علل گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، معده می تواند سر و صدا ایجاد کند و ما احساس می کنیم کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چندین ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در متن زیر به آنها می پردازیم.

دلایل احساس گرسنگی و ضعف مداوم:

1. عدم مصرف پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

مصرف پروتئین کافی برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و با افزایش تولید هورمون هایی که باعث سیری می شوند ، بدن را در طول روز جذب می کند. بنابراین ، اگر پروتئین کافی در وعده غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف دارای پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آنها در رژیم غذایی کار سختی نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. پروتئین ها همچنین حاوی برخی محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت کلی بدن بسیار م effectiveثر است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب و همچنین وسیله ای برای کنترل اشتها است زیرا بر هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کم خوابی سطح این هورمون ها را افزایش می دهد و احساس گرسنگی را در فرد افزایش می دهد. 8 ساعت خواب مستمر در شب داشته باشید تا بدن شما سالم و اشتها آور باشد.

3. ما بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین ها را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین این مواد آرد سفید است که برای پخت نان و تهیه ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدراتها فیلرهای فیبری ندارند و توسط بدن بسیار سریع هضم می شوند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز باعث کاهش قند خون می شوند. در نتیجه می توان از جایگزین ها به تدریج استفاده کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر و کربوهیدرات برای سرکوب گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی در گرسنگی

چربی ها نقش کلیدی در سیر نگه داشتن بدن دارند. هضم چربی در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده باقی می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی در کاهش چربی در رژیم غذایی دارند اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غذایی پرچرب ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، عملکرد بدن را نیز بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش به طور مستقیم به میزان آب مصرفی ما بستگی دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده را پر کرده و باعث احساس سیری می شود. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات ممکن است احساس تشنگی گرسنگی را اشتباه بگیرید. در این حالت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. با خوردن غذا حواس ما پرت می شود

اگر سبک زندگی پرتلاطمی دارید و کارهای دیگری را به غیر از غذا انجام می دهید ، همزمان آسیب های مختلفی به بدن و سلامتی خود وارد می کنید. این شیوه غذا خوردن در نهایت باعث افزایش کالری دریافتی و افزایش وزن می شود. حواس پرتی باعث کاهش آگاهی از میزان غذای مصرفی می شود ، بنابراین بدن بعداً سیگنال سیری را منتشر می کند.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

برای برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز ارسال می کند. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، به احتمال زیاد همیشه احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی داروها که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج ها و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است برای جایگزینی برخی داروها با پزشک مشورت کنید ، اما در برخی موارد فقط موارد قبلی باید دنبال شود تا اثر این عارضه کاهش یابد.

9. رابطه بین سلامت کلی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، شما باید سلامت کلی خود را بررسی کنید. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه مشکل در بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن تشدید می کند. به همین دلیل لازم است هر چند وقت یکبار معاینه کامل بدن انجام شود تا از مشکلات داخلی بدن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید