عملکرد بهینه از طریق تغذیه

بسیاری از ورزشکاران در همه سطوح، از باشگاه گرفته تا نخبگان، هم از طریق تغذیه و هم از طریق برنامه های تمرینی خود برای عملکرد مطلوب تلاش می کنند. یکی از راه هایی که اغلب از این استراتژی تغذیه ای استفاده می کنید استفاده از مکمل های پروتئینی است. این را می توان به شکل شیک های پروتئینی، میله ها یا پودر انجام داد. همه این محصولات ادعاهای زیادی برای بهبود عملکرد، ریکاوری بهتر یا رشد سریع عضلانی دارند. اما این ادعاها چقدر معتبر هستند و آیا شواهد علمی بررسی شده برای حمایت از این ادعاها وجود دارد؟ زمانی یکی از محققین محترم در زمینه تغذیه ورزشی اظهاراتی را مطرح کرد که شاید این موضوع را توضیح دهد. او گفت: “بیشتر ورزشکاران بهتر است قبل از استفاده از مکمل ها مراقب رژیم غذایی روزانه خود باشند.” در تجربه من از کار با ورزشکارانی که می خواهند از طریق تغذیه به عملکرد مطلوب دست یابند، این گفته درست است. به طور کلی، پیروی از اصول تغذیه ورزشی سالم، نیاز بسیار کمی به مکمل پروتئین وجود دارد. و برخلاف تصور رایج، کربوهیدرات ها آدم بدی نیستند. با این حال، اگر مقالات زیادی را بخوانید، مطمئن خواهید شد که کربوهیدرات ها شما را چاق می کنند و پروتئین کلید موفقیت است. حقیقت این است که موفقیت در قالب یک برنامه تغذیه ای متعادل نهفته است.

اکثر تحقیقات انجام شده در بسیاری از ورزش های مختلف نشان داده اند که مصرف پروتئین بسیار بیشتر از 1.8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (وزن بدن) و اغلب بسیار کمتر، هیچ فایده ای ندارد. وقتی رژیم غذایی برخی از ورزشکاران را تجزیه و تحلیل کردم، دریافت پروتئین تا 6 گرم بر کیلوگرم وزن بدن را دریافت کردم. اگر این ورزشکار تعادل انرژی مثبت داشته باشد (کالری (انرژی) بیشتر از کالری (انرژی) مصرفی)) وزنش افزایش می یابد. به عبارت دیگر، همه این مکمل های پروتئینی گران قیمت به طور موثر آنها را چاق می کند. در حالی که به نظر می رسد این باور عمومی وجود دارد که پروتئین شما را چاق نمی کند، اما کاملا اشتباه است و هیچ پایه علمی ندارد.

مطالعه‌ای که اخیراً در دانشگاه تگزاس منتشر شده است نشان می‌دهد که تنها حدود 30 گرم اولیه پروتئین رژیمی که در یک وعده غذایی مصرف می‌شود، عضله تولید می‌کند. زمان مصرف پروتئین هم قبل و هم بعد از آن تا حدی بر ترمیم / رشد عضله تأثیر می گذارد، اما نکته اصلی اینجاست که مصرف انبوه پروتئین سودمند نیست. اگر می خواهید از طریق رژیم غذایی به عملکرد مطلوب برسید، باید تعادل مناسب را پیدا کنید. یک نکته مهم که در اینجا باید بر آن تاکید شود این است که کربوهیدرات ها مرد بد این داستان نیستند. بسیاری از وب سایت ها کربوهیدرات ها را بدنام می کنند، اما این مهم ترین منبع انرژی برای ورزشکاران است. این صرف نظر از ورزش درست است، و اگر می‌خواهید برای عملکرد مطلوب به سختی تمرین کنید، داشتن استراتژی سوخت‌رسانی مناسب بسیار مهم است. کربوهیدرات ها پادشاه هستند، اما در مقالات دیگر مورد بحث قرار گرفته است. اگر نمی خواهید در مورد عملکرد بهینه از طریق تغذیه بیشتر بدانید، لطفا از وب سایت من دیدن کنید یا از طریق وب سایت با من تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید، تمرین با کیفیت بالا تنها در صورتی موثر است که استراتژی تغذیه‌ای خود را داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که توصیه‌های تغذیه‌ای که دریافت می‌کنید مبتنی بر شواهد باشد و تامین‌کننده پیام علاقه مشروعی به محصولاتی که می‌خواهند از شما استفاده کنند ندارد. عملکرد بهینه از طریق تغذیه تنها زمانی حاصل می شود که از نظریه های علمی معتبری که مبتنی بر شواهد هستند استفاده کنید. این کار فقط با مشورت یک متخصص تغذیه ورزشی واجد شرایط انجام می شود.

اکنون زمان دریافت این توصیه است!