فواید تغذیه ای سیترات پتاسیم

سیترات پتاسیم یک ماده معدنی/نمکی کلان است که در بسیاری از غذاها یافت می شود. این ماده معدنی به کاهش اسیدیته ادرار کمک می کند. معمولا در درمان بیماری های کلیوی و نقرس استفاده می شود. با کمک به انتقال تکانه های عصبی، بهبود عملکرد ماهیچه ها و درمان اختلالات متابولیک مختلف عمل می کند.

مزایای سیترات پتاسیم همچنین به انقباضات عضلانی مانند قلب، اسکلتی و عضلات صاف کمک می کند. این ماده معدنی به تولید انرژی و تولید اسیدهای نوکلئیک کمک می کند. اعتقاد بر این است که سیترات پتاسیم سلول های سالم و فشار خون طبیعی را حفظ می کند.

سیترات پتاسیم به طور کلی همراه با قرص های آب مصرف می شود. زیرا با دفع آب اضافی از بدن، ممکن است برخی از مواد معدنی و مواد مغذی مهم به ویژه پتاسیم کاهش یابد. مصرف آن بدون نظر پزشک توصیه نمی شود.

سیترات پتاسیم معدنی چه کاری انجام می دهد؟

سیترات پتاسیم مسئول تنظیم سطح آب در بدن انسان است، به انتقال موثر عصبی کمک می کند، تکانه های الکتریکی قلب را تنظیم می کند و در نتیجه فشار خون را تنظیم می کند، و همچنین یک عامل بسیار مهم، اگر نگوییم حیاتی، در استفاده از کربوهیدرات ها و پروتئین ها است. بدن

به طور کلی چقدر به پتاسیم نیاز داریم

برای دریافت روزانه، هم مردان و هم زنان به حداقل 4.7 گرم پتاسیم یا 2000 تا 4000 میلی گرم نیاز دارند. زنان بین 31 تا 50 سال در آمریکا و بریتانیا کمتر از 50 درصد از مقدار روزانه پتاسیم مورد نیاز برای سلامتی را مصرف می کنند.

مردان در آمریکا فقط کمی بیشتر پتاسیم مصرف می کنند. اکثر رژیم های غذایی آمریکایی حاوی 1500-5000 میلی گرم پتاسیم در روز هستند. این مقدار بسیار کمتر از دوز توصیه شده روزانه است.

علائم کمبود پتاسیم

برخی از علائم پتاسیم که باید مراقب آنها بود عبارتند از: خستگی، فشار خون بالا و پایین، آکنه، خشکی چشم، تحریک پذیری، ضربان قلب نامنظم یا سریع، ضعف عضلانی، افسردگی، گیجی، اضطراب، بی خوابی، ساختار اسکلتی ضعیف، استخوان و مفاصل. درد، کاهش رفلکس، یبوست، کلسترول بالا و احتباس آب. مشکلات تنفسی، تشنگی بیش از حد، وجود پروتئین در ادرار، رشد ناکافی، ناباروری و سردرد از دیگر علائم کمبود پتاسیم هستند.

اگر به دنبال بهره‌مندی از مزایای سیترات پتاسیم هستید و در تلاش هستید که این ماده معدنی را در رژیم غذایی روزانه خود همانطور که در بالا نشان داده شده است بگنجانید، بررسی مکمل سیترات پتاسیم برای سلامتی شما بسیار مهم است.

آیا نیاز به مکمل با سیترات پتاسیم دارید؟

بیایید نگاهی به چند نکته بیندازیم که ممکن است نیاز شما را به مزایای مکمل سیترات پتاسیم افزایش دهد.

به طور کلی، زمانی که بیش از حد ورزش می کنید، خطر کمبود پتاسیم بیشتر است که به دلیل از دست دادن مایعات بدن از طریق تعریق است. به همین دلیل، ممکن است تلفات قابل توجهی در این ماده معدنی خاص وجود داشته باشد.

زنان باید توجه داشته باشند که از دست دادن کلسیم، که می تواند به دلیل کمبود پتاسیم باشد، می تواند آنها را مستعد ابتلا به پوکی استخوان کند.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که افرادی که مکرر اسهال دارند در معرض خطر بیشتری برای کمبود پتاسیم هستند. اگر از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برید، یک مکمل پتاسیم با کیفیت ممکن است در طولانی مدت برای شما مفید باشد.

برخی از داروهای غربی که تجویز می‌شوند می‌توانند باعث کمبود احتمالی پتاسیم شوند، مانند یک رژیم غذایی نامتعادل و نامتعادل بدون تغذیه، یا هر فعالیت یا وضعیت پزشکی که منجر به از دست دادن زیاد مایعات بدن شود.

غذاهای سرشار از پتاسیم برای مزایای سیترات پتاسیم

در حالی که ممکن است شما فردی باشید که باید به دنبال مکمل سیترات پتاسیم برای فواید سیترات پتاسیم باشید، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم را نباید نادیده گرفت. بسیاری از مردم فکر می کنند که می توانند نیازهای تغذیه ای و رژیم غذایی نامناسب خود را به سادگی با مصرف نوعی مکمل غذایی برطرف کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما فهرستی از غذاهایی را که می توانید برای دریافت موثر سیترات پتاسیم مصرف کنید، گردآوری کرده ایم. در اینجا لیستی سریع از برخی از غذاهای حاوی پتاسیم وجود دارد که امیدواریم به شما در جلوگیری از کمبود پتاسیم کمک کند:

آب پرتقال، موز، شاتوت پخته، قارچ، خام، رازیانه (ساقه)، کاهو رومی، کرفس خام، خردل پخته، گل کلم خام، کلم بروکلی خام، انواع کدو حلوایی تابستانی و زمستانی، گوجه فرنگی رسیده، سرمه پخته، هویج خام، پخته سبزیجات کلم، کلم خام، بادمجان، طالبی، چغندر پخته، پاپایا، لوبیا سبز و لوبیا سبز، سیب زمینی، کلم پیچ تازه و کلم بروکسل.

