عسل برای ورزشکاران

عسل عمداً با شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) در غلظت‌های 10، 20، 30، 40 و 50 درصد (وزنی/وزنی) تقلب شد. ترکیب قند انگشت نگاری شده برای تمام نمونه ها توسط HPLC تعیین شد.ویژگی های ترکیبی زیر برای عسل خالص و تقلبی تعیین شد: رطوبت، مواد جامد محلول، نیتروژن، ویسکوزیته ظاهری، هیدروکسی متیل فورفورال (HMF)، خاکستر، سدیم، کلسیم، پتاسیم، پرولین، انکسار. شاخص و فعالیت دیاستاتیک.» – به نقل از مجله ScienceDirect:

جاناتان هورتون، عضو تیم المپیک 2012 آمریکا، در طول تمرینات خود با چالش خاصی روبرو شد. او از مشکل قند خون رنج می برد که باعث می شود در حین ورزش دچار لرزش شود. راه حل او: عزیزم. به گفته هورتون، هر زمان که از افت قند خون احساس ضعف و لرز می کرد، عسل می خورد تا قند خون خود را بالا ببرد. کری والش جنینگز، دارنده مدال طلای والیبال داخل سالن و ساحلی به عسل سوگند یاد می کند. رژیم غذایی او شامل ساندویچ کره بادام و عسل است. او آنها را عمدتاً قبل از مسابقات می خورد تا باتری های خود را شارژ کند.[courtesy: Coxhoney]

در طول 50 سال گذشته، مجموعه قابل توجهی از تحقیقات علمی به طور مداوم نقش حیاتی گلیکوژن را در عملکرد ورزشی بهینه نشان داده است. گلیکوژن نحوه ذخیره کربوهیدرات های بدن برای انرژی در سطح عضله است.

تحقیقات ارتباط بین تمرین و رقابت با محتوای بالای گلیکوژن عضلانی و بهبود ظرفیت تمرینی و عملکرد کلی را نشان می‌دهد.

گلیکوژن منبع اصلی انرژی بدن در طول تمرینات با شدت متوسط ​​تا زیاد است

نتایج نشان می‌دهد که در دسترس بودن گلیکوژن عضلانی می‌تواند عملکرد را در تمرینات متناوب کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت با شدت بالا مختل کند.

(با اجازه ماسلراوند)

ریچارد کریدر، استاد و رئیس بخش سلامت و حرکت شناسی در دانشگاه تگزاس A&M، سه مطالعه انجام داد که نشان می دهد چگونه عسل می تواند عملکرد استقامتی را بهبود بخشد.

همه مطالعات نشان دادند که عسل می تواند یک گزینه جایگزین و بهبود یافته برای ورزشکاران استقامتی و ورزشکاران قدرتی برای بهبود عملکرد ورزشی باشد.

در عسل و تغذیه ورزشی: گزارش برای هیئت عسل آمریکا، 2001، کریدر تأکید می کند که حفظ سطح قند خون ثابت در طول تمرین و مسابقه برای ورزشکاران مهم است. به خوبی شناخته شده است که شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به افزایش قند خون و انرژی شود. عسل شاخص گلیسمی متوسطی دارد (او آن را 43 از 100 اندازه گیری کرد، جایی که نان سفید را قرار داد).

منابع:

[1] Balsom PD، Gaitanos GC، Soderlund K، Ekblom B. “ورزش با شدت بالا و در دسترس بودن گلیکوژن عضلانی در انسان.” Acta Physiol Scand. آوریل 1999؛ 165 (4): 337-45.

[2] عملکرد ورزشی را با عسل تقویت کنید. (25 سپتامبر 2001). بازیابی شده در 09 اوت 2016 از nutraingredients USA

[3] تو چی میخوری اسرار تغذیه ای ورزشکاران المپیک. (2012، 30 ژوئیه). بازبینی شده در 9 آگوست 2016 از abcnews