش این تورم ها و دردهای مفاصل می تواند به افزایش میزان تغذیه و اکسیژن رسانی به ناحیه آسیب دیده کمک کند. این افزایش فعالیت بافت ها به سفتی و تورم در ماهیچه ها و مفاصل کمک می کند، در حالی که با انجام این کار انعطاف پذیری در ناحیه درد را به حداقل می رساند. استفاده از ماساژ درمانی باعث ترشح اندورفین می شود که به نوبه خود سطح دوپامین و سروتین را افزایش می دهد. ترشح این هورمون‌ها از بسیاری جهات به بدن کمک می‌کند، از جمله جسمی و روحی.

بهبود گردش خون

بهبود گردش خون در بدن اغلب باعث ایجاد گلوله برفی در صورت انجام ماساژ منظم می شود. انتقال خون سالم سالم به بافت آسیب دیده. استفاده از فشار دست بر روی بدن می تواند با حرکت دادن خون در بافت ها و عضلات آسیب دیده و گرفتگی، گردش خون آن را بهبود بخشد. درک فشار روی ماهیچه ها به جریان خون جدید در این مناطق از بافت کمک می کند. یکی دیگر از مزایای ماساژ درمانی این است که حرکات و دستکاری عضلات باعث افزایش اسید لاکتیک در عضلات می شود. سپس باعث متعادل شدن گردش مایع لنفاوی می شود. این سیستم به حمل ضایعات متابولیک از اندام های داخلی و ماهیچه ها کمک می کند. بهبود عملکرد کلی بدن

بایستید، وضعیت بدن خود را بهبود بخشید

وقتی ماساژ می‌گیرید، چه ماساژ کامل بدن باشد یا فقط سر، گردن و شانه‌ها، بدن این فرصت را دارد که آرام شود، تنش را آزاد کند و حرکت را افزایش دهد. اغلب زمانی که حالت بدی داشته اید، این تنش آزاد می شود و ماهیچه ها فرصتی برای استراحت دارند. هنگامی که ماهیچه ها شل می شوند، بدن شما می تواند در موقعیت طبیعی اصلاح شده خود قرار بگیرد. ماساژ همچنین به کاهش فشار روی مفاصل کمک می کند. بسته به نوع ماساژی که دریافت می‌کنید، ماساژور ممکن است در دستکاری عضلانی تجربه داشته باشد که به رفع گره‌ها و دستکاری فشار درون اسکلت کمک می‌کند و به کشش بدن شما کمک می‌کند و دوباره مرتب می‌شود و به بهبود وضعیت بدن کمک می‌کند. ماساژهای تخصصی مانند اینها باید با راهنمایی حرفه ای انجام شود و قبل از انجام چنین فعالیت هایی باید از یک متخصص کایروپراکتیک که دانش گسترده ای در این زمینه دارد مشاوره بگیرید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

در طول سبک زندگی پرمشغله ما، پیامدهای استرس بر بدن همراه با تغذیه نامناسب و الگوهای خواب بد می‌تواند تلفات زیادی بر بدن ما و دفاع طبیعی سیستم ایمنی بدن ما وارد کند، همراه با تمام فواید مختلفی که تاکنون در این مقاله بررسی کرده‌ایم. یکی دیگر از فواید ماساژ درمانی اثراتی است که می تواند بر سیستم ایمنی افراد داشته باشد.همه ما با ویژگی های مثبت آن برای سلامتی و خلق و خوی کلی فرد آشنا هستیم، اما به سیستم ایمنی نیز کمک می کند. ماساژ می تواند کمک کننده باشد. مبارزه با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی. ماساژهایی مانند تکنیک‌های ماساژ سوئدی برای کاهش آرژنین وازوپرسین، هورمونی مرتبط با رفتار پرخاشگرانه و همچنین هورمون کورتیزول (هورمون استرس) که قبلاً بحث شد، شناخته شده‌اند. چنین فواید و راه هایی که در تنظیم سیستم عصبی، تحریک سیستم گردش خون و سیستم لنفاوی است. همچنین به کاهش آرتریت و درد سیاتیک کمک می کند.

به خواب کمک می کند

برای اینکه بدن شما در سطوح بهینه خود عمل کند، و برای اینکه در سلامت شخصی و سلامتی خود باشید، خواب کافی برای شما ضروری است. توصیه می شود که بزرگسالان برای رسیدن به این هدف در مجموع 7 ساعت در شب وقت بگذارند، در حالی که کودکان به سن وابسته هستند، اما بیشتر از بزرگسالان هستند. وقتی بدن شما به این سطوح خواب نمی رسد، اگرچه ممکن است فکر کنید خوب هستید، در واقع بدن شما در همه زمینه ها در بهترین سطح عمل نمی کند. چنین علائمی از کمبود خواب بدن شما ممکن است شامل عملکرد کم، زمان واکنش کندتر، و مشکلات خستگی باشد و منجر به کاهش خلق و خو و رفاه کلی شود.

اغلب توصیه می شود که تغذیه و ورزش در سبک زندگی افراد گنجانده شود و کیفیت خواب یکی از این عوامل است. ترشح کورتیزول از بدن و تنش‌های درون ماهیچه‌ها در طول ماساژ به تسکین درد و درد گیرنده کمک می‌کند و به استرس ایجاد شده کمک می‌کند. جو آرام بخش و اغلب اسانس ها به کاهش سطح استرس بدن کمک می کنند و هر دو به آرامش ماساژ کمک می کنند. با ماساژ درمانی مکرر، بدن می‌تواند بهتر با استرس مقابله کند، و بنابراین منجر به خواب بهتر و آرام‌تر در شب می‌شود.