مصرف بیش از حد سیترات پتاسیم؟

افرادی هستند که واقعاً به مکمل سیترات پتاسیم نیاز ندارند.

افراد مبتلا به بیماری کلیوی یا نارسایی کلیه باید از مکمل های سیترات پتاسیم دوری کنند. ممکن است در نهایت ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشید.

همچنین، افرادی که از داروهای کاهش دهنده پتاسیم استفاده می کنند، نباید مکمل های سیترات پتاسیم را مصرف کنند، مگر اینکه پزشک آنها کاملاً شفاف را تجویز کرده باشد.

همچنین از مصرف محصولات نمکی خودداری کنید، زیرا این محصولات اغلب دارای سطوح بالاتری از پتاسیم هستند.

برخی از علائمی که هنگام مصرف پتاسیم اضافی در بدن باید به آنها توجه کرد، ناراحتی معده است و می تواند ضربان قلب و فشار خون شما را نیز تغییر دهد.

افرادی که مسکن‌ها یا داروهای ضد التهاب مصرف می‌کنند باید از مکمل‌های پتاسیم دوری کنند، مگر اینکه پزشک آنها چیز دیگری به شما بگوید یا مشکلی ندارد.

موارد احتیاط

هنگام مصرف سیترات پتاسیم، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. اگر مشکلات کلیوی، بیماری قلبی یا بیماری آدیسون دارید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. اگر حساسیت دارویی یا فشار خون بالا دارید، به پزشک خود نیز اطلاع دهید.

یکی دیگر از اقدامات احتیاطی هنگام مصرف سیترات پتاسیم استفاده نکردن از جایگزین های نمک یا شیر کم نمک است. زیرا این محصولات احتمالا حاوی پتاسیم هستند. این می تواند منجر به افزایش تصادفی پتاسیم شود و ممکن است عوارض جانبی سیترات پتاسیم یا مصرف بیش از حد را تجربه کنید. دستورات پزشک خود را دنبال کنید و آن را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید.

عوارض جانبی شناخته شده مصرف سیترات پتاسیم

استفاده از سیترات پتاسیم عوارض جانبی دارد. اینها عبارتند از ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ و/یا مدفوع شل. اگر این موارد واقعا جدی شد، باید با پزشک خود تماس بگیرید. عوارض جانبی کمی جدی‌تر شامل ضعف عضلانی، تغییرات ذهنی، ضربان قلب سریع/نامنظم، گزگز یا بی‌حسی در دست‌ها و/یا پاها است. اگر مدفوع سیاه و قیری است، طعم ناخوشایندی در دهان دارد یا عصبی است، با پزشک خود تماس بگیرید یا به نزدیکترین اورژانس بروید.

در صورت مصرف بیش از حد تصادفی، باید فوراً با مرکز کنترل مسمومیت محلی یا اورژانس تماس بگیرید و دستورالعمل های آنها را دنبال کنید. علائم مصرف بیش از حد شامل ضعف، سستی، گیجی، ضربان قلب نامنظم و غش شدن احتمالی است. از آنجایی که علائم مصرف بیش از حد مشابه علائم عوارض جانبی است، فوراً به پزشک مراجعه کنید. مانند هر چیز دیگری، بدون تایید پزشک چیزی به دارو یا رژیم غذایی خود اضافه نکنید. این می تواند سلامت جسمانی شما را به شدت به خطر بیندازد.

نکاتی برای انتخاب مکمل سیترات پتاسیم

1. مکمل‌های غذایی تا حد زیادی در ایالات متحده غیرقانونی هستند، و فقط حرف ما را قبول نکنید، می‌توانید مقاله‌ای در مورد این مشکل در صنعت را در اینجا بخوانید. بسیاری از مکمل‌ها حاوی آلاینده‌های خطرناک هستند، اما چیزی که ما را بیشتر نگران می‌کند این است که مصرف‌کنندگان فقط 1 در 5 شانس خرید محصولی را دارند که در واقع حاوی آنچه در برچسب نوشته شده است، بخرند.

به دلایل فوق، ما همیشه به مردم توصیه می کنیم که مکمل های غذایی را از مراکز دارویی مطابق با GMP خریداری کنند، زیرا چنین مکان هایی از سخت ترین استانداردهای دنیا برای تولید مکمل های غذایی پیروی می کنند. هنگام خرید از چنین مکانی می توانید مطمئن باشید که محصول شما غیر سمی است.

اطمینان حاصل کنید که شرکتی که مکمل های خود را از آن خریداری می کنید دارای گواهی تجزیه و تحلیل است که تأیید می کند مواد فعال همان چیزی است که روی محصول می گویند و همچنین قدرت آنها را تأیید می کند.

2. مطمئن شوید که مکمل سیترات پتاسیم شما حاوی هیچ پرکننده یا افزودنی (مثلاً: شکر، نشاسته، گلوتن، سیلیس (ماسه!)) یا رنگ‌ها یا طعم‌های مصنوعی از هر نوع نباشد.