فواید شگفت انگیز نوشیدن آب برای سلامتی

آب برای سلامتی ضروری است. نوشیدن آن به دفع سموم بدن کمک می کند و در عین حال مواد مغذی ضروری را به سلول های ما می رساند. به هضم غذا کمک می کند و بدن ما را هیدراته نگه می دارد.

هشت لیوان آب در روز باید هدف شما باشد. این نه تنها به دفع آلودگی‌ها از بدن شما کمک می‌کند، بلکه آب معده‌تان را بدون افزودن کالری نیز پر می‌کند. نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی یک راه عالی برای کاهش کالری اضافی است و به کاهش وزن سریعتر کمک می کند.

اگر دوست ندارید آب بنوشید یا آن را کسل کننده و بی مزه می بینید، چای شیرین نشده یک جایگزین سالم است. فشار دادن لیمو به آب یا چای شما نیز راهی عالی برای طعم دادن بدون کالری اضافی است.

این مهم است، به خصوص زمانی که ورزش می کنید تا بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارید. نوشیدن آب در حین ورزش به تنظیم دمای بدن از طریق غدد عرق کمک می کند. وقتی عرق می کنیم بدنمان خنک می شود. با هیدراته نگه داشتن خود، این فرآیند حیاتی را در بهترین حالت خود حفظ می کنیم.

معمولاً با توجه به رنگ ادرار خود می توانید متوجه شوید که به اندازه کافی آب نوشیده اید یا خیر. مگر اینکه ویتامین‌های حاوی آهن زیاد مصرف می‌کنید، ادرار شما باید کمی رنگ باشد. آهن تمایل دارد ادرار را تیره تر کند. هنگامی که به درستی هیدراته می شوید، آبی که از بدن شما خارج می شود در مسیر ادرار باید تقریباً شفاف باشد.

نوشیدن آب کافی در روز عملکرد کلیه های شما را نیز بهبود می بخشد. با کمک به هضم غذا و سرعت بخشیدن به روند پردازش غذا در بدن، مقدار کافی آب در واقع متابولیسم را تسریع می کند و کاهش وزن را آسان تر و ماندگارتر می کند.

آب گردش خون را تحریک می کند و تعادل طبیعی پوست شما را تنظیم می کند. به احیا، سم زدایی و اکسیژن رسانی به پوست کمک می کند. نوشیدن آب زیاد به جایگزینی رطوبتی که صورت شما از طریق رادیکال های آزاد و سایر اشکال استرس در زندگی روزمره از دست می دهد، کمک می کند.

توجه داشته باشید که هر روز تا حد امکان آب بنوشید. هنگامی که با ماشین خود رانندگی می کنید، تلویزیون تماشا می کنید، با کتاب دراز می کشید یا بیرون با بچه ها می نشینید، آب همراه داشته باشید. هر زمان که ممکن است هدف خود را 8 لیوان در روز هدف قرار دهید. از مزایای سلامتی بسیاری که نوشیدن آب فراهم می کند لذت خواهید برد